Efterlysning, Næstved
Fra : Mads

Dato : 10-08-08 00:39

Vi ved snart ikke hvad vi skal gøre, så nu forsøger jeg i dette forum..

Om morgenen fredag den 8. August lykkedes det desværre for vores kat
Pedro at smutte gennem et åbent vindue fra vores lejlighed på Odinsvej
(sidevej til Præstøvej og i nærheden af Vor Frue skole) i Næstved. Han
er faldet fra anden sal og kan måske være lidt omtumlet eller er måske
kommet til skade. Han er sort/hvis og bærer et lyserødt halsbånd
hvorpå der med store bogstaver står PEDRO.

Vi savner ham rigtig meget, så hvis du bor i nærheden og ser ham,
ville vi gerne høre fra dig.

Min mail er mads.kristiansen@gmail.com. Vi har også en lagt
efterlysning inklusiv billede og telefonnummer op på hjemmesiden for
Dyrenes Beskyttelse.

Mvh Mads Kristiansen

Fra : lh

Dato : 11-08-08 06:56

"Mads" <mads.kristiansen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Har I fundet katten? Det er godt nok synd, men jeg går ud fra I selv har
ledt i alle "kroge". Har I spurgt på nærliggende dyrehospitaler? Er den
skadet kan andre have bragt katten til dyrlæge.

lh

Fra : mads.kristiansen@nul~

Dato : 12-08-08 02:30

On Aug 11, 7:55 am, "lh" <c...@comhere.dk> wrote:
> [...]
> ledt i alle "kroge". Har I spurgt på nærliggende dyrehospitaler? Er den
> skadet kan andre have bragt katten til dyrlæge.

Der var i weekenden festuge med en del larm fra koncerten i bymidten,
så vi har muligvis haft svært ved at høre dens kalden. Normalt miaver
den temmelig højlydt, så vi havde regnet med at vi kunne høre den
trods alt. Utroligt som fjerne børnestemmer nogle gange kan lyde som
en kat.. ;)

Så i nat da jeg for gud ved hvilken gang gik en tur ud for at kigge
lykkedes det mig faktisk at finde katten. Den sad helt våd og
forskræmt i et meget tæt krat og kaldte pivende tilbage til mig. Da
jeg lyste ind i krattet og kaldte, kom den straks ud og begyndte at
miave helt vildt, da jeg tog den op. Jeg troede derfor den måske
havde brækket noget, men den eneste skade faldet fra anden sal havde
forårsaget var en lille flænge ved undermunden.

Vi er naturligvis utrolig glade for at han er hjemme igen og at der
ikke er sket noget.. :)

Alle har været meget hjælpsomme - vi forhørte os også hos både
dyrlæger, Falck og Inges kattehjem.

Mvh Mads

Fra : lh

Dato : 12-08-08 10:09

Hvor lyder det dog godt at du har fundet den! Har du tænkt på at få den
tjekket ved en dyrlæge, eller er du 100% sikker på der ikke er noget brækket
på den. Spiser den f.eks normalt og kan tygge maden?
Jeg ville nok få et tjek hvis det var min kat, men nu er jeg også pivet med
sådan noget... Måske har du ret, at den/I er sluppet med skrækken.
Det vigtigste lige nu er at den er blevet fundet i god behold.
Tak for tilbagemeldingen.

lh

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-08 11:05

mads.kristiansen@nullwire.com wrote:

> [...]
> ikke er sket noget.. :)
>
> Alle har været meget hjælpsomme - vi forhørte os også hos både

Hvor lyder det dejligt at missen er hjemme i vante omgivelser

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 12-08-08 12:32

<mads.kristiansen@nullwire.com> skrev i en meddelelse
> [...]

havde brækket noget, men den eneste skade faldet fra anden sal havde
forårsaget var en lille flænge ved undermunden.

hej Mads

et stort tillykke både til katten og til jer med, at den nu igen er hjemme.

Det, du skriver om en flænge ved undermunden, gør, at jeg synes, du skal
bede din dyrlæge tjekke katten. En typisk faldskade er nemlig, at katten
godt nok lander på alle fire ben, men i faldet slår den underkæben ned i
underlaget, ofte med en brækket kæbe til følge.
Katte er utrolig gode til at skjule, hvis de har smerter, så det er ikke
sikkert, at I selv mener, der er noget galt, men for en sikkerheds skyld
ville jeg lade dyrlægen se på den, hvis det var en af mine katte, der var
faldet ud fra 2. sal.

Jeg krydser fingre for, at alt er i orden.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-08-08 12:58

In news:48a174c5$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:
..
> [...]
> af mine katte, der var faldet ud fra 2. sal.
>
> Jeg krydser fingre for, at alt er i orden.

Jeg krydser også fingre, så jeg giver dig helt ret Anelise. Et fald fra
2. sal kan sagtens have forårsaget skader der ikke umiddelbart kan opdages
af en lægmand.

Jeg ville fluks styrte til dyrlægen hvis det var min kat. Katte er som regel
nogle hårde "bananer", der kan skjule smerter, hvilket jeg har erfaret flere
gange med mine tidligere katte.

Til Mads.

Dejligt at du har fundet den lille mis, det glæder mig meget for dig. Har du
evt. overvejet at sætte net for det vindue du plejer at have åbent. Det er
jo ikke sikkert at en evt. gentagelse af den lille udbryderkonge vil falde
lige så heldigt ud ? Under alle omstændigheder er jeg glad på dine vegne at
det er gået godt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 12-08-08 14:50

mads.kristiansen@nullwire.com wrote in news:9f8419d2-c696-4259-9c30-
9475bb73a246@m36g2000hse.googlegroups.com:

> Så i nat da jeg for gud ved hvilken gang gik en tur ud for at kigge
> lykkedes det mig faktisk at finde katten.

Åhhh, hvor godt. Jeg ved så udmærket hvor meget man savner dem når de
er blevet væk.
Hvor er jeg glad for at du fandt din kat og den trænger sikkert til en
masse kærlighed nu

--
Kate

gerne ældre.

Fra : mads.kristiansen@nul~

Dato : 12-08-08 06:18

Tak til alle for rådene.

Jeg regner med at jeg tager den til dyrlægen for en sikkerheds skyld.
Katten fik i sin tid sat en chip i, men den er ikke registreret her i
Danmark, så det skal jeg alligevel lige have gjort.

Mvh Mads