Hjemmeside om kattens signaler
Fra : Dopedog

Dato : 17-08-08 00:38

Hejsa.

Er der nogen der har et link til en god hjemmeside, hvor man kan læse om
hvad kattenes signaler betyder? Det kunne jo være rart at vide om den
stemmer overens med hvad man selv tror

-Ronnie

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-08-08 12:23

In news:48a764fb$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Dopedog <cm_dopedog@hotmail.com> typed:
> [...]
> om hvad kattenes signaler betyder? Det kunne jo være rart at vide om
> den stemmer overens med hvad man selv tror

Hej Ronnie.

Der er masser af kattesignaler at finde hvis man googler.

Her er én af dem fra "Dyrenes Beskyttelse". Den er ret god synes jeg, men
prøv også lige nogle af de andre:

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattenssignaler

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Klaus G.

Dato : 17-08-08 19:53

> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattenssignaler

Det var faktisk en fin gennemgang, meen jeg tror nu nok at langt de fleste
havde gennemskuet de signaler, specielt når katten lægger ørene tilbage,
vrikker med røven og hopper i benet på folk :)

Vi har en sød hankat som "snakker" utrolig meget. Han ruller nærmest med
tungen, lyder lidt som de her:
http://www.youtube.com/watch?v=z3U0udLH974
Men noget mere "rullen" i snakken.

Det er enormt sødt at høre på. Jeg tror også han har gennemskuet at udnytte
det lidt, for hver gang han vil tages op, kæles med bare have lidt
opmærksomhed, så går han bare igang og man kan altså ikke stå for sådan en
sød tale jo :)

Den anden lille hunkat, hun piver nærmest, men det virker også på samme
måde, altså at hun blive taget op, nusset og leget med :)

De er sq snu er de! ;)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-08 09:24

Dopedog wrote:
> [...]
> om hvad kattenes signaler betyder? Det kunne jo være rart at vide om
> den stemmer overens med hvad man selv tror

Hej Ronnie

Jeg vil anbefale bogen Katte for Dummies. Ved godt det ikke er online, men
supergod alligevel.
Da jeg selv fik kat bestilte jeg div. kattebøger på biblioteket, det viste
sig ast nogle af dem var fra børne-biblioteket. Men i dem fra der faktisk
ret gode illustrationer også, og gode, simple forklaringer.

Louise