IDE kabler over 90cm i længden
Fra : Jannik Mariager

Dato : 22-07-01 16:51

Er det rigtigt at nogle HD ikke kan bruges med IDE kabler, som er over 90cm
i længden.?

jeg overvejer nemlig at købe nogle i udlandet
http://www.cablesnmor.com/ultra-ata.html

som er billige og lange

Jannik

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-07-01 18:24

"Jannik Mariager" <jannikm@get2net.dk> wrote in message
> [...]
90cm
> i længden.?
>
> jeg overvejer nemlig at købe nogle i udlandet

Ja det siger man! Og det sår også indirekte i siden du henviser til, men det
var da godt nok nogle lange kabler, og billige!
Men det siges at der kan opstå data tab og hastighedsnedsættelse pga
længden. Men om det lige gælder for din controller og harddisk...

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : JLL

Dato : 22-07-01 19:24

Jeg har prøvet det!
Det afhænger af dit andet hw.
Du kan få "er ikke i stand til at skrive til xdrev".
Giv lyd hvis det duer )

--
Venlig Hilsen
Jens Erik Lind Larsen

Fra : Erik G Christensen

Dato : 22-07-01 20:15

JLL wrote:

> Jeg har prøvet det!
> Det afhænger af dit andet hw.
> Du kan få "er ikke i stand til at skrive til xdrev".
> Giv lyd hvis det duer )

Og ville du berige os med dine erfaringer ?

Jeg har, efter opmåling, har aldrig tænkt over det før,
1,75 m til et cdrom drev 32x med en P120.
Har også haft en ældre HD på uden problemer.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : ¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨

Dato : 22-07-01 21:08

> Og ville du berige os med dine erfaringer ?
>
> Jeg har, efter opmåling, har aldrig tænkt over det før,
> 1,75 m til et cdrom drev 32x med en P120.
> Har også haft en ældre HD på uden problemer.

Den maskine kan vel heller ikke flytte mere end et par MB/sek ?

Mogens

Fra : JLL

Dato : 22-07-01 23:17

Ok, here comes
Jeg har haft præcis 92cm uata100 (80led) på et stk promise Fasttrak 66 og på
Fasttrak 100 samt på Intel 815 (Easton).
Alle med samme diske (ikke samtidig); 75gxp/60gxp/lct15/lct20.
Resultatet var det samme i alle konfigurationer.........Efter få sekunder,
mister OS forbindelsen til drevet. Jeg har IKKE testet med drevene som
system-drev, da de ikke kunne køres op som sådanne.
Og ja, jeg har husket at sætte drev som master/slave, alt efter hvad jeg
prøvede.
Men på et Asus Cusl2 board (815) virkede det perfekt med den onboard
controller og fasttrak 66, men 75gxp og lct20 ville ikke på fasttrak 100.
Fejlen var "er ikke i stand til at skrive til xdrev" og kunne komme på et
tilfældigt tidspunkt.
Ydermere har jeg fumlet med et gammelt LX-board(aner ikke mærket), hvor det
var temmeligt umuligt at vide hvad der gik galt.
Somme tider kunne det køre i flere dage uden fejl, andre gange kunne det
tage sekunder, med fejlen var den samme.
Håber dette var lidt mere brugbart Erik

--
Venlig Hilsen
Jens Erik Lind Larsen

Fra : Erik G Christensen

Dato : 22-07-01 23:23

JLL wrote:
klip
> Håber dette var lidt mere brugbart Erik

Ok, takker, mine erfaringer er jo fra "gamle" dage
Selvom det kører idag

Fra : Per Kristensen

Dato : 23-07-01 14:33

Fra Studiedata, rundede 90cm kabler:

Standarden for ATA100 foreskriver bl.a. at et IDE-kabel ikke er længere end
omkring 45 cm. Dette 90 cm. lange IDE-kabel understøtter derfor ikke ATA100
fuldt ud, men det vil først kunne mærkes ydelsesmæssigt, hvis man
eksempelvis anvender 4 stk. ATA100 harddiske i et samlet RAID. Der vil
ydelsen være marginalt mindre end ved brug af standard ATA100-fladkabler.