Hjælp!
Fra : Marquard

Dato : 25-08-08 20:56

Hej NG.

Jeg står i den lidt sørgelige situation, at jeg idag finder en lille bitte
kattekilling på min teresse. Den er ikke mere end 4-5 uger vil jeg gætte på.
Jeg har været rundt i hele byen, og ingen vil kendes ved den. Den er i en
lidt sørgelig tilstand og naturligvis også meget bange. Jeg har fodret den
med leverpostej, da den er for lille til at kunne spise noget hårdt kost.
Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal stille op, og er nervøs for at den
ikke klare den, hvis jeg ikke finder en reservemor der kan tage sig af den.
Vi bor i østjylland, nærmere betegnet Hammel. Er der nogle der ude der har
en kattemor de vil "dele" med en killing mere. Vi har selv en hund og en
kat, og katten er bestemt ikke glad for vores nye tilflytter. Så den lille
killing går alene ovre i garagen.

Mvh
Jane Marquard

Fra : Sabina H.

Dato : 25-08-08 22:31

"Marquard" <jane@vesterbro24.invalid> wrote in message
> [...]
> og en kat, og katten er bestemt ikke glad for vores nye tilflytter. Så den

Hej Jane..

jeg kan desværre ikke hjælpe da jeg bor på sjælland, men jeg vil lige sige
at du altså ikke skal sætte for meget lid til at den ikke kan spise
tørkost... mine killinger på 5 uger (svingende fra 300 til 500 gram) spiser
allerede tørkost....
givet, de lever ikke udelukkende af det, og suppleres med vådfoder, hytteost
og tykmælk....

kontakt dit nærmeste internat, og prøv engang at ringe til dyrlægerne i
området og hør om de kender en amme.... ellers prøv www.vildkat.dk og se om
der er noget...

--
Knus,
Sabina

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 25-08-08 22:41

"Marquard" <jane@vesterbro24.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> og en kat, og katten er bestemt ikke glad for vores nye tilflytter. Så den

hej Jane

Hvor er det godt, at du har taget dig af den lille bange killing.
Prøv at kontakte dem på www.hittekilling.dk - det kunne da være, at de havde
en plejefamilie i dit nabolag.

Leverpostej er nok for hård kost for sådan en lille killing, prøv i stedet
at give den killingefoder, evt. opblødt i vand, f.ex. Royal Canines udgave,
som kan fås i enhver dyrehandel. Du skal endelig ikke give den mælk, det
tåler den ikke, så hellere fløde, evt. med lidt vand i.
Jeg håber, at nogle af de mange opdrættere her i gruppen hurtigt træder til
med gode råd til dig.

Har du ikke mulighed for at lade den komme ind i huset, jeg synes, det er
synd, den skal gå for sig selv i jeres garage. Den er sikkert forskræmt over
at være blevet væk fra moderen og trænger til at komme i venlige
menneskehænder.
Men i hvert fald tager jeg hatten af for, at du ikke bare så til den anden
side, men tager dig af killingen.

venlig hilsen
Anelise

Fra : ^#^^*

Dato : 25-08-08 22:43

Ring til Hittekilling i morgen tidlig: www.hittekilling.dk

De kan hjælpe og det haster hvis killingen er så lille. Kontakt står her:

http://www.hittekilling.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=47

Fra : Majbritt Haagensen

Dato : 26-08-08 01:14

Hej

Øv hvor synd, men godt du gør noget...

Hvis det kunne lade sig gøre vil jeg meget gerne tage den...men jeg bor på
Sjælland Skal nogen til Sjælland du kunne bede om at tage killingen
med ?

Uhh det er godt nok lige pludselig svært med en sådan lille størrelse når
der er ander dyr, men det er MEGET synd at den sidder alene i garagen, kan
du ikke tage den ind og give den en lille hule den kunne gemme sig i ? det
er nok ikke meget plads den behøver....

Mange hilsner fra Majbritt

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 09:16

Marquard wrote:
> [...]
> vil "dele" med en killing mere. Vi har selv en hund og en kat, og
> katten er bestemt ikke glad for vores nye tilflytter. Så den lille

Du kan evt prøve at tage kontakt til www.hittekilling.dk
Der er en konsulent i Galten, hvilket ikke er så langt fra jer.
Hun kan vejlede omkring killingen, og evt. henvise til en af foreningens
plejefamilier.

--
Louise

Fra : Marquard

Dato : 26-08-08 16:58

Hej igen.
Jeg er lige kommet hjem efter at have afleveret killingen ved en
plejefamilie fra hittekilling.dk. Nu har den fået to små søskende, og
plejefamilien var bestemt en man kunnme aflevere killingen trygt til. Den
kan ikke få det bedre nu - heldigvis
Tak for alle jeres svar.

Mvh
Jane

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 17:54

Marquard wrote:
> [...]
> plejefamilien var bestemt en man kunnme aflevere killingen trygt til.
> Den kan ikke få det bedre nu - heldigvis

Hvor lyder det godt..
Hvilken plejefamilie var det - bare bynavn - så ved jeg at det er killingen
fra dig, når de fortæller om den internt i Hittekilling.

Louise

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 03-09-08 10:35

> Hvor lyder det godt..
> Hvilken plejefamilie var det - bare bynavn - så ved jeg at det er
> killingen fra dig, når de fortæller om den internt i Hittekilling.

Det var i Edslev ved Hørning

--
Mvh / Best Regards,
Peter Bak Petersen

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-08 19:14

In news:48b427ed$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Marquard <jane@vesterbro24.invalid> typed:
> [...]
> plejefamilien var bestemt en man kunnme aflevere killingen trygt til.
> Den kan ikke få det bedre nu - heldigvis

Dejligt !!!! Endnu en lille misling der er blevet reddet af et godt
menneske. Hvor er det skønt at høre. Bare der dog var flere af din slags.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-08-08 21:27

> [...]
> plejefamilie fra hittekilling.dk. Nu har den fået to små søskende, og
> plejefamilien var bestemt en man kunnme aflevere killingen trygt til. Den

Dejligt at høre, at den har fundet en reservemissemor, så den kan blive
oplært af hende i alt det, en kat skal kunne, og oven i købet har den fået
søskende til at lege-slås med.

Jeg er fornyligt blevet støttemedlem i Hittekilling.dk, fordi jeg synes, det
er et flot arbejde, de udfører for de små moderløse killinger.

Tak til dig, fordi du tog affære overfor killingen.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Kate

Dato : 27-08-08 18:25

> [...]
> og plejefamilien var bestemt en man kunnme aflevere killingen
> trygt til. Den kan ikke få det bedre nu - heldigvis

ihhh, hvor er det skønt. dejligt at der er så mange mennesker der trods
alle avishistorierne om det modsatte, vil gøre noget for dyrene.

--
Kate

gerne ældre.