/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
En god prøve!
Fra : C.H


Dato : 08-09-08 09:14

Efter et rigtig godt og succesfuldt 1. år med Cassius på træningspladsen, så
har dette år givet en smule udfordringer.
Efter en periode med fejltræning, var hunden driftet så meget ned, at han så
helt slukket ud, når han trænede. Det trak tænder ud for min mand indtil han
en dag så lyset (efter nogle måneder) og formåede at få hunden helt fjollet
med arbejdet igen.
En jævn B-prøve i foråret, hvor han fik 82 point startede en periode, hvor
hunden fuldstændig svedte sin SIT-øvelse ud - også det, gik der nogle
måneder med. Da den var på plads kiksede apporten - hunden GAD den ikke, han
lavede numre med den, fik succes med at undlade tilbageløb 3 gange, og et
spor var lagt .
Af den grund stillede min mand og Cassius ikke til DM i Beg-B, som det
ellers var planen - men det var at TIGGE om at falde igennem

Sporet - der har været udfordringer med en masse småting - den største har
været at indlære dæk ved genstandene, som hunden gør nu, men tøvende. Der
har nok ikke været lagt nok energi på sporet, så der har vi fået som
fortjent

Men - motivationen kom. Cassius' kuldbroder har haft et strålende år og
eftersom de to er meget på niveau, så var det om at få kridtet støvlerne. Vi
besluttede at de to vapser da skulle stå overfor hinanden til vores
kredsmesterskab i oktober - i en ABC'er.
Cassius havde ikke en AB'er - det havde kuldbroderen. Så var der
motivation... Blev først klar til en færdselsprøve som de bestod for fjorten
dage siden.

Og her i weekenden måtte vi så se, om træningen havde båret frugt.
Det havde den gudskelov.

Sporet gik faktisk rigtig fint indtil min mand kom til at nykke i linen lige
efter hunden havde taget knækket til bravour... Det var ærgeligt, det
medførte at hunden faldt ud og måtte søge længe og omfangsrigt efter sporet.
Det lykkes dog til sidst og de kunne gå fra marken med påvisning af to
genstande, et fint sporsøg - og 82 point. Vi havde krydset fingre for de 70


Lydigheden gik tip top og denne gang så vi hundens niveau - han fik 94 - det
gjorde godt!

Nu skal der atter finpudses. Min mand skal træne at gå med den åndsvage
ti-meterline . Hunden skal stimuleres i påvisningen ved dæk og så skal
han trænes noget mere i at gå på kildefært - han har tendens til at gå ved
siden af i sidevind.

I lydighed skal der trænes noget mere apport, så den bliver lækker, der skal
trænes lidt grundstilling (en lille skævsidning) og så presser han og går
lidt for langt fremme.

I forsvarsarbejde arbejdes der intenst med lydighed lige nu, som vi godt
ville have til at se ud som i B. En udfordring uden lige, da hunden har fået
lov til ALT for meget.
Det SKAL bare lykkes, så vi også får et godt resultat i oktober

NU er træningen virkelig sjov igen

Connie



 
 
Winther (08-09-2008)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 08-09-08 12:22

C.H wrote:
> Efter et rigtig godt og succesfuldt 1. år med Cassius på
> træningspladsen, så har dette år givet en smule udfordringer.
> Efter en periode med fejltræning, var hunden driftet så meget
> ned, at han så helt slukket ud, når han trænede. Det trak
> tænder ud for min mand indtil han en dag så lyset (efter nogle
> måneder) og formåede at få hunden helt fjollet med arbejdet
> igen. En jævn B-prøve i foråret, hvor han fik 82 point startede en
> periode, hvor hunden fuldstændig svedte sin SIT-øvelse ud -
> også det, gik der nogle måneder med. Da den var på plads
> kiksede apporten - hunden GAD den ikke, han lavede numre med
> den, fik succes med at undlade tilbageløb 3 gange, og et spor
> var lagt . Af den grund stillede min mand og Cassius ikke til DM i
> Beg-B,
> som det ellers var planen - men det var at TIGGE om at falde
> igennem
> Sporet - der har været udfordringer med en masse småting - den
> største har været at indlære dæk ved genstandene, som hunden
> gør nu, men tøvende. Der har nok ikke været lagt nok energi på
> sporet, så der har vi fået som fortjent
>
> Men - motivationen kom. Cassius' kuldbroder har haft et
> strålende år og eftersom de to er meget på niveau, så var det
> om at få kridtet støvlerne. Vi besluttede at de to vapser da
> skulle stå overfor hinanden til vores kredsmesterskab i
> oktober - i en ABC'er. Cassius havde ikke en AB'er - det havde
> kuldbroderen. Så var
> der motivation... Blev først klar til en færdselsprøve som de
> bestod for fjorten dage siden.
>
> Og her i weekenden måtte vi så se, om træningen havde båret
> frugt. Det havde den gudskelov.
>
> Sporet gik faktisk rigtig fint indtil min mand kom til at
> nykke i linen lige efter hunden havde taget knækket til
> bravour... Det var ærgeligt, det medførte at hunden faldt ud
> og måtte søge længe og omfangsrigt efter sporet. Det lykkes
> dog til sidst og de kunne gå fra marken med påvisning af to
> genstande, et fint sporsøg - og 82 point. Vi havde krydset
> fingre for de 70
> Lydigheden gik tip top og denne gang så vi hundens niveau -
> han fik 94 - det gjorde godt!
>
> Nu skal der atter finpudses. Min mand skal træne at gå med den
> åndsvage ti-meterline . Hunden skal stimuleres i
> påvisningen ved dæk og så skal han trænes noget mere i at gå
> på kildefært - han har tendens til at gå ved siden af i
> sidevind.
> I lydighed skal der trænes noget mere apport, så den bliver
> lækker, der skal trænes lidt grundstilling (en lille
> skævsidning) og så presser han og går lidt for langt fremme.
>
> I forsvarsarbejde arbejdes der intenst med lydighed lige nu,
> som vi godt ville have til at se ud som i B. En udfordring
> uden lige, da hunden har fået lov til ALT for meget.
> Det SKAL bare lykkes, så vi også får et godt resultat i
> oktober
> NU er træningen virkelig sjov igen
>
> Connie

Tillykke med færdselsprøven, så er der jo adgang til de videregående prøver


--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734


























































Søren LH (08-09-2008)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 08-09-08 18:49


"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:ga2ml9$1u5e$1@newsbin.cybercity.dk...

Ja, det er dejligt at lave en god prøve. Tillykke med det .

> Efter et rigtig godt og succesfuldt 1. år med Cassius på træningspladsen,
> så har dette år givet en smule udfordringer.
> Efter en periode med fejltræning, var hunden driftet så meget ned, at han
> så helt slukket ud, når han trænede. Det trak tænder ud for min mand
> indtil han en dag så lyset (efter nogle måneder) og formåede at få hunden
> helt fjollet med arbejdet igen.

Vi har jo hver vores metoder, men jeg kan ikke anbefale nok at køre masser
af drift på hunden. Det er det sjoveste for hundeføreren såvel som for
hunden, og giver den flotteste præstation. Hunden gør øvelserne af lyst, man
skal ikke kæmpe for at få den til det. Det er i hvert fald min mening.
Hyppige belønninger med bidepølle eller bold.

> En jævn B-prøve i foråret, hvor han fik 82 point startede en periode, hvor
> hunden fuldstændig svedte sin SIT-øvelse ud - også det, gik der nogle
> måneder med. Da den var på plads kiksede apporten - hunden GAD den ikke,
> han lavede numre med den, fik succes med at undlade tilbageløb 3 gange, og
> et spor var lagt .
> Af den grund stillede min mand og Cassius ikke til DM i Beg-B, som det
> ellers var planen - men det var at TIGGE om at falde igennem

Det er klart. Man gider ikke stille op hvis man ved man ikke kan fremvise
noget man står inde for.

> Sporet - der har været udfordringer med en masse småting - den største har
> været at indlære dæk ved genstandene, som hunden gør nu, men tøvende. Der
> har nok ikke været lagt nok energi på sporet, så der har vi fået som
> fortjent
>
> Men - motivationen kom. Cassius' kuldbroder har haft et strålende år og
> eftersom de to er meget på niveau, så var det om at få kridtet støvlerne.
> Vi besluttede at de to vapser da skulle stå overfor hinanden til vores
> kredsmesterskab i oktober - i en ABC'er.
> Cassius havde ikke en AB'er - det havde kuldbroderen. Så var der
> motivation... Blev først klar til en færdselsprøve som de bestod for
> fjorten dage siden.

Også tillykke med den.

> Og her i weekenden måtte vi så se, om træningen havde båret frugt.
> Det havde den gudskelov.
>
> Sporet gik faktisk rigtig fint indtil min mand kom til at nykke i linen
> lige efter hunden havde taget knækket til bravour...

Så har han også lært at han skal træne hunden i at være uanfægtet overfor
eventuelle varierende og umotiverede ryk i linen.

> Det var ærgeligt, det medførte at hunden faldt ud og måtte søge længe og
> omfangsrigt efter sporet. Det lykkes dog til sidst og de kunne gå fra
> marken med påvisning af to genstande, et fint sporsøg - og 82 point. Vi
> havde krydset fingre for de 70

Flot nok (nu gider vi ikke tale om min gamle AB-prøve med 70 i spor ).
>
> Lydigheden gik tip top og denne gang så vi hundens niveau - han fik 94 -
> det gjorde godt!

Tillykke nok engang

> Nu skal der atter finpudses. Min mand skal træne at gå med den åndsvage
> ti-meterline .

Det skal hunden bare lige vænne sig til, selve sporarbejdet er jo det samme.

> Hunden skal stimuleres i påvisningen ved dæk og så skal han trænes noget
> mere i at gå på kildefært - han har tendens til at gå ved siden af i
> sidevind.

> I lydighed skal der trænes noget mere apport, så den bliver lækker,

Ahemm.... jeg mener ikke en apport bliver mere lækker af at blive trænet
mere med, måske endda tværtimod. Det selve træningsmetoden, der skal have et
check i sømmene. Og så kommer det jo i øvrigt an på metoden. Sådan som jeg
træner, er apporten slet ikke bytteobjektet, men bare et middel. Når hunden
gør det den skal ok, klikker jeg, og hunden får bidepøllen. Så for min hund
er apporten slet ikke lækker overhovedet, før jeg holder apporten i hånden
og ligner én der skal til at lave en apportøvelse . Men der er klart
mange måder at gøre det på.

> der skal trænes lidt grundstilling (en lille skævsidning) og så presser
> han og går lidt for langt fremme.

Puha, det er en af de svære. Har din mand fået nogle værktøjer til dette
(presse og gå langt fremme)?

> I forsvarsarbejde arbejdes der intenst med lydighed lige nu, som vi godt
> ville have til at se ud som i B. En udfordring uden lige, da hunden har
> fået lov til ALT for meget.

Pas på her, lydigheden er altså slet ikke så vigtig i en ABC. Man kan
hurtigt få lavet hunden alt for obs på føreren, ved at køre for meget
lydighed. Det har jeg selv måttet erfare, og det trækker meget mere.
Dommerne vil meget hellere se gode bidemomenter, slip og bevogtninger, end
lydighed, ikke mindst i de små programmer.

> Det SKAL bare lykkes, så vi også får et godt resultat i oktober

Det får I da helt bestemt . Men man skal efter min mening ikke gå til for
mange prøver. Hver gang man går til en prøve, træner men jo hen mod den, og
det kan ikke undgås at man indgår nogle kompromis'er i forhold til den
langsigtede træning.

> NU er træningen virkelig sjov igen

Det er det allervigtigtste. Vi har vel hund for at det skal være sjovt .
Men man må jo kæmpe sig gennem kriserne når de kommer. Held og lykke!

Mvh
Søren


C.H (11-09-2008)
Kommentar
Fra : C.H


Dato : 11-09-08 13:10


"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
news:c615f$48c564c5$5b644b08$13702@news.arrownet.dk...
>
> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:ga2ml9$1u5e$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> Ja, det er dejligt at lave en god prøve. Tillykke med det .

Tusind tak

>
>> Efter et rigtig godt og succesfuldt 1. år med Cassius på træningspladsen,
>> så har dette år givet en smule udfordringer.
>> Efter en periode med fejltræning, var hunden driftet så meget ned, at han
>> så helt slukket ud, når han trænede. Det trak tænder ud for min mand
>> indtil han en dag så lyset (efter nogle måneder) og formåede at få hunden
>> helt fjollet med arbejdet igen.
>
> Vi har jo hver vores metoder, men jeg kan ikke anbefale nok at køre masser
> af drift på hunden. Det er det sjoveste for hundeføreren såvel som for
> hunden, og giver den flotteste præstation. Hunden gør øvelserne af lyst,
> man skal ikke kæmpe for at få den til det. Det er i hvert fald min mening.
> Hyppige belønninger med bidepølle eller bold.

Jeg er ganske enig - der skal være liv i kludene, det giver altså også de
flotteste præstationer, synes jeg.

>
>> En jævn B-prøve i foråret, hvor han fik 82 point startede en periode,
>> hvor hunden fuldstændig svedte sin SIT-øvelse ud - også det, gik der
>> nogle måneder med. Da den var på plads kiksede apporten - hunden GAD den
>> ikke, han lavede numre med den, fik succes med at undlade tilbageløb 3
>> gange, og et spor var lagt .
>> Af den grund stillede min mand og Cassius ikke til DM i Beg-B, som det
>> ellers var planen - men det var at TIGGE om at falde igennem
>
> Det er klart. Man gider ikke stille op hvis man ved man ikke kan fremvise
> noget man står inde for.

Nej, og her var der ingen tvivl om, at det ville blive et stort kompromis..

>
>> Sporet - der har været udfordringer med en masse småting - den største
>> har været at indlære dæk ved genstandene, som hunden gør nu, men tøvende.
>> Der har nok ikke været lagt nok energi på sporet, så der har vi fået som
>> fortjent
>>
>> Men - motivationen kom. Cassius' kuldbroder har haft et strålende år og
>> eftersom de to er meget på niveau, så var det om at få kridtet støvlerne.
>> Vi besluttede at de to vapser da skulle stå overfor hinanden til vores
>> kredsmesterskab i oktober - i en ABC'er.
>> Cassius havde ikke en AB'er - det havde kuldbroderen. Så var der
>> motivation... Blev først klar til en færdselsprøve som de bestod for
>> fjorten dage siden.
>
> Også tillykke med den.

Tak tak

>
>> Og her i weekenden måtte vi så se, om træningen havde båret frugt.
>> Det havde den gudskelov.
>>
>> Sporet gik faktisk rigtig fint indtil min mand kom til at nykke i linen
>> lige efter hunden havde taget knækket til bravour...
>
> Så har han også lært at han skal træne hunden i at være uanfægtet overfor
> eventuelle varierende og umotiverede ryk i linen.

Ja, det var lektien, det må man sige - og så øve noget almindelig håndtering
af alt det snor
I knækkene skal der lige lidt teknik til

>
>> Det var ærgeligt, det medførte at hunden faldt ud og måtte søge længe og
>> omfangsrigt efter sporet. Det lykkes dog til sidst og de kunne gå fra
>> marken med påvisning af to genstande, et fint sporsøg - og 82 point. Vi
>> havde krydset fingre for de 70
>
> Flot nok (nu gider vi ikke tale om min gamle AB-prøve med 70 i spor
> -) ).

Ja, det var helt ok - set i forhold til det udgangspunkt der var, så var det
faktisk rigtig fint.
Dog var dommeren meget flink, tror jeg - jeg havde ikke givet mere end
mellem 70-75, hvis det var mig )

>> Lydigheden gik tip top og denne gang så vi hundens niveau - han fik 94 -
>> det gjorde godt!
>
> Tillykke nok engang

Endnu en gang tak

>
>> Nu skal der atter finpudses. Min mand skal træne at gå med den åndsvage
>> ti-meterline .
>
> Det skal hunden bare lige vænne sig til, selve sporarbejdet er jo det
> samme.
>
>> Hunden skal stimuleres i påvisningen ved dæk og så skal han trænes noget
>> mere i at gå på kildefært - han har tendens til at gå ved siden af i
>> sidevind.
>
>> I lydighed skal der trænes noget mere apport, så den bliver lækker,
>
> Ahemm.... jeg mener ikke en apport bliver mere lækker af at blive trænet
> mere med, måske endda tværtimod. Det selve træningsmetoden, der skal have
> et check i sømmene. Og så kommer det jo i øvrigt an på metoden. Sådan som
> jeg træner, er apporten slet ikke bytteobjektet, men bare et middel. Når
> hunden gør det den skal ok, klikker jeg, og hunden får bidepøllen. Så for
> min hund er apporten slet ikke lækker overhovedet, før jeg holder apporten
> i hånden og ligner én der skal til at lave en apportøvelse . Men der er
> klart mange måder at gøre det på.
>
Hos os er det også blevet sådan, at driftmålet er bolden. Men et eller andet
er kikset undervejs - sandsynligvis for lidt variation i øvelserne, måden at
belønne på og så tidspunktet for klikket i indløbet.

>> der skal trænes lidt grundstilling (en lille skævsidning) og så presser
>> han og går lidt for langt fremme.
>
> Puha, det er en af de svære. Har din mand fået nogle værktøjer til dette
> (presse og gå langt fremme)?

Ja, det har han. Han træner det aktivt - og forsøger at finde en balance, så
hunden går nogenlunde samtidig med et højt driftniveau. Disse to ligner
modsætninger for hunden, så det er lidt af en udfordring.. Men det er den
slags jo
Ris egen røv - det kom sig af, at min mand i en uge gik med bolden i den
forkerte hånd.. VUPTI, så sad den der

>
>> I forsvarsarbejde arbejdes der intenst med lydighed lige nu, som vi godt
>> ville have til at se ud som i B. En udfordring uden lige, da hunden har
>> fået lov til ALT for meget.
>
> Pas på her, lydigheden er altså slet ikke så vigtig i en ABC. Man kan
> hurtigt få lavet hunden alt for obs på føreren, ved at køre for meget
> lydighed. Det har jeg selv måttet erfare, og det trækker meget mere.
> Dommerne vil meget hellere se gode bidemomenter, slip og bevogtninger, end
> lydighed, ikke mindst i de små programmer.

Vi træner jo i realiteten mod en 3'er, så derfor er der også fokus på
lydigheden. Og selv i en begynderprøve skal der jo være så meget lydighed,
at hunden følger føreren - ellers klapper bogen i....
Der er MEGET lidt lydighed på den unge mand - og bedre er det nødt til at
blive i en fart
>
>> Det SKAL bare lykkes, så vi også får et godt resultat i oktober
>
> Det får I da helt bestemt . Men man skal efter min mening ikke gå til
> for mange prøver. Hver gang man går til en prøve, træner men jo hen mod
> den, og det kan ikke undgås at man indgår nogle kompromis'er i forhold til
> den langsigtede træning.

Det er også en afvejning - til prøverne får man at vide, hvad der halter
mest. Og for en ny hundefører er det godt at få lidt prøveerfaring så der
bliver ryddet ud i de væreste begynderfejl inden prøver bliver de lidt mere
"alvorlige"

>> NU er træningen virkelig sjov igen
>
> Det er det allervigtigtste. Vi har vel hund for at det skal være sjovt
> . Men man må jo kæmpe sig gennem kriserne når de kommer. Held og lykke!

Ja, det er netop derfor vi har hund! Og det er også fantastisk, at det efter
årets indledende måneder er blevet rigtig dejligt igen.. Det var lidt tungt


Og når det så kommer til held og lykke, så vil jeg vende den lige tilbage -
og ønske dig held og lykke i Fredericia i weekenden. Jeg håber, jeg får
mulighed for at se jer ihvertfald i B og C


Connie



Søren LH (12-09-2008)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 12-09-08 05:41


"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:gab1ki$20pn$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> news:c615f$48c564c5$5b644b08$13702@news.arrownet.dk...
>>
>> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:ga2ml9$1u5e$1@newsbin.cybercity.dk...


>>> I lydighed skal der trænes noget mere apport, så den bliver lækker,
>>
>> Ahemm.... jeg mener ikke en apport bliver mere lækker af at blive trænet
>> mere med, måske endda tværtimod. Det selve træningsmetoden, der skal have
>> et check i sømmene. Og så kommer det jo i øvrigt an på metoden. Sådan som
>> jeg træner, er apporten slet ikke bytteobjektet, men bare et middel. Når
>> hunden gør det den skal ok, klikker jeg, og hunden får bidepøllen. Så for
>> min hund er apporten slet ikke lækker overhovedet, før jeg holder
>> apporten i hånden og ligner én der skal til at lave en apportøvelse .
>> Men der er klart mange måder at gøre det på.
>>
> Hos os er det også blevet sådan, at driftmålet er bolden. Men et eller
> andet er kikset undervejs - sandsynligvis for lidt variation i øvelserne,
> måden at belønne på og så tidspunktet for klikket i indløbet.

Ja, nogle hunde skal have lov at løbe efter bolden (prey dog), for andre er
ruskelegen vigtig (agression dog).
Det nytter ikke at dumpe bolden ned i munden på hunden, hvis det er en prey
dog.

>>> der skal trænes lidt grundstilling (en lille skævsidning) og så presser
>>> han og går lidt for langt fremme.
>>
>> Puha, det er en af de svære. Har din mand fået nogle værktøjer til dette
>> (presse og gå langt fremme)?
>
> Ja, det har han. Han træner det aktivt - og forsøger at finde en balance,
> så hunden går nogenlunde samtidig med et højt driftniveau. Disse to ligner
> modsætninger for hunden, så det er lidt af en udfordring.. Men det er den
> slags jo
> Ris egen røv - det kom sig af, at min mand i en uge gik med bolden i den
> forkerte hånd.. VUPTI, så sad den der

Jeg fik også lige på en gang problemer med at hunden går for langt fremme,
og det vender jævnligt tilbage. Det hænger jo sammen med fremadsendensen.
Metoden jeg synes er bedst, er at dreje til venstre så snart den går for
langt fremme, og så belønne så snart den går rigtigt.

>>> I forsvarsarbejde arbejdes der intenst med lydighed lige nu, som vi godt
>>> ville have til at se ud som i B. En udfordring uden lige, da hunden har
>>> fået lov til ALT for meget.
>>
>> Pas på her, lydigheden er altså slet ikke så vigtig i en ABC. Man kan
>> hurtigt få lavet hunden alt for obs på føreren, ved at køre for meget
>> lydighed. Det har jeg selv måttet erfare, og det trækker meget mere.
>> Dommerne vil meget hellere se gode bidemomenter, slip og bevogtninger,
>> end lydighed, ikke mindst i de små programmer.
>
> Vi træner jo i realiteten mod en 3'er,

Det er klart

> så derfor er der også fokus på lydigheden. Og selv i en begynderprøve skal
> der jo være så meget lydighed, at hunden følger føreren - ellers klapper
> bogen i....

Ja, da, men det jeg kommenterede var at det skulle være som i B.

>>> Det SKAL bare lykkes, så vi også får et godt resultat i oktober
>>
>> Det får I da helt bestemt . Men man skal efter min mening ikke gå til
>> for mange prøver. Hver gang man går til en prøve, træner men jo hen mod
>> den, og det kan ikke undgås at man indgår nogle kompromis'er i forhold
>> til den langsigtede træning.
>
> Det er også en afvejning - til prøverne får man at vide, hvad der halter
> mest. Og for en ny hundefører er det godt at få lidt prøveerfaring så der
> bliver ryddet ud i de væreste begynderfejl inden prøver bliver de lidt
> mere "alvorlige"

Ja, det må man hver især afveje. Og når jeg tæller tilbage har jeg alligevel
gået til 5 prøver over det sidste år.

> Og når det så kommer til held og lykke, så vil jeg vende den lige
> tilbage - og ønske dig held og lykke i Fredericia i weekenden.

Tusind tak. Vi kører om nogle timer.

> Jeg håber, jeg får mulighed for at se jer ihvertfald i B og C

Super, så kan det være vi ses

Mvh
Søren


Søren Jensen (13-09-2008)
Kommentar
Fra : Søren Jensen


Dato : 13-09-08 16:19

har jeg alligevel
> gået til 5 prøver over det sidste år.
>
>> Og når det så kommer til held og lykke, så vil jeg vende den lige
>> tilbage - og ønske dig held og lykke i Fredericia i weekenden.
>
> Tusind tak. Vi kører om nogle timer.
>
>> Jeg håber, jeg får mulighed for at se jer ihvertfald i B og C
>
> Super, så kan det være vi ses
>
> Mvh
> Søren

Er der nogen der har de færdige resultater Fredericia bhp1 dm

dem på deres hjemmeside er ikke helt færdige

Kan se at Søren LH lavede 95 på sporet

Søren



Søren Jensen (13-09-2008)
Kommentar
Fra : Søren Jensen


Dato : 13-09-08 17:45


"Søren Jensen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:gagll0$1bv8$1@newsbin.cybercity.dk...
> har jeg alligevel
>> gået til 5 prøver over det sidste år.
>>
>>> Og når det så kommer til held og lykke, så vil jeg vende den lige
>>> tilbage - og ønske dig held og lykke i Fredericia i weekenden.
>>
>> Tusind tak. Vi kører om nogle timer.
>>
>>> Jeg håber, jeg får mulighed for at se jer ihvertfald i B og C
>>
>> Super, så kan det være vi ses
>>
>> Mvh
>> Søren
>
> Er der nogen der har de færdige resultater Fredericia bhp1 dm
>
> dem på deres hjemmeside er ikke helt færdige
>
> Kan se at Søren LH lavede 95 på sporet
>
> Søren

Så var de der alle http://www.schaeferhundkreds70.dk/ny_side_6.htm
spændt på at hør hvad der gik galt i C for Søren ?


Hilsen Søren J



Søren LH (14-09-2008)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 14-09-08 12:11

----- Original Message -----
From: "Søren Jensen" <sphspor@gmail.com>
Newsgroups: dk.fritid.dyr.hund
Sent: Saturday, September 13, 2008 6:44 PM
Subject: Re: En god prøve!

> Så var de der alle http://www.schaeferhundkreds70.dk/ny_side_6.htm
> spændt på at hør hvad der gik galt i C for Søren ?

Hej Søren,

Tak for interessen

I gr. C skete der det, at figuranten på det korte under trængning, efter
stokkeslagene, får jokket Vizla over poterne. Den belastning var lidt
større, end hvad vi har trænet i, og hun blev lidt mere afdæmpet efter
dette. Midt under trængningen efter det lange siger hun så helt fra, slipper
grebet og giver sig til at bevogte, og dommeren afbryder. Jeg må nok sige
jeg var noget ærgerlig og bitter, og figuranten kom da også hen og
undskyldte bagefter. Han har selvfølgelig være noget træt efter figurering
af 27 hunde før Vizla, det var en uheldig lodtrækning jeg fik, vi var jo på
som de næstsidste. Jeg tror hun havde fået rimelige point i gr. C. Hendes
greb og flugtforsøg var der efter min vurdering ikke noget i vejen med, men
hun var ikke helt i den drift hun plejer, og det bar hendes bevogtninger
præg af. Omkring en femteplads vil jeg mene havde været mulig, den havde
krævet 88 point i gr. C, en 6. plads havde krævet 83 point. I hvert fald har
vi jo før lavet 95 i gr. C.

I B er der også potentiale for at gøre det bedre, for jeg tabte 5 point på
at hun ikke tog flugtspringet på tilbagevejen. Jeg har jo fået lidt
problemer med flugtspringet, men ved lidt langsigtet arbejde vil jeg mene
jeg har det på plads igen inden næste sommer.

Vedr. sporet kan jeg da i øvrigt fortælle at det der trak var overløb i
begge knæk, to orienteringer til siden på 1. langside samt at hun ved 1.
genstand påbegyndte sin dæk længe inden hun var henne ved genstanden.
antagelig gr. den stærke modvind på dette sted. Men hun fik ros for
frejdighed i sporet og for selvstændigt at løse knækkene, og dommeren
frarådede mig at arbejde med det med knækkene, da det kunne skade mere end
det ville gavne.

Nå, vi fik da i hvert fald trænet i at gå til konkurrencer, og havde en
dejlig dag .

Mvh
Søren


Winther (14-09-2008)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 14-09-08 12:49

Søren LH wrote:
> ----- Original Message -----
> From: "Søren Jensen" <sphspor@gmail.com>
> Newsgroups: dk.fritid.dyr.hund
> Sent: Saturday, September 13, 2008 6:44 PM
> Subject: Re: En god prøve!
>
>> Så var de der alle
>> http://www.schaeferhundkreds70.dk/ny_side_6.htm spændt på at
>> hør hvad der gik galt i C for Søren ?
>
> Hej Søren,
>
> Tak for interessen
>
> I gr. C skete der det, at figuranten på det korte under
> trængning, efter stokkeslagene, får jokket Vizla over poterne.
> Den belastning var lidt større, end hvad vi har trænet i, og
> hun blev lidt mere afdæmpet efter dette. Midt under
> trængningen efter det lange siger hun så helt fra, slipper
> grebet og giver sig til at bevogte, og dommeren afbryder. Jeg
> må nok sige jeg var noget ærgerlig og bitter, og figuranten
> kom da også hen og undskyldte bagefter. Han har selvfølgelig
> være noget træt efter figurering af 27 hunde før Vizla, det
> var en uheldig lodtrækning jeg fik, vi var jo på som de
> næstsidste. Jeg tror hun havde fået rimelige point i gr. C.
> Hendes greb og flugtforsøg var der efter min vurdering ikke
> noget i vejen med, men hun var ikke helt i den drift hun
> plejer, og det bar hendes bevogtninger præg af. Omkring en
> femteplads vil jeg mene havde været mulig, den havde krævet 88
> point i gr. C, en 6. plads havde krævet 83 point. I hvert fald
> har vi jo før lavet 95 i gr. C.
> I B er der også potentiale for at gøre det bedre, for jeg
> tabte 5 point på at hun ikke tog flugtspringet på
> tilbagevejen. Jeg har jo fået lidt problemer med
> flugtspringet, men ved lidt langsigtet arbejde vil jeg mene
> jeg har det på plads igen inden næste sommer.
> Vedr. sporet kan jeg da i øvrigt fortælle at det der trak var
> overløb i begge knæk, to orienteringer til siden på 1.
> langside samt at hun ved 1. genstand påbegyndte sin dæk længe
> inden hun var henne ved genstanden. antagelig gr. den stærke
> modvind på dette sted. Men hun fik ros for frejdighed i sporet
> og for selvstændigt at løse knækkene, og dommeren frarådede
> mig at arbejde med det med knækkene, da det kunne skade mere
> end det ville gavne.
> Nå, vi fik da i hvert fald trænet i at gå til konkurrencer, og
> havde en dejlig dag .
>
> Mvh
> Søren

A og B klarede i da fint. Det er aldrig helt det samme for en hund der ikke
er så rutineret på udebane. Surt at figuranten jogger på hunden, det lyder
til at påvirke hende ret meget.


--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734


























































Søren Jensen (14-09-2008)
Kommentar
Fra : Søren Jensen


Dato : 14-09-08 14:45




> Hej Søren,
>
> Tak for interessen
>
> I gr. C skete der det, at figuranten på det korte under trængning, efter
> stokkeslagene, får jokket Vizla over poterne. Den belastning var lidt
> større, end hvad vi har trænet i, og hun blev lidt mere afdæmpet efter
> dette. Midt under trængningen efter det lange siger hun så helt fra,
> slipper
> grebet og giver sig til at bevogte, og dommeren afbryder. Jeg må nok sige
> jeg var noget ærgerlig og bitter, og figuranten kom da også hen og
> undskyldte bagefter. Han har selvfølgelig være noget træt efter figurering
> af 27 hunde før Vizla, det var en uheldig lodtrækning jeg fik, vi var jo
> på
> som de næstsidste. Jeg tror hun havde fået rimelige point i gr. C. Hendes
> greb og flugtforsøg var der efter min vurdering ikke noget i vejen med,
> men
> hun var ikke helt i den drift hun plejer, og det bar hendes bevogtninger
> præg af. Omkring en femteplads vil jeg mene havde været mulig, den havde
> krævet 88 point i gr. C, en 6. plads havde krævet 83 point. I hvert fald
> har
> vi jo før lavet 95 i gr. C.
>
> I B er der også potentiale for at gøre det bedre, for jeg tabte 5 point på
> at hun ikke tog flugtspringet på tilbagevejen. Jeg har jo fået lidt
> problemer med flugtspringet, men ved lidt langsigtet arbejde vil jeg mene
> jeg har det på plads igen inden næste sommer.
>
> Vedr. sporet kan jeg da i øvrigt fortælle at det der trak var overløb i
> begge knæk, to orienteringer til siden på 1. langside samt at hun ved 1.
> genstand påbegyndte sin dæk længe inden hun var henne ved genstanden.
> antagelig gr. den stærke modvind på dette sted. Men hun fik ros for
> frejdighed i sporet og for selvstændigt at løse knækkene, og dommeren
> frarådede mig at arbejde med det med knækkene, da det kunne skade mere end
> det ville gavne.
>
> Nå, vi fik da i hvert fald trænet i at gå til konkurrencer, og havde en
> dejlig dag .
>
> Mvh
> Søren

Surt at han jokkede på hende, det så ud til at blive en fin prøve ellers.
Hvem var det Dennis eller Thomas ?
,så giver jeg ham en balle på tirsdag
( Lækkert at han kom for at undskylde, der sjældent at fig gør når de laver
fejl.)

Søren




Søren LH (14-09-2008)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 14-09-08 15:32


----- Original Message -----
From: "Søren Jensen" <sphspor@gmail.com>
Newsgroups: dk.fritid.dyr.hund
Sent: Sunday, September 14, 2008 3:44 PM
Subject: Re: En god prøve!


>
>
>
>> Hej Søren,
>>
>> Tak for interessen
>>
>> I gr. C skete der det, at figuranten på det korte under trængning, efter
>> stokkeslagene, får jokket Vizla over poterne. Den belastning var lidt
>> større, end hvad vi har trænet i, og hun blev lidt mere afdæmpet efter
>> dette. Midt under trængningen efter det lange siger hun så helt fra,
>> slipper
>> grebet og giver sig til at bevogte, og dommeren afbryder. Jeg må nok sige
>> jeg var noget ærgerlig og bitter, og figuranten kom da også hen og
>> undskyldte bagefter. Han har selvfølgelig være noget træt efter
>> figurering
>> af 27 hunde før Vizla, det var en uheldig lodtrækning jeg fik, vi var jo
>> på
>> som de næstsidste. Jeg tror hun havde fået rimelige point i gr. C. Hendes
>> greb og flugtforsøg var der efter min vurdering ikke noget i vejen med,
>> men
>> hun var ikke helt i den drift hun plejer, og det bar hendes bevogtninger
>> præg af. Omkring en femteplads vil jeg mene havde været mulig, den havde
>> krævet 88 point i gr. C, en 6. plads havde krævet 83 point. I hvert fald
>> har
>> vi jo før lavet 95 i gr. C.
>>
>> I B er der også potentiale for at gøre det bedre, for jeg tabte 5 point
>> på
>> at hun ikke tog flugtspringet på tilbagevejen. Jeg har jo fået lidt
>> problemer med flugtspringet, men ved lidt langsigtet arbejde vil jeg mene
>> jeg har det på plads igen inden næste sommer.
>>
>> Vedr. sporet kan jeg da i øvrigt fortælle at det der trak var overløb i
>> begge knæk, to orienteringer til siden på 1. langside samt at hun ved 1.
>> genstand påbegyndte sin dæk længe inden hun var henne ved genstanden.
>> antagelig gr. den stærke modvind på dette sted. Men hun fik ros for
>> frejdighed i sporet og for selvstændigt at løse knækkene, og dommeren
>> frarådede mig at arbejde med det med knækkene, da det kunne skade mere
>> end
>> det ville gavne.
>>
>> Nå, vi fik da i hvert fald trænet i at gå til konkurrencer, og havde en
>> dejlig dag .
>>
>> Mvh
>> Søren
>
> Surt at han jokkede på hende, det så ud til at blive en fin prøve ellers.
> Hvem var det Dennis eller Thomas ?
> ,så giver jeg ham en balle på tirsdag
> ( Lækkert at han kom for at undskylde, der sjældent at fig gør når de
> laver fejl.)

Hej Søren,

Det var Thomas. Hører de begge til din kreds?

Jeg var ikke lige i humør til at udglatte, på det tidspunkt hvor han kom og
sagde undskyld, så du kan sige at alt er ok. Han har gjort et kæmpearbejde
med at trænge 29 hunde i næsten hele banens bredde, så det er klart at man
kan blive træt mod slutningen, og så kan fejl jo ske, det må vi jo alle
acceptere.

Mvh
Søren


Søren Jensen (14-09-2008)
Kommentar
Fra : Søren Jensen


Dato : 14-09-08 15:32


"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
news:a9cc7$48cd1f8e$5b644808$12897@news.arrownet.dk...
>
> ----- Original Message -----
> From: "Søren Jensen" <sphspor@gmail.com>
> Newsgroups: dk.fritid.dyr.hund
> Sent: Sunday, September 14, 2008 3:44 PM
> Subject: Re: En god prøve!
>
>
>>
>>
>>
>>> Hej Søren,
>>>
>>> Tak for interessen
>>>
>>> I gr. C skete der det, at figuranten på det korte under trængning, efter
>>> stokkeslagene, får jokket Vizla over poterne. Den belastning var lidt
>>> større, end hvad vi har trænet i, og hun blev lidt mere afdæmpet efter
>>> dette. Midt under trængningen efter det lange siger hun så helt fra,
>>> slipper
>>> grebet og giver sig til at bevogte, og dommeren afbryder. Jeg må nok
>>> sige
>>> jeg var noget ærgerlig og bitter, og figuranten kom da også hen og
>>> undskyldte bagefter. Han har selvfølgelig være noget træt efter
>>> figurering
>>> af 27 hunde før Vizla, det var en uheldig lodtrækning jeg fik, vi var jo
>>> på
>>> som de næstsidste. Jeg tror hun havde fået rimelige point i gr. C.
>>> Hendes
>>> greb og flugtforsøg var der efter min vurdering ikke noget i vejen med,
>>> men
>>> hun var ikke helt i den drift hun plejer, og det bar hendes bevogtninger
>>> præg af. Omkring en femteplads vil jeg mene havde været mulig, den havde
>>> krævet 88 point i gr. C, en 6. plads havde krævet 83 point. I hvert fald
>>> har
>>> vi jo før lavet 95 i gr. C.
>>>
>>> I B er der også potentiale for at gøre det bedre, for jeg tabte 5 point
>>> på
>>> at hun ikke tog flugtspringet på tilbagevejen. Jeg har jo fået lidt
>>> problemer med flugtspringet, men ved lidt langsigtet arbejde vil jeg
>>> mene
>>> jeg har det på plads igen inden næste sommer.
>>>
>>> Vedr. sporet kan jeg da i øvrigt fortælle at det der trak var overløb i
>>> begge knæk, to orienteringer til siden på 1. langside samt at hun ved 1.
>>> genstand påbegyndte sin dæk længe inden hun var henne ved genstanden.
>>> antagelig gr. den stærke modvind på dette sted. Men hun fik ros for
>>> frejdighed i sporet og for selvstændigt at løse knækkene, og dommeren
>>> frarådede mig at arbejde med det med knækkene, da det kunne skade mere
>>> end
>>> det ville gavne.
>>>
>>> Nå, vi fik da i hvert fald trænet i at gå til konkurrencer, og havde en
>>> dejlig dag .
>>>
>>> Mvh
>>> Søren
>>
>> Surt at han jokkede på hende, det så ud til at blive en fin prøve ellers.
>> Hvem var det Dennis eller Thomas ?
>> ,så giver jeg ham en balle på tirsdag
>> ( Lækkert at han kom for at undskylde, der sjældent at fig gør når de
>> laver fejl.)
>
> Hej Søren,
>
> Det var Thomas. Hører de begge til din kreds?
>
> Jeg var ikke lige i humør til at udglatte, på det tidspunkt hvor han kom
> og
> sagde undskyld, så du kan sige at alt er ok. Han har gjort et kæmpearbejde
> med at trænge 29 hunde i næsten hele banens bredde, så det er klart at man
> kan blive træt mod slutningen, og så kan fejl jo ske, det må vi jo alle
> acceptere.
>
> Mvh
> Søren

Ja de er begge figuranter i min kreds ( Jeg er BRK i kredsen) , skal jeg
nok.
og jeg ved at deres kondi er i orden , men jeg vil nødig trænge 29 hunde i
stræk har selv været i bukserne
( F... det er hårdt)



Søren LH (14-09-2008)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 14-09-08 17:31

----- Original Message -----
From: "Søren Jensen" <sphspor@gmail.com>
Newsgroups: dk.fritid.dyr.hund
Sent: Sunday, September 14, 2008 4:32 PM
Subject: Re: En god prøve!



> og jeg ved at deres kondi er i orden , men jeg vil nødig trænge 29 hunde i
> stræk har selv været i bukserne
> ( F... det er hårdt)

Det har jeg nu ikke, men da en af vores figuranter, som er prøvefigurant,
lige skulle checke formen, inden han skulle op til en prøve, var han totalt
færdig efter at have trængt 3 tæver, så jeg kan regne ud at det kræver sin
mand .

Mvh
Søren


C.H (14-09-2008)
Kommentar
Fra : C.H


Dato : 14-09-08 20:04


"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
news:d9df5$48cd3b88$5b644808$21190@news.arrownet.dk...
> ----- Original Message -----
> From: "Søren Jensen" <sphspor@gmail.com>
> Newsgroups: dk.fritid.dyr.hund
> Sent: Sunday, September 14, 2008 4:32 PM
> Subject: Re: En god prøve!
>
>
>
>> og jeg ved at deres kondi er i orden , men jeg vil nødig trænge 29 hunde
>> i stræk har selv været i bukserne
>> ( F... det er hårdt)
>
> Det har jeg nu ikke, men da en af vores figuranter, som er prøvefigurant,
> lige skulle checke formen, inden han skulle op til en prøve, var han
> totalt
> færdig efter at have trængt 3 tæver, så jeg kan regne ud at det kræver sin
> mand .
>
> Mvh
> Søren


Skriver lige her i enden - selvom det ikke lige passer..

Jeg sad og så programmerne på sidelinjen og synes faktisk det så pænt ud..
Jeg synes også jeg så, at Vizla var en smule belastet allerede i den første
bevogtning - tænker, at hun måske ikke har været ved SÅ passiv en figurant
før?
At hun blev trådt på var bare RIGTIG uheldigt, og jeg er enig med dig i, at
det gjorde udslaget for hende, så hun gik af for stokken.
Det var SÅ ærgeligt, og jeg kan godt forstå din skuffelse. Specielt fordi,
du faktisk lå godt til

Øv øv!

Connie.



Søren LH (14-09-2008)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 14-09-08 20:31


"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:gajn0n$188$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> news:d9df5$48cd3b88$5b644808$21190@news.arrownet.dk...
>> ----- Original Message -----
>> From: "Søren Jensen" <sphspor@gmail.com>
>> Newsgroups: dk.fritid.dyr.hund
>> Sent: Sunday, September 14, 2008 4:32 PM
>> Subject: Re: En god prøve!
>>
>>
>>
>>> og jeg ved at deres kondi er i orden , men jeg vil nødig trænge 29 hunde
>>> i stræk har selv været i bukserne
>>> ( F... det er hårdt)
>>
>> Det har jeg nu ikke, men da en af vores figuranter, som er prøvefigurant,
>> lige skulle checke formen, inden han skulle op til en prøve, var han
>> totalt
>> færdig efter at have trængt 3 tæver, så jeg kan regne ud at det kræver
>> sin
>> mand .
>>
>> Mvh
>> Søren
>
>
> Skriver lige her i enden - selvom det ikke lige passer..
>
> Jeg sad og så programmerne på sidelinjen og synes faktisk det så pænt ud..
> Jeg synes også jeg så, at Vizla var en smule belastet allerede i den
> første bevogtning - tænker, at hun måske ikke har været ved SÅ passiv en
> figurant før?
> At hun blev trådt på var bare RIGTIG uheldigt, og jeg er enig med dig i,
> at det gjorde udslaget for hende, så hun gik af for stokken.
> Det var SÅ ærgeligt, og jeg kan godt forstå din skuffelse. Specielt fordi,
> du faktisk lå godt til
>
> Øv øv!

Tak. Ja, det er godt set. Hun var ikke i den rigtige drift. Hun plejer at
have en rigtig vedvarende standhals, og rimelig tæt bevogtning. Hun plejer
at vide at vi skal lave bidearbejde, når vi går ind, det vidste hun ikke
her, før jeg sendte hende på rundering, så hun var ikke sat rigtig op på
forhånd. Det er selvfølgelig samme forhold for alle, det ved jeg godt. En
anden ting er at hun forlod figuranten inden kommando "her". Det lignede et
perfekt udkald, men faktisk afgav jeg ingen kommando. Om hun bare
"anticipated", som hun jo er slem til, eller det er et udslag af manglende
mod, er svært at sige. Måske en kombination. I hvert fald vil det hjælpe på
alle ting, at jeg arbejder mere med hendes mod. Forskellige figuranter,
forskellige omgivelser m.v. Samt måske indfører et lille ritual, så hun på
forhånd ved når der skal laves bidearbejde. Plus selvfølgelig variere mere,
så hun får mindre mulighed for at anticipate (eller hvad det hedder på
dansk).

Men det var ikke stokken, hun gik af for. Det var i trængningen efter det
lange stop, hvor der ikke er nogen stok. Hun synstes bare at nu kunne det
være nok. Også at det var en ukendt figurant, jeg havde kun lavet prøvebid
med den lyshårede.

Mvh
Søren


C.H (14-09-2008)
Kommentar
Fra : C.H


Dato : 14-09-08 21:28


"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
news:e8ecf$48cd65bf$5b644808$24924@news.arrownet.dk...
>
> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:gajn0n$188$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
>> "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
>> news:d9df5$48cd3b88$5b644808$21190@news.arrownet.dk...
>>> ----- Original Message -----
>>> From: "Søren Jensen" <sphspor@gmail.com>
>>> Newsgroups: dk.fritid.dyr.hund
>>> Sent: Sunday, September 14, 2008 4:32 PM
>>> Subject: Re: En god prøve!
>>>
>>>
>>>
>>>> og jeg ved at deres kondi er i orden , men jeg vil nødig trænge 29
>>>> hunde i stræk har selv været i bukserne
>>>> ( F... det er hårdt)
>>>
>>> Det har jeg nu ikke, men da en af vores figuranter, som er
>>> prøvefigurant,
>>> lige skulle checke formen, inden han skulle op til en prøve, var han
>>> totalt
>>> færdig efter at have trængt 3 tæver, så jeg kan regne ud at det kræver
>>> sin
>>> mand .
>>>
>>> Mvh
>>> Søren
>>
>>
>> Skriver lige her i enden - selvom det ikke lige passer..
>>
>> Jeg sad og så programmerne på sidelinjen og synes faktisk det så pænt
>> ud.. Jeg synes også jeg så, at Vizla var en smule belastet allerede i den
>> første bevogtning - tænker, at hun måske ikke har været ved SÅ passiv en
>> figurant før?
>> At hun blev trådt på var bare RIGTIG uheldigt, og jeg er enig med dig i,
>> at det gjorde udslaget for hende, så hun gik af for stokken.
>> Det var SÅ ærgeligt, og jeg kan godt forstå din skuffelse. Specielt
>> fordi, du faktisk lå godt til
>>
>> Øv øv!
>
> Tak. Ja, det er godt set. Hun var ikke i den rigtige drift. Hun plejer at
> have en rigtig vedvarende standhals, og rimelig tæt bevogtning. Hun plejer
> at vide at vi skal lave bidearbejde, når vi går ind, det vidste hun ikke
> her, før jeg sendte hende på rundering, så hun var ikke sat rigtig op på
> forhånd. Det er selvfølgelig samme forhold for alle, det ved jeg godt.

Det var forhold, der faktisk gjorde det svært for mange hunde, synes jeg - I
skulle starte ronderingen fra den ende virkede tydeligvis omvendt på mange
af hundene, som ville rondere klatrespringet og publikum

En
> anden ting er at hun forlod figuranten inden kommando "her". Det lignede
> et perfekt udkald, men faktisk afgav jeg ingen kommando.

Det kunne godt ses fra hvor jeg stod Jeg tolkede det faktisk som lidt
overlydighed - hun ligner en MEGET lydig hund. Og så en anelse mangel på
mod, som jo var oplagt efter den lidt mindre skarpe bevogtning.

Om hun bare
> "anticipated", som hun jo er slem til, eller det er et udslag af manglende
> mod, er svært at sige. Måske en kombination. I hvert fald vil det hjælpe
> på alle ting, at jeg arbejder mere med hendes mod.

Ja, generelt set kunne hun nok bruge lidt mere mod - det var det, der røg
først, så der skal nok bygges lidt på..
Anticipate... At være en kende foran? Faktisk har vi snakket lidt om
udkaldet NETOP i den forbindelse. Vi taler om fordele og ulemper ved at
træne udkald til etteren - og en af ulemperne ved udkaldet er jo netop det,
du oplevede. Hun ved, hvad hun skal og gør det før tiden. Så vælger vi den,
så skal den ihverfald trænes minimalt og varieret. Ikke så fedt, når hunden
tager forskud på herlighederne

Forskellige figuranter,
> forskellige omgivelser m.v. Samt måske indfører et lille ritual, så hun på
> forhånd ved når der skal laves bidearbejde. Plus selvfølgelig variere
> mere, så hun får mindre mulighed for at anticipate (eller hvad det hedder
> på dansk).
>

Jep - vi har også lært, at hunden skal "i kassen" før han kommer på banen.
Jeg kunne forestille mig et prøvebid på parkeringspladsen ville være godt
for min lille hund )

> Men det var ikke stokken, hun gik af for. Det var i trængningen efter det
> lange stop, hvor der ikke er nogen stok. Hun synstes bare at nu kunne det
> være nok. Også at det var en ukendt figurant, jeg havde kun lavet prøvebid
> med den lyshårede.

Nå ja
Han løftede armen umiddelbart før hun røg af ..... Der synes hun så at det
ikke var rigtig sjovt længere...


De to deltagere fra min kreds bestod heller ikke dagens prøve - og da vi
snakkede om det, kunne vi konstatere, at man i det mindste lærer en bunke om
sin hund sådan en dag - så noget godt kommer der altid ud af det... Selvom
det GODT nok er surt lige når det står på

Connie



Søren LH (15-09-2008)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 15-09-08 17:17


"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:gajrue$41g$1@newsbin.cybercity.dk...

> Ja, generelt set kunne hun nok bruge lidt mere mod - det var det, der røg
> først, så der skal nok bygges lidt på..
> Anticipate... At være en kende foran? Faktisk har vi snakket lidt om
> udkaldet NETOP i den forbindelse. Vi taler om fordele og ulemper ved at
> træne udkald til etteren - og en af ulemperne ved udkaldet er jo netop
> det, du oplevede. Hun ved, hvad hun skal og gør det før tiden. Så vælger
> vi den, så skal den ihverfald trænes minimalt og varieret. Ikke så fedt,
> når hunden tager forskud på herlighederne

Ja, men det havde jeg ikke forudset eller ventet lige her. Men så har jeg
lært det. Vi har jo trænet det et helt år nu, så jeg havde vurderet at der
var tid nok til at træne den version der skal bruges i de højere prøver. Men
det smuttede altså alligevel. Hun har heller aldrig taget dækken på forskud
til træning, som hun gjorde i lørdags, hvor jeg jo i øvrigt altid sitter
hende. Kun under de to flugtforsøg jeg lavede under prøvebiddet dagen før,
har jeg dækket hende dette sted, og så selvfølgelig til tidligere prøver,
men det var åbenbart nok til at hun havde lært det. Hun er virkelig dygtig
til at vide hvornår det er prøve og så gøre hvad der "forventes" til en
prøve. For et par uger siden lavede vi en prøve-prøve, og Vizla var helt
klart i "prøve mode", og sandelig om hun ikke dækkede inden kommando i
fremadsendelsen, hvad hun heller aldrig havde gjort før.

> Forskellige figuranter,
>> forskellige omgivelser m.v. Samt måske indfører et lille ritual, så hun
>> på forhånd ved når der skal laves bidearbejde. Plus selvfølgelig variere
>> mere, så hun får mindre mulighed for at anticipate (eller hvad det hedder
>> på dansk).
>>
>
> Jep - vi har også lært, at hunden skal "i kassen" før han kommer på banen.
> Jeg kunne forestille mig et prøvebid på parkeringspladsen ville være godt
> for min lille hund )

Hvad betyder at skulle "i kassen"?

> De to deltagere fra min kreds bestod heller ikke dagens prøve - og da vi
> snakkede om det, kunne vi konstatere, at man i det mindste lærer en bunke
> om sin hund sådan en dag

Ja, og i hvert fald om at gå til konkurrencer, ikke mindst om at gå til
konkurrencer steder hvor forholdene er helt anderledes. Jeg har jo idet hele
taget ikke tidligere været til prøver i C udenfor kredsen. Det var jo ellers
min tanke at tage en BHP1 i en fremmed kreds en måned eller 2 inden
konkurrencen, men det flaskede sig ikke så det blev muligt uden at skulle
til Jylland, så det blev i egen kreds. Det har jo så også fordele, da man så
kan få kommentarer fra sine trænere.

Mvh
Søren


Søren LH (17-09-2008)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 17-09-08 19:27


"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i meddelelsen
news:a9cc7$48cd1f8e$5b644808$12897@news.arrownet.dk...

>> Surt at han jokkede på hende, det så ud til at blive en fin prøve ellers.
>> Hvem var det Dennis eller Thomas ?
>> ,så giver jeg ham en balle på tirsdag
>> ( Lækkert at han kom for at undskylde, der sjældent at fig gør når de
>> laver fejl.)
>
> Hej Søren,
>
> Det var Thomas. Hører de begge til din kreds?

Rettelse, det var Dennis. Jeg var forkert orienteret om hvem der hedder
hvad. I hvert fald den høje lyshårede.

Mvh
Søren


Søren Jensen (17-09-2008)
Kommentar
Fra : Søren Jensen


Dato : 17-09-08 20:53


"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
news:7d3c5$48d14b5b$5b644808$17463@news.arrownet.dk...
>
> "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i meddelelsen
> news:a9cc7$48cd1f8e$5b644808$12897@news.arrownet.dk...
>
>>> Surt at han jokkede på hende, det så ud til at blive en fin prøve
>>> ellers.
>>> Hvem var det Dennis eller Thomas ?
>>> ,så giver jeg ham en balle på tirsdag
>>> ( Lækkert at han kom for at undskylde, der sjældent at fig gør når de
>>> laver fejl.)
>>
>> Hej Søren,
>>
>> Det var Thomas. Hører de begge til din kreds?
>
> Rettelse, det var Dennis. Jeg var forkert orienteret om hvem der hedder
> hvad. I hvert fald den høje lyshårede.
>
> Mvh
> Søren

Ja det fant jeg ud af , det er ok med ham.

Søren



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177453
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408143
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste