Loppemiddel og resistens
Fra : Lars Christensen

Dato : 26-08-08 03:14

Hej i gruppen.

Vi har nu gennem de sidste 4 år med succes brugt Frontline Vet og
Combo til vore to dejlige maine coons.
Men den sidste tid synes lopperne at have opbygget resistens overfor
dette.
Råd og ideer af nyere dato søges derfor.
De seneste indlæg om emnet er næsten et år gamle og giver ikke rigtigt
nogen konklusion.

Mange hilsner fra to loppeplagede katte.

(Lars Christensen) Fanø.
www.larchris.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-08-08 11:06

"Lars Christensen" <lac@fanonet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Lars

Prøv at læse denne gennemgang af de forskellige loppemidler fra Ribe
Dyreklinik:

http://www.ribedyreklinik.dk/243-236-237-loppemidler-hund.htm

men bemærk at de to omtalte midler "Bayvantic" og "Exspot" er yderste
giftige for katte, resten mener jeg kan bruges både på hund og kat.

Tjek dog for en sikkerheds skyld med din dyrlæge, inden du bruger et af
midlerne.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-08 13:36

In news:34d85c88-bc1c-441e-a81e-c0b48eca3ad6@i76g2000hsf.googlegroups.com,
Lars Christensen <lac@fanonet.dk> typed:
> [...]
> Men den sidste tid synes lopperne at have opbygget resistens overfor
> dette.
> Råd og ideer af nyere dato søges derfor.

Jeg stoppede med Frontline Vet og Combo sidste år, da både jeg og en veninde
opdagede at midlet ikke hjalp. Jeg fik den forklaring hos vort lokale
dyrehospital, at de havde taget det ud af sortimentet p.g.a. resistens, og
de anbefalede mig derfor at gå over til Advantage i stedet for Frontline, og
det hjalp.

Man kan eventuelt supplere med Capstar Vet. hvis kattene har mange lopper.
Det dræber lopperne næsten omgående, men det har ingen langtidsvirkning, så
man skal samtidig bruge et andet middel til at fjerne æggene også.:

http://loppetjansen.dk/loppemidler/til_katte/capstar_vet_hund_kat_111_kg_46_da.html

Som du kan se, kan det bruges både til hunde og katte.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Lars Christensen

Dato : 26-08-08 07:12

Hej.

Tak for rådene. Vi forsøger at finde noget advantage, samt noget
Capstar. Kattene har en hel del lopper lige nu, så de springer også på
mennesker indimellem.

Hilsen
Lars, Fanø
www.larchris.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-08 14:22

In news:7d6d59eb-1fac-4e5b-a0b6-e4e1d28a01b8@a2g2000prm.googlegroups.com,
> [...]
>
> Tak for rådene. Vi forsøger at finde noget advantage, samt noget
> Capstar. Kattene har en hel del lopper lige nu, så de springer også på

Jeg tror at det vil være en god idé. Hvis min kat har lopper, så bider de
også mig, hvilket jeg ikke synes er særlig morsomt.

Et lille fif fra vores dyrlæge da jeg havde to katte. Det kan godt betale
sig at købe loppemiddel til hund, og så dele det over alt efter hvad kattene
vejer. Det kan da hjælpe lidt på udgiften, og det indeholder nøjagtig det
samme stof. Jeg brugte 2/3 af en portion til min hankat og 1/3 til min lille
hunkat, så hvis du ved hvad dine misser vejer så kan du da spare lidt.

Fra : Lars Christensen

Dato : 26-08-08 16:32

On 26 Aug., 15:22, "Tove Krieger" <mini...@privat.dk> wrote:

> [...]
> hunkat, så hvis du ved hvad dine misser vejer så kan du da spare lidt..

Hej Tove.

Igen tak. Det var faktisk lige hvad jeg gjorde.
Vi har bestilt loppemiddel til en (temmelig stor) hund, samt nogle
engangssprøjter. Så kan vi selv fordele det på de to katte, og gemme
til endnu en behandling i sprøjten, som vi lægger på køl.
Vores hankat vejer jo, præcis som du beskriver, en hel del mere end
end hunkatten.

Mange hilsner
Lars, Fanø
www.larchris.dk