Mange tæger lige nu
Fra : oz3bto

Dato : 09-09-08 10:37

Som nogen nok husker så er vi flyttet i skoven

Siden vi er flyttet har vi dagligt fjernet 5-6 tæger på hunden og en del
på kattene også

Er det lige årstiden for det nu eller er vi bare uheldige ?

Både hund og kat får dryp i nakken med lopper tæger osv med jævne
mellemrum

Fra : jopa

Dato : 09-09-08 11:19

"oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Som nogen nok husker så er vi flyttet i skoven
>
> Siden vi er flyttet har vi dagligt fjernet 5-6 tæger på hunden og en
> del på kattene også
>
> Er det lige årstiden for det nu eller er vi bare uheldige ?

I bor jo det perfekte sted for tæger

Min får fronline og har aldrig tæger jeg opdager dem ikke i så fald.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-09-08 11:44

"oz3bto" <no@in.dk> writes:

> Siden vi er flyttet har vi dagligt fjernet 5-6 tæger på hunden og en del
> på kattene også
>
> Er det lige årstiden for det nu eller er vi bare uheldige ?

Det er bare årstiden. Eller rettere året. Vi fjerner dagligt fra hele
familien. Ellen (barn) på fem måneder har dog kun haft en enkelt.

Mvh Trine

Fra : oz3bto

Dato : 09-09-08 21:41

> Det er bare årstiden. Eller rettere året. Vi fjerner dagligt fra hele
> familien. Ellen (barn) på fem måneder har dog kun haft en enkelt.
>
> Mvh Trine
>
> --
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde
>
> http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Vi bliver ikke selv ramt af dem ... dvs. jeg har selv haft en enkelt et sted
hvor man som mand bestemt ikke har lyst til at have en .... Nemlig i
skridtet under pungen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-09-08 08:42

"oz3bto" <no@in.dk> writes:

> Vi bliver ikke selv ramt af dem ... dvs. jeg har selv haft en enkelt et sted
> hvor man som mand bestemt ikke har lyst til at have en .... Nemlig i
> skridtet under pungen

Jeps, det er et rart, lunt og fugtigt sted. :)

Jeg har haft en enkelt lige ved siden af brystvorten, det får man ud
af at ligge ude i græsset og amme.

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-09-08 13:06

In news:48c643ca$0$93690$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
oz3bto <no@in.dk> typed:
> [...]
>
> Er det lige årstiden for det nu eller er vi bare uheldige ?
>
> Både hund og kat får dryp i nakken med lopper tæger osv med jævne

Skovflåter og tæger hører jo ligefrem årstiden til, og jeg vil tro at når I
bor omgivet af skov, så er risikoen større. Du kan nok ikke gøre andet, end
at fortsætte med at dryppe dem i nakken, og så måske også anskaffe dig en
"tægetang". Den kan erhverves billigt hos dyrlægen for ca. 25,- kr. Jeg
synes at den er yderst effektiv.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : oz3bto

Dato : 09-09-08 21:42

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en "tægetang". Den kan erhverves billigt hos dyrlægen for ca. 25,- kr. Jeg

Dem har vi en 4-5 stykker af .. Bruger dem sjældent da der aldrig er en i
nærheden når man finder en tæge

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-09-08 08:44

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> writes:

> [...]
> anskaffe dig en "tægetang". Den kan erhverves billigt hos dyrlægen for
> ca. 25,- kr. Jeg synes at den er yderst effektiv.

Tægetænger har jeg aldrig kunnet finde ud af at bruge. På Siri tager
jeg dem med fingrene, på os selv med fingrene eller en pincet, alt
efter hvilket stadie flåten er i.

Og netop som jeg skriver dette, opdagede jeg en stadie-2 der var på
vej op af mit ben. Og jeg har ikke engang været ude i dag. Siri må
have taget den med ind. Møgkryb!

Mvh Trine

Fra : makkerlone

Dato : 09-09-08 06:53

> Siden vi er flyttet har vi dagligt fjernet  5-6 tæger på hunden  og  en del
> på kattene også

Ikke for at lyde snerpet, men det er sikkert flåter du mener.

Tægen er 10-16 mm lang, brunlig eller grønlig med tværstribet
bagkroprand. Den findes i skoven på træernes og urternes blade. En
tæge vil almideligvis ikke sætte sig på mennesker og dyr, da den ikke
suger blod.

Skovflåten lever af at suge blod, først fra små dyr og senere fra
store dyr og mennesker. Mens tægen lever af plantesafter, men også af
blod fra larver og andre blødhudede insekter.

Lone Sommer
som arbejder med midler mod tæger på kartofler!