Lagermider og allergi..
Fra : Kasper

Dato : 10-08-08 19:54

Hej,

Når en hund (vores hund :( ) har fået bevist lagermide og husstøvmide
allergi, så er jeg bekendt med at foder der har korn produkter formentlig
indeholder lagermider.
Nogle der har erfaringer med om allerigen både er ved levende og døde mider?

Jeg overvejer at fryse foderet ned når vi får det for at slå alle miderne
ihjel og undgå de formere sig, men hvis der er en stor nok koncentration af
døde mider og de påvirker allergien så er man jo lige langt :(

Kasper

Fra : JB

Dato : 11-08-08 08:36

"Kasper" <ask@ask.ask> skrev i en meddelelse
> [...]
> ihjel og undgå de formere sig, men hvis der er en stor nok koncentration
> af døde mider og de påvirker allergien så er man jo lige langt :(

Når din hund har lagermiddelallergi, må du ikke fodre med nogen form for
korn eller tørfoder. Du skal bruge råt kød, rå ben og rå grøntsager.
Grønsagerne skal køres igennem en saftpresser.

Hilsen
Jytte

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-08-08 10:26

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> korn eller tørfoder. Du skal bruge råt kød, rå ben og rå grøntsager.
> Grønsagerne skal køres igennem en saftpresser.

Hej Kasper

Jeg er helt enig med Jytte. Barffodring vil lige være sagen for din hund.

Du kan læse mere om fodringen her:

http://barf.dk/shop/frontpage.html

men foderet kan købes mange andre steder end lige hos barfcenteret.
F.eks. hos Allegaardens Kylling.dk og i almindelige supermarkeder.

Din hund vil elske dig (endnu mere) for det

mvh Anelise

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-08-08 10:39

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> F.eks. hos Allegaardens Kylling.dk og i almindelige supermarkeder.
>
> Din hund vil elske dig (endnu mere) for det

Nå, jeg kan se, at mit første link mere var en annonce for Barfcenteret end
en information om barffodring.
Du kan selv søge på Google om "barffodring", og herunder kan du læse kort om
princippet:

http://www.karhuniemen.dk/fodring/fodring.asp

mvh Anelise

mvh Anelise

Fra : C.H

Dato : 11-08-08 14:30

> [...]
> end en information om barffodring.
> Du kan selv søge på Google om "barffodring", og herunder kan du læse kort

Søgningen kan blive lidt bredere, hvis man både søger på BARF og på
råfodring. Det behøver jo ikke nødvendigvis at være BARF for at komme
allergien til livs

Råfodring er et godt alternativ, synes jeg, når man har en hund med
lagermideallergi - men det er ikke den eneste mulighed. Der findes tørkost,
der ikke indeholder nogen former for korn - og dermed heller ingen
lagermider - som også kan forsøges.

Connie

Fra : ager

Dato : 13-08-08 19:31

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Når din hund har lagermiddelallergi, må du ikke fodre med nogen form for
> korn eller tørfoder. Du skal bruge råt kød, rå ben og rå grøntsager.
> Grønsagerne skal køres igennem en saftpresser.

Jeg må lige kommentere dette..

jeg har flere der henter El Kama her, (som indeholder korn, bla. hvede.)
hvis hunde er testet allergiske overfor bla. lagermider.. der er ingen
problemer med El kama`en.
det er typisk folk der ikke tør at fodre ren barf, og vil være på den sikre
side mht. vitaminer og mineraler der vælger den løsning.

Mvh. Marie