råt kød igen igen
Fra : jytte jensen

Dato : 01-09-08 16:59

Hej
Der er vist ingen tvivl om at Pelle ville nye at få råt kød hver dag
!

Men hvad med ormene ??? Der var ingen der skrev om orm i svarene.
Eller er det ikke noget større problem ? Jeg ser nødigt at han får
orm.

Vh
Jytte
og i særdeleshed Pelle

Fra : ager

Dato : 01-09-08 17:41

"jytte jensen (slet MINOM)" <mismerkur@MINOMgmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Men hvad med ormene ??? Der var ingen der skrev om orm i svarene.
> Eller er det ikke noget større problem ? Jeg ser nødigt at han får

Jeg har nu aldrig oplevet eller hørt om, at dyr der fodres råt, skulle have
mere orm end andre.
mine hunde feks. har kun få gange fået ormekur, og det har kun været i
forbindelse med rejse igennem sverige, og ikke pga. orm.
så det tvivler jeg på, at du behøver at bekymre dig om.

Mvh. Marie

Fra : Sabina H.

Dato : 01-09-08 18:13

"jytte jensen (slet MINOM)" <mismerkur@MINOMgmail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men hvad med ormene ??? Der var ingen der skrev om orm i svarene.
> Eller er det ikke noget større problem ? Jeg ser nødigt at han får

orm er et problem der opstår mest når dyr spiser andre dyr, idet det er
parasitter der lever i byttedyrene*G*

jeg tror ikke du skal være bekymret for det, mine har aldrig haft det..

--
Knus,
Sabina

Fra : Anette

Dato : 01-09-08 23:25

jytte jensen (slet MINOM) wrote:
> Men hvad med ormene ??? Der var ingen der skrev om orm i svarene.
> Eller er det ikke noget større problem ? Jeg ser nødigt at han får
> orm.

Mine katte har orm af og til - men ikke fra kødet de får af mig, men fordi
de tager mus udendørs.
Det er nu ikke noget problem. De får ormekur ( dryppet i nakken) ca hver 2.
måned og det er nok til at ormeangrebet ikke bliver så voldsomt at det
påvirker kattene.
Mine hunde har aldrig haft orm.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Siri

Dato : 03-09-08 22:36

> [...]
> Men hvad med ormene ??? Der var ingen der skrev om orm i svarene.
> Eller er det ikke noget større problem ? Jeg ser nødigt at han får

Orm vil han kun kunne få fra vildtlevende byttedyr såsom mus og fugle.
Ikke fra slagtekød (et ramaskrig, der ville blive, hvis det var
tilfældet - det er jo menneskeføde, og der er vi jo så hellige på egne
vegne - undskyld mit sure opstød).
Kød til menneskeføde har som regel været igennem en
nedkølings/nedfrysningsproces, der tager livet af denslags. Det er
derfor, at fisk til sushi skal have været frosset ned og tøet op.
Ikke-frossen fisk kan man få orm af. Seriously!
Så bekymr dig ikke for Pelle og orm, hvis han kun får rå mad fra optøet
stand. Der er talrige muligheder for at give ham, hvad han kan lide - rå
kyller fra Triova, rå kalvelever (slagteren skærer det gerne i tern for
dig, og en skive koster under en tier - frys selv ned i portioner), div.
små-udskæringer og fjerkrædele fra supermarkedet....
Det er skønt at eens kat har præferencer, så kan man nemlig forkæle....

Med venlig hilsen
Siri & braksnuderne - Lejon, der kan lide oksehakke, men ikke kalvelever
- og Gia, der bare vil ha' RC tørkost, færdig bum
- Tøm kattebakken ved privat svar