Bideting til killing?
Fra : Nina

Dato : 11-08-08 08:32

Ja, som tidligere nævnt er der nu en 16 uger gammel killing i hytten.

Jeg har lagt mærke til, at hun går og bider i en masse ting: gardiner,
puder, billedramme, sofa, sofabord, aviser og sågar mine tæer.
Jeg tænker, at det kan hænge sammen med dannelsen af hendes små, fine
tænder, men er der nogle, der har nogle gode bud på, hvad jeg kan give
hende ?
Der må være nogle, der har erfaringer derude et sted

- Nina

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-08-08 10:29

"Nina" <balfkja@fks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hende ?
> Der må være nogle, der har erfaringer derude et sted

Det har jeg aldrig været ude for hos en killing, men udpræget hos
hundehvalpe.
Mon ikke du kan give killingen en gammel sok, der er slået en knude på, den
gør i hvert fald stor lykke hos hvalpe.
Ligefrem at give killingen et oksemarvben, som jeg har brugt til mine
hvalpe, er nok lige i overkanten til en lille killing

mvh Anelise

Fra : Kate

Dato : 11-08-08 13:45

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote in

> Ligefrem at give killingen et oksemarvben, som jeg har brugt til
> mine hvalpe, er nok lige i overkanten til en lille killing

Man kan få små ben som f.eks. oksehaler. Det kunne da være et forslag.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-08-08 14:33

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Hej Kate

jeg var ved at dø af grin ved tanken om en lille killing med en oksehale,
for de oksehaler, jeg giver til mine to labber, er kæmpestore og ca. lige så
brede som min hånd i den bredeste ende. Faktisk må jeg hugge den over i to
dele med en økse, for at mine meget erfarne kødbensspisere kan få hul på
den.
Vi tænker nok ikke på de samme oksehaler

Hilsen, Anelise

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-08-08 14:36

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på den.
> Vi tænker nok ikke på de samme oksehaler

hej igen Kate

her kan du se labberne dele en oksehale

http://picasaweb.google.com/Nilleslyst/SallyOgSia/photo#5146401715033863954

mvh Anelise

Fra : Kate

Dato : 11-08-08 14:59

> her kan du se labberne dele en oksehale
>
> http://picasaweb.google.com/Nilleslyst/SallyOgSia/photo#51464017150
> 33863954

LOL, okay, så forstår jeg da godt du grinede af mit forslag

Jeg gav dog mine gnaveben en overgang, problemet var at de ikke gad
arbejde for føden, så benene lå bare og tiltrak fluer.

Hmmm, måske jeg tænkte på kalvehaler og ikke okse, for jeg kan da godt
se den størrelse jeg tænkte på ikke var samme som dine labber får

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 11-08-08 15:05

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote in

> her kan du se labberne dele en oksehale
>
> http://picasaweb.google.com/Nilleslyst/SallyOgSia/photo#51464017150
> 33863954

Og så fik jeg lige kigget videre i alle dine dejlige billeder. Hold da
op nogle lækre hyggefiser du har, både hunde og katte

Lige et spørgsmål. Det kradsetræ du har i løbegården hvor har du købt
og hvad hedder det?

--
Kate

gerne ældre.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-08-08 15:31

> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

hej igen Kate

Jeg har købt det her:

http://www.jekas.dk/Webshop/Category/4855-1-522/

og modellen hedder Pegas - du kan se den, hvis du scroller ca. 2/3 ned af
siden.

Kattene elsker det, tortietøsen Stribe bor nærmest i den øverste hængekøje
nat og dag.
Kradsetræet har stået ude i den overdækkede kattegård i over 1 år og ville
se så godt som nyt ud, hvis jeg bare gjorde mig den ulejlighed at støvsuge
det

Så det kan varmt anbefales.

De er rigtig søde i Jekas, hvis man ringer til dem med spørgsmål, og du kan
få dem til at konstruere en kradsetræ lige efter dine egne mål.

mange hilsner, Anelise

Fra : Denise

Dato : 11-08-08 15:10

Nina wrote:
> [...]
> hende ?
> Der må være nogle, der har erfaringer derude et sted

Jeg har desværre ingen ideer, andet end hårde kattelegeting.
Men du kan låne nogle håndtag til køkkenskabe, og vindues håndtag, for de
var ret populære hos os, og ser noget miserable ud haha

--
Hilsen Denise

Fra : Jette Hedeman

Dato : 16-08-08 09:13

Hej Nina
Du kan med fordel købe tørrede kaninhaler, tørrede kanin poter, tørrede
kanin ører og tørrede kanintotter. Desuden er mink haler også super..
Alle delene er både legetøj og kattene elsker at lege og bide i dem.
fordelen er, at der ikke sidder noget fast i tarme og så videre, som med
kunst pels.. Dette går lige igennem og de nyder det.
Se det ligesom at hunde får røgede grise ører, misserne får de tørrede
kanin dele...
Du kan finde dem på nettet...
Jeg har købt nogle hos www.jekas.dk , de kan også købes på nogle katte
udstillinger.