den nye dyresitter side
Fra : jytte jensen

Dato : 27-08-08 18:52

Jeg går ud fra at ihvert fald nogle af jer i ng´ en har set/hørt om
den nye side www.dyresitter.dk hvor der gratis kan formidles pasning
af kat og andre kæledyr(begge veje).

Ideen er jo god, men hvordan finder man ud af om den evt. person som
skal passe ens dyrebare kat, er en ansvarsfuld og ok person,som er til
at stole på ?

Har I tænkt jer at bruge siden ? Det er jo temmelig dyrt med de
professionelle, men er måske bedre i det lange løb.

vh
Jytte

Fra : Niklas Myschetzky

Dato : 29-08-08 14:32

Hej Jytte,

Jeg har set den et par gange. ;)
Og ja ideen er god og det er skønt at folk tager det så godt til sig.
Men dit spørgsmål er bestemt også meget relevant. Tænk hvis man overlod
sit kæledyr til en der ikke havde i sinde at behandle det ordentligt.
Skrækkelig tanke.
Men her må man stole på sin sunde fornuft synes jeg. Og hvis man
overholder en række forholds regler har man en hvis chance for at
afværge uheldige episoder:

* Aflevér selv dit kæledyr. Og benyt chancen for at se om hjemmet ser
rart og ordentligt ud.

* Tal med vedkommende der skal passe dit kæledyr flere gange op til
pasningsdatoen for at lære ham/hende at kende

* Brug den guide som dyresitter.dk har udarbejdet for at komme igennem
de mest normale konflikt punkter. Og forhåbentlig nå til enighed.

Man kan jo sammenligne det med babysittere. Hvordan stoler man på dem?
Tja .. Intuition og sund fornuft er nok de vigtigste faktorer synes jeg.

Desuden har jeg også gentagne gange hørt om folk der har hentet deres
kæledyr i en sørgelig tilstand efter et par uger i pension. Så der er
rådne æbler på alle træer.
Spis de andre

Venlig hilsen
Niklas Myschetzky