"dele killinger"
Fra : Sabina H.

Dato : 17-08-08 00:38

Jeg har hørt om det, men har aldrig selv oplevet det... før nu*G*
vi har jo to kuld, dizzys 5 stk, og Lindas ene... jeg havde fornemmelsen af
at den lille enekilling var lidt ensom... hver gang der var andre
katte/killinger i nærheden faldt hun enormt meget til ro, på trods af at hun
er en frygtelig turbokilling....

så i dag tænkte jeg det måtte briste eller bære, og åbner op for
fødekassen.. og hvad gør kræet (som iøvrigt først bliver 2 uger i morgen og
næsten lige har fået øjne) hun kravler sku i direkte linie imod de andre
killinger ;)
jeg blev enig med mig selv om at rykke kasserne tættere sammen, og det næste
jeg så der skete, var at Dizz puttede sig med lindas killing og en af sine
egne, og linda putter sig med et par af dizzys killinger*G* og killingerne
ligger i bunkeput, både det ene og det andet sted...

det er voldsomt hyggeligt at se på, og umiddelbart finder damerne fint ud af
det sammen, og deler ansvaret ;)

hvad siger den samlede erfaring herinde.... er det godt/skidt?? kan det give
problemer senere....
manden er bekymret omkring mælkemængden hos linda, når der pludselig er
flere om buddet, men min logiske sans siger at det sker der ikke noget ved,
for mælken regulerer sig selv....
--
Knus,
Sabina

Fra : Allan F

Dato : 17-08-08 05:40

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> manden er bekymret omkring mælkemængden hos linda, når der pludselig er
> flere om buddet, men min logiske sans siger at det sker der ikke noget

Mine forældre havde noget lignende med deres 2 hunkatte, der fødte med 4
ugers mellemrum. Burmeseren fik 5, abyssinieren fik derefter 1. De to
morkatte kunne godt finde ud af at passe den andens killing(er), og den ene,
som de har beholdt, er en fin kat idag, 10 år efter. Det var iøvrigt sjovt
at se, hvordan de 5 ældste killinger var meget forsigtige, når de legede med
den yngste - som om de forstod at han ikke var lige så stærk og robust som
dem.

Allan F