Overvejer ny hvalp
Fra : Ha Ha

Dato : 10-08-08 12:05

Nu er der gået en månedstid siden Bess blev aflivet, og vi begynder så
småt at overveje en hvalp. Spørgsmålet er nu: Vi har jo datterens
Balder på ca. 10 mdr, mon det er ligegyldigt om vi får en tæve eller
en hanhund, vi har jo ikke meget erfaring med hanhunde her i huset.

Hanne H.

Fra : ager

Dato : 13-08-08 20:48

"Ha Ha" <hanneoh@yahooho.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Balder på ca. 10 mdr, mon det er ligegyldigt om vi får en tæve eller
> en hanhund, vi har jo ikke meget erfaring med hanhunde her i huset.

Er det en stor race i overvejer at få, ville jeg nok vælge en tæve, Balder
er jo bare et bedte kræ med et mega ego, så jeg tror egentlig ikke at jeg
selv ville turde at løbe an på en han til, der er mange gange større end
Balder. Der er jo aldrig nogen garantier for hvordan de hver især vil
udvikle sig, måske vil de bare være bedstevenner altid, måske ikke.
Jeg selv har altid haft hanner, og flere ad gangen uden problemer, og
enkelte tæver, men aldrig så lille en hund som en chihuaua der er betydelig
mindre end min mindste kat.. (-;
Hvordan har Balder det med andre hunde på nuværende tidspunkt?, det må også
give jer et hint om hvad der vil være bedst.

Mvh. Marie

Fra : Ha Ha

Dato : 14-08-08 14:51

> [...]
>Hvordan har Balder det med andre
>hunde på nuværende tidspunkt?, det må også
>give jer et hint om hvad der vil være bedst.

Det er en mindre race, er vi blevet enige om, men heller ikke mere

Jeg går og er lidt varm på en cairn terrier, men manden sagde: "Åh
nej" da jeg fortalte, at den skal trimmes.
Den eneste hund han har kunnet lide var Bess. Nogle hunde er han
nærmest bange for (har været lidt uheldig med, at han
blev omringet af flere labber, der heldigvis var venligsindede) det
gik noget ud over selvtilliden, men andre spiller
han farlig karl overfor Der er så ligegyldigt, om det er hanner
eller tæver.
Jeg hælder også mest til en tæve, men måske skal vi bare holde os til
naboens store kattekilling, som han er perlevenner
med (-;

Hanne H.

Fra : ager

Dato : 14-08-08 15:05

> Det er en mindre race, er vi blevet enige om, men heller ikke mere
>
> Jeg går og er lidt varm på en cairn terrier, men manden sagde: "Åh
> nej" da jeg fortalte, at den skal trimmes.

Jeg kan kun anbefale en Cairn, det er en "herrehund" kan du hilse din mand
og sige, selv min mand har overgivet sig..
Ebbe, min Cairn, har faktisk en chihuaua som han leger med ind i mellem, så
selv en Cairn kan se kæmpestor ud.. LOL..

> [...]
> Jeg hælder også mest til en tæve, men måske skal vi bare holde os til
> naboens store kattekilling, som han er perlevenner

jamen en kat er da fint selskab!
Ebbe, min Cairn, er så absolut bedste venner med de to store katte her, den
mindste af kattene gider ikke rigtig det her hunde-sjov, men de to andre og
Ebbe tager sig nogle tumleture ind i mellem, det er et syn for guder.

Mvh. Marie

Fra : Dennis

Dato : 15-08-08 12:36

On Thu, 14 Aug 2008 16:05:24 +0200, "ager" <big@city.dk> wrotd:

Kan også klart anbefale Cairn Terrier, vi har selv et par tæver.
Emma har forresten en hanhvalp på 10 uger gående hvis det har nogen
interesse. Kan ses i 2630

Dennis