hvilket foder til Maine Coon?
Fra : mugge

Dato : 09-08-08 11:00

Ja et hurtigt spørgsmål

Hvilket foder ville i give til en Maine Coon (hankat, kastreret 1,5 år)?

VK

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 09-08-08 11:08

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Ja et hurtigt spørgsmål
>
> Hvilket foder ville i give til en Maine Coon (hankat, kastreret 1,5 år)?
>
> VK

Jeg mener, at Royal Canine har et specialfoder til Maine Coon katte, som er
så store i pillerne, at katten får noget at bruge tænderne på.
Men jeg har selv huskatte, og de får slankekost fra Olivers.

mvh Anelise

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 09-08-08 13:38

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er så store i pillerne, at katten får noget at bruge tænderne på.
> Men jeg har selv huskatte, og de får slankekost fra Olivers.

Her kan du læse mere om foderet fra RC:

http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=171015126&lang=da

mvh Anelise

Fra : OZ3BTO

Dato : 09-08-08 12:58

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Ja et hurtigt spørgsmål
>
> Hvilket foder ville i give til en Maine Coon (hankat, kastreret 1,5 år)?
>
> VK

Det han gerne vil spise...

Står der ikke wishkas på posen så røre vores missere det ikke.. dvs.
hældes der brugsens den billige vådkost udover så kan alle former for
tørfoder spises

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-08 13:37

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Ja et hurtigt spørgsmål
>
> Hvilket foder ville i give til en Maine Coon (hankat, kastreret 1,5 år)?
>
> VK

Mine 2 MCO hankastrater er nok lidt forkælede
De har 3 slags tørfodder stående til fri spisning, så kan de selv vælge.
Fra Royal canin: Maine Coon 31 som er de der store klumper
Fra Oliver`s : Cat adult
Og fra Hils : Nature´s best

Derudover får de 1/2 dåse vådfodder om dagen.
Det er enten Pussi eller Lux fra aldi.
Og ca en gang om ugen får de sejfille

+ hvad de selv fanger i haven.

Mvh Allan

Fra : Allan L

Dato : 09-08-08 14:02

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Fra Oliver`s : Cat adult
> Og fra Hils : Nature´s best
>
> Derudover får de 1/2 dåse vådfodder om dagen.

Jeg har to ragdolls en neutraliseret pige næsten 3 år og en kastereret dreng
på næsten 1 år.
De er vel egentlig også forkælede, men de får faktisk 4 slags foder:

Specific skin and joint support
http://www.specific-diets.com/Default.aspx?ID=4448
Det er pænt dyrt ca. 300 kr for 3 kg, men de får en helt utrolig pels af
det.
Men man skal nok være lidt forsigtig med, hvis det er katte der bare guffer
i sig, da der en del olier og fedtsyre i, men mine to er gode til at styre
det.
De er ikke overvægtige.

Derudover får de Royal Canins Intense Hairball 34, Indoor 27 og Oral
Sensitive.

Mvh.

Allan L
http://www.funkie.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-08 14:42

"Allan L" <nonono@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at styre det.
> De er ikke overvægtige.
>

> Derudover får de Royal Canins Intense Hairball 34, Indoor 27 og Oral

Ja klog af skade giver jeg mine flerer slags fodder.
Jeg havde en kamp med at få en kat til at spise nyrerigtig mad, men den kamp
tabte vi begge.
Han ville kun spise det han var van til.
Så jeg håber at ved at give dem flerer slags mad, så er det nemmerer at
skifte til noget andet.

Og så står deres vandskåle i den anden ende af huset.

Der er vist noget med at hvis katten er tørstig og går ud for at drikke, og
ser maden, så spiser den og glemmer at drikke.

Det er nu ikke kun derfor at vandet står et andet sted.
Deres vandskåle står i brusekabinen, for de er nogle svin med vand de
kan tømme en vandskål på ingen tid ved at feje vandet ud med poten.

Mvh Allan

Fra : Siri

Dato : 19-08-08 17:28

> Allan L skrev:
> Det er pænt dyrt ca. 300 kr for 3 kg, men de får en helt utrolig pels af
> [...]

Det behøver ikke at være helt så dyrt.
Jeg køber Royal Canin i store 8-10 kgs sække. Dvs man får over 3 gange
så meget foder, til under en fordobling af prisen.
De fleste 10kgs sække har jeg vel givet ca 450 kr for, og nogle gange på
tilbud (i f eks MaxiZoo) med 20% rabat... Det batter!
Sådan en sæk rækker ca ½ år eller mere.
Jeg byder også mine på ca 3 forskellige slags, dvs Fit32, som de begge
to er vilde med, og som er forholdsvis magert, Sterilised, med samme
kvaliteter. Og så Persian til Lejon, der godt må tage lidt på.
Suppleret med lidt prøver på dit og dat af Hills og RC.
Spørger du din dyrlæge, har de ofte prøvepakker af Vet-serien fra RC, og
sådan en pakke indeholder bl a et rabatkort på 100,- og f eks Obesity
smager åbenbart rigtig godt!
Tager du på katteudstilling, giver Hills dig gerne en prøve, hvis du
spørger og forklarer lidt om din kats behov - denne gang fik jeg prøver
plus rabatkort på 95,-
På udstillinger sælger RC 400gs poser til godt halv pris og giver et
rabatkort på 50,- med - og de vejleder gerne, især, hvis du snakker med
den flinke Grant.
Royal Canin Maine Coon er fint til en Coon i voksealderen, men min
overbos Sally på 7 år tog på af det. Nu får hun RC Oral S, godt for
tænderne, og knap så fede sager.
Held og lykke med din dejlige kat, og spørg endelig igen
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : mugge

Dato : 09-08-08 14:03

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fra Oliver`s : Cat adult
> Og fra Hils : Nature´s best
>
> Derudover får de 1/2 dåse vådfodder om dagen.

Der er noget at leve op til - heldigvis kan han ikke læse med her (selvom
han er en meget klog kat)

VK

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-08 17:36

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Der er noget at leve op til - heldigvis kan han ikke læse med her (selvom
> han er en meget klog kat)
>
> VK

Hæhe det bliver jo ikke dyrere af at der er et størrer udvalg af fodder.
Det tager kun længer tid før det bliver spist.

Så på med indkøbne, du har fået nogle fine hint til hvad vi fodre med.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 09-08-08 19:49

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> wrote in

> Ja et hurtigt spørgsmål
>
> Hvilket foder ville i give til en Maine Coon (hankat, kastreret
> 1,5 år)?

Jeg har godt nok ikke main coon's, men mine katte får Hill's c/d
blandet med Royal Canin Obesity Management. Hill's fordi min somali har
problemer med urinvejssten og trives godt på den og Royal canin fordi
min aby er temmeligt overvægtig og gerne skulle smide et par kilo. Men
det er lidt svært når man ikke tår skifte foder på somalien.
Tidligere fik mine også lidt vådefoder i form af Aldi og Nettos det
billigste, men pga somalien er det helt stoppet.

Men egentligt ville jeg spørge hvad coon'en har fået før, hvis det er
fordi du lige har fået ham.
Hvis jeg kommer af med min aby, så får evt ny ejer noget af det foder
med hun er vant til sådan lige til at starte op med, så er det lettere
at skifte foder henad vejen.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Denise

Dato : 09-08-08 20:28

mugge wrote:
> Ja et hurtigt spørgsmål
>
> Hvilket foder ville i give til en Maine Coon (hankat, kastreret 1,5
> år)?
> VK

Alle vores katte, heraf 3 MCO på ca 1 år og 4 mdr. , får en tørfoder
blanding af Hills Lam, Hills Kylling, RC Hair & Skin, RC Sensitive, Hills
T/D, Hills W/D.
Vådmad: Hills dåser, Hills og Iams poser og Hills W/D.
Samt diverse andre ting som daggamle kyllinger, kogt fisk og rå
kyllingestykker.

--
Hilsen Denise

Fra : Lars Christensen

Dato : 26-08-08 03:44

On 19 Aug., 18:27, Siri <medetsmilKA...@BAKKEyahoo.dk> wrote:

> [...]
> tænderne, og knap så fede sager.
> Held og lykke med din dejlige kat, og spørg endelig igen

Vore to Maine Coons får en blanding af 2/3 Iams Proactive Health & 1/3
Iams Hairball. Udover dette får de en dåse tun i ny og næ, samt hvad
de støver op i de omkringboende kattes madskåle.
Vi har ingen problemer med pels, fedme eller andet, selvom kattene i
perioder spiser rigtigt meget. Vi bruger ca. 3 - 4 poser af hver om
året. Proactive køber vi i 10 kg. sække, og hairball i 3 kg.

Hilsen
Lars, Fanø
www.larchris.dk