Så har Dorthe hjulpet endnu en kat.
Fra : Kate

Dato : 11-08-08 13:44

Som det jo er nogle her bekendt har Mowgli og Doughnut haft et mildest
talt anstrengt forhold til hinanden gennem længere tid. Det går lidt op
og ned, men i perioder af gangen er jeg nødt til at dele hjemmet op så
de ikke ser hinanden.
Hun har ellers hele tiden haft et godt forhold til Lante, men ham fik
hun overfaldet en dag hvor hun nok tog fejl af ham og Mowgli, lige
siden er han gået en stor bue udenom hende. Det gør hende forvirret for
de har jo hele tiden godt kunnet enes.

Men nu er alle mine bekymringer heldigvis snart overstået. Igår,
søndag, fik Doughnut besøg og nu er beslutningen taget, hun flytter til
København omkring den 20 i denne måned.
Selvom jeg er glad på Doughnuts vegne, så er jeg da også lidt trist på
egne vegne for jeg kommer helt sikkert til at savne hende. Overfor mig
har der aldrig været et hvæs eller knur eller krads. Uanset hvor
ophidset hun har været så har jeg hele tiden kunnet tage hende og sætte
hende i et separat rum.

Må nok indrømme at der har været dage hvor en aflivning har været
overvejt, men så ser jeg på hende og NEJ, det kan man da ikke. Så har
hun alligevel fået endnu en chance. Og heldigvis for det, for jeg er
sikker på hun går en lys fremtid i møde, i et hjem hvor hun kan være
Dronning i sit eget lille rige.

Så hjælp mig lige med at krydse fingre for at jeg har valgt rigtigt for
hende

--
Kate

gerne ældre.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-08-08 14:30

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

hej Kate

selvom jeg sagtens kan forstå, at det må være utrolig svært at omplacere en
kat, man har haft så længe, er alternativet aflivning jo slet ikke til at
tænke på, så jeg vil ønske dig og Doughnut tillykke med det nye hjem.
Jeg håber, at hun hurtigt vil falde til og nyde at være enekat.

mange hilsner, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-08-08 19:31

In news:Xns9AF795EB438FCdoughnutoliwerinvali@130.225.247.90,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:

> [...]
> hun alligevel fået endnu en chance. Og heldigvis for det, for jeg er
> sikker på hun går en lys fremtid i møde, i et hjem hvor hun kan være

Hej Kate.

Det er vel nok dejligt for både dig og Doughnut, at der er fundet en
løsning. Og nej, aflivning er ikke lige dig, og det ville da også have været
synd når hun er en rask og sød kat. Hun vil helt sikkert faldt godt til, når
hun bliver enekat. Det andet er jo alt for stressende for jer begge.
Gudskelov at der var en god løsning for jer.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 12-08-08 08:05

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> wrote in

> [...]
> sikkert faldt godt til, når hun bliver enekat. Det andet er jo alt
> for stressende for jer begge. Gudskelov at der var en god løsning

Hvergang aflivning dukkede op i mit hovedet, når sitationen blev alt
for tilspidset, så blev jeg om muligt endnu mere trist og samtidig gal
på Mowgli over at han har skabt den situation, selvom jeg jo elsker den
laban. Så ja, jeg er glad for at det kommer til at flaske sig for min
smukke pige, hun fortjener det.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-08 10:49

Kate wrote:
> [...]
> Dronning i sit eget lille rige.
>
> Så hjælp mig lige med at krydse fingre for at jeg har valgt rigtigt

Hvoir lyder det godt at der er fundet en løsning, men kan sagtens forstå du
kommer til at savne hende.
Jeg håber hun forstår at sætte pris på livet som ene-hersker i det nye hjem,
Jeg håber du kommer til at følge lidt med i hendes nye liv via mails etc fra
de nye slaver...

Mange knus

Louise

Fra : Kate

Dato : 12-08-08 14:49

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in

> Hvoir lyder det godt at der er fundet en løsning, men kan sagtens
> forstå du kommer til at savne hende.

Ja, det er jeg også så vildt glad for, faktisk så glad at jeg har lavet
en donation til vildkat. Dorthe initiativ er om muligt endnu bedre nu
hvor jeg selv har haft glæde af det, end før

> Jeg håber hun forstår at sætte pris på livet som ene-hersker i det
> nye hjem, Jeg håber du kommer til at følge lidt med i hendes nye
> liv via mails etc fra de nye slaver...

Jeg tror faktisk hun vil komme til at sætte pris på det. Hun lå midt i
sengen da Signe, hende Doughnut skal bo hos, kom og lod sig straks
nusse. Senere klatrede hun op i kradsetræet og også der lod hun sig
nusse. Senere endnu kom hun endda selv hen og gned sig opad Signe, bare
lidt, men skønt

Jeg må nok erkende at jeg har tænkt mig bede om lidt info bare engang i
mellem og måske specielt i starten, jeg vil jo gerne at de bliver glade
for hinanden

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Susanne Harbo

Dato : 12-08-08 17:15

> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Hvilken god nyhed på en regnvejrsdag - du kommer til at savne hende, men
hun får det forhåbentlig godt hos sin nye missemor. Og så vil der igen
kunne falde ro på hjemme hos dig, det må også være en rar tanke. Kan
godt forstå, at du gerne vil følge hende i den første tid, man holder jo
af de katte uanset hvordan deres temperament er.

Med venlig hilsen
Susanne Harbo
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 12-08-08 21:11

Susanne Harbo <susanne-harboKATTE@BAKKEmail.dk> wrote in

> [...]
> en rar tanke. Kan godt forstå, at du gerne vil følge hende i den
> første tid, man holder jo af de katte uanset hvordan deres

Ja, man knytter sig jo til dem og hun er faktisk en utroligt sød kat
overfor mennesker. Jeg har i dag mailet med hende nye ejer og hun
glæder sig til at Doughnut flytter ind til dem og det er jo dejligt.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : dpl

Dato : 12-08-08 21:53

Kate skrev:

> Men nu er alle mine bekymringer heldigvis snart overstået. Igår,
> søndag, fik Doughnut besøg og nu er beslutningen taget, hun flytter til
> København omkring den 20 i denne måned.

Hej Kate, har lige skrevet til dig *smil*.
Dejligt at det lykkedes, jeg håber hun og den nye ejer bliver glade for
hinanden.

Jeg vil lige benytte lejligheden til at nævnte, at siden atter modtager
nye annoncer, efter at have holdt en sommerpause.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk

Fra : Kate

Dato : 13-08-08 01:00

dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> Hej Kate, har lige skrevet til dig *smil*.

Har også svaret.

> Dejligt at det lykkedes, jeg håber hun og den nye ejer bliver
> glade for hinanden.

Ja, det håber jeg så også.

Det kan godt være det bare er mig der er lidt tungnem, men jeg sad
længe og lurede på din banerside og ville gerne sætte et på min
hjemmeside. Ikke fordi jeg tror den er vildt meget besøgt, men det ku'
da ikke skade. Men jeg kan altså ikke lige hitte ud af hvordan jeg gør
for at få banneret ind på min side. Vil du forklare mig det?

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Denise

Dato : 13-08-08 18:39

Kate wrote:
> [...]
> Dronning i sit eget lille rige.
>
> Så hjælp mig lige med at krydse fingre for at jeg har valgt rigtigt

Held og lykke med det hele, så der kan komme ro i hjemmet igen og blandt de
andre. Så jeg skal nok krydse fingre for det.

--
Hilsen Denise

Fra : Siri

Dato : 17-08-08 17:25

alle mine bekymringer heldigvis snart overstået. Igår,

Krydser, krydser!
Det er jo en super side, der har hjulpet mange!
Selvfølgelig vil du da høre om, hvordan det går, det vil ny ejer sikkert
have det fint med. Jeg mailer stadig lidt med Gias 'gamle-mor', mere med
Lejons 'gamle-mor' og Belles 'nye-mor' - det er smadderhyggeligt. Vi
holder hinanden a jour med fotos, og de er altid velkomne her.
Du skal vel selv aflevere hende i det nye hjem?
Det er det sikreste, så ser du, hvor hun skal bo fremover. Gid det må gå
godt!
Siri og de to braksnuder fra vildkat.dk
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 17-08-08 19:33

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> Krydser, krydser!

Tak

> Det er jo en super side, der har hjulpet mange!

Jeps. Doughnut var faktisk på for et par år siden, njae, snarere næsten
4. Der var jo allerede lidt problemer da vi boede i lejlighed. Dengang
fik jeg kun en henvendelse og under tlf samtalen var jeg og hende jeg
talte med klare over at Doughnut ikke skulle derhen. Det var fint nok,
hellere hun blev her end at panikke.
Dengang hjalp det at flytte og hendes problemer har været betydeligt
mindre de først år her, men er så eskaleret. Så jeg er meget glad på
Doughnuts vegne.

> Selvfølgelig vil du da høre om, hvordan det går, det vil ny ejer
> sikkert have det fint med.

Jeps, nye ejer har selv spurgt om jeg vil have opdates, det har jeg
naturligvis sagt jatak til
Jeg mailede selv med Lantes opdrætter i starten. At det så svandt væk
med tiden er en anden ting, men jeg ville jo gerne dele min glæde over
ham med opdrætteren

> Du skal vel selv aflevere hende i det nye
> hjem? Det er det sikreste, så ser du, hvor hun skal bo fremover.

Jo, det er aftale og det har jeg det også selv bedst med, fordi jeg så
får en fornemmelse af det hjem hun fremover skal eje

> Gid det må gå godt!

Det håber jeg også. Doughnut flytter på fredag med sin katteseng og
lidt legetøj og småting, så hun har noget hun kender. Men jeg har amlet
rigtigt meget med den nye ejer og jeg har en god følelse, så jeg er ret
sikker på at det nok skal gå.
Og så har jeg understreget at sker der noget, de ikke falder i hak, så
skal Doughnut her tilbage. Som jeg siger, så har hun altid et hjem her,
uanset hvad.
At jeg så ikke håber det bliver nødvendig er så noget helt andet, for
det vil være svært at få hende ind igen, men der skal være det
sikkerhedsnet både for de nye ejeres skyld og for Doughnuts skyld.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ragna

Dato : 18-08-08 08:15

Hej Kate!

Det glæder mig meget, at Doughnut nu kan komme til at være dronning i et nyt
hjem - og at du snart ikke længere skal være bekymret over hendes trivsel.
Jeg har fulgt med fra sidelinjen, og jeg har beundret din tålmodighed og
din indsats for at få skabt ro i flokken.
Det er ikke nogen let beslutning, du har måttet tage, men jeg er sikker på,
at den vil blive til glæde for både Doughnut, de andre katte, den nye ejer,
og ikke mindst dig selv, når du forhåbentlig snart vil få gode
tilbagemeldinger fra hendes nye hjem.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Kate

Dato : 19-08-08 10:25

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> Hej Kate!
>
> Det glæder mig meget, at Doughnut nu kan komme til at være
> dronning i et nyt hjem

Tak, selvom det nærmer sig, så tror jeg også det bliver godt for den
lille pige. Igen igår var der optræk til ballade mellem hende og
Mowgli, denne gang på hendes foranledning. Jeg nåede så at afværge ved
at sende ham i haven og nusse hende. Puha.

> - og at du snart ikke længere skal være
> bekymret over hendes trivsel.

Det er faktisk værst når jeg skal gå. Skal jeg lukke hende fra eller
ej, hvor længe skal jeg være væk, tør jeg lade dem være sammen imens.
Det kværner hver gang i mit hoved. Nu har jeg haft ferie i de sidste
par uger og dermed været hjemme næsten hele tiden. Det har jo hjulpet.

> [...]
> Doughnut, de andre katte, den nye ejer, og ikke mindst dig selv,
> når du forhåbentlig snart vil få gode tilbagemeldinger fra hendes

Jeg tror på at jeg har fundet det helt rigtige sted til hende, min
følelse er god og jeg glæder mig lidt til det er overstået, og så
alligevel, så har jeg den der knude i maven, for det er jo en stor
beslutning at give så gammel en kat væk. Ja, det synes jeg det er. Men
jeg vil blive i troen på at det er det bedste for hende.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Siri