hjælp til farvekode (EMS kode)
Fra : Sabina H.

Dato : 21-08-08 13:00

hehe nu trækker jeg lige lidt på erfarne opdrættere...

den ene af mine killinger er jeg lidt i tvivl om hvorvidt går ind under
bicolor eller van....

hun er blåtortie med hvid, og pletterne sidder oven på hovedet (hun har hvid
blis, men den adskiller ikke pletterne) og på ryggen starter farverne under
skulderbladende og går til halespidsen.... hun er hvid på mave/bryst/ben og
lyserød inden i ørerne....

kan jeg emskode hende som van?

efter hvad jeg kan læse i min bibel burde hun være van, men jeg er i tvivl
om hvorvidt de samlede pletter på hovedet, og det at rygpletten starter så
højt gør hende bicolor...

(mor er cremesmoke og far er sort med hvid - bedstemor er blåtortie
bicolor)

Knus sabina

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-08-08 14:25

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> writes:

> hehe nu trækker jeg lige lidt på erfarne opdrættere...

Og så kan man se hvilken tankegang folk har - og nej, det var ikke
perverst! Jeg tænkte straks, at jeg da sagtens kunne hjælpe med en
farvekode, men at HTML da også var lidt off-topic. Så læste jeg EMS og
tænkte: "Hvad er det nu for noget nyt noget?".

Men farvekoder på katte: Pas!

Mvh Trine

Fra : Sabina H.

Dato : 21-08-08 19:49

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
> farvekode, men at HTML da også var lidt off-topic. Så læste jeg EMS og
> tænkte: "Hvad er det nu for noget nyt noget?".

LOL, ja der kan man bare se ;)
øv osse, er stadig lidt i tvivl, men det er jo påkrævet at skrive EMS kode
når man skal søge stamtavle....

og for de der ikke ved det, har jeg nu fået bekræftet at man altså KAN få
stamtavle på "ups" krydsningskillinger, også selvom den ene af forældrene
ikke har stamtavle (om det også kan lade sig gøre når det er faderen der er
racekat kan jeg så ikke sige)...

det er dog noget med at de registreres med koden for "langthårsafkom" eller
"korthårsafkom" i stedet for deres forældres race kode....

--
Knus,
Sabina

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 21-08-08 20:53

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> det er dog noget med at de registreres med koden for "langthårsafkom"
> eller "korthårsafkom" i stedet for deres forældres race kode....

hej Sabina
det var mig, der stillede spørgsmålet tidligere. Tak for oplysningen.
Det er pudsigt med den forskel på katte- og hundeverdenen, i sidstnævnte kan
det jo ikke lade sig gøre at stambogsføre blandingshvalpe.

mvh Anelise

Fra : Sabina H.

Dato : 21-08-08 21:57

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote in message

> [...]
> Det er pudsigt med den forskel på katte- og hundeverdenen, i sidstnævnte
> kan det jo ikke lade sig gøre at stambogsføre blandingshvalpe.

det skal dog også nævnes at killingerne vist ikke kan bruges i avl,
medmindre de vist får den korrekte ems-kode på en ny stamtavle efter 2
udstillinger eller sådan.... der er nogle lidt kryptiske regler, som iøvrigt
ikke bliver relevante for mig, da stamtavlerne bliver lukkede og killingerne
neutraliserede inden salg ;)

men der er jo egentlig mange forskelle på hunde og katteverdenen, lige så
store forskelle som der er på dyrene i sig selv ;)

--
Knus,
Sabina