hund/ turist atraktioner
Fra : Hm

Dato : 07-08-08 07:39

Hej
Jeg prøver lige at lave en tråd om hvor hunde må medtages:

Vi har foreløbig fået disse:

Johnny - Legoland

Ivan - Aalborg zoo

ih - - Knuthenborg Safaripark( ikke i tigerparken)

Hanne/ som håber på en lang liste

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 07-08-08 08:45

> Johnny - Legoland
>
> Ivan - Aalborg zoo
>
> ih - - Knuthenborg Safaripark( ikke i tigerparken)

Bakken

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 09:40

"Rinnie Ilsøe" <rinniex@rinniex.dk> skrev i en meddelelse

> Bakken

Skanserne ved Dybbøl

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 09:41

"Rinnie Ilsøe" <rinniex@rinniex.dk> skrev i en meddelelse

> Bakken
Grenen (dog ikke museet)
Råbjerg Mile
Rubjerg Knude

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-08-08 09:56

"Hm" <mishama@hongnet.dk> writes:

> Jeg prøver lige at lave en tråd om hvor hunde må medtages:

Fårup Sommerland
Djurs Sommerland
Sommerland Syd
Givskud Zoo (dog ikke hos løverne, men der er fine bokse)
Aalborg Zoo

Hunde må IKKE medtages i:

Skandinavisk Dyrepark
Ree Park - Ebeltoft Safari
København Zoo
Odense Zoo

Randers Regnskov har flotte udendørs bokse, hvor hunden kan vente, så
den ikke behøver vente i bilen.

Men noget helt andet er: Hvor meget glæde har en hund af at blive
slæbt rundt i Fårup Sommerland? Den går 100 meter og så skal den igen
sidde bundet en halv time, mens familien står i kø. Tit ser man hunden
stå bundet i solen uden vand. Jeg synes simpelthen det er synd for de
hunde. Vores plejer at blive hjemme, det er jeg sikker på at de har
det meget bedre med.

Noget andet er f.eks. Givskud Zoo, hvor man kan gå en dejlig og lang
tur. Der er masser af se på og lugte til og man er sammen hele tiden,
undtagen når man skal ind til løverne. Der skal hunden være i en boks
udenfor. Men der er både vand og mad og det er begrænset tid.

Mvh Trine

Fra : Hm

Dato : 07-08-08 10:05

> [...]
> undtagen når man skal ind til løverne. Der skal hunden være i en boks
> udenfor. Men der er både vand og mad og det er begrænset tid.

Jeg kunne da aldrig, aldrig, i min vildeste fantasi finde på, at binde min
hund af sådanne steder, min hund og jeg følges ad, og den har rigtig godt af
alle de indtryk.
Hanne/ som har hunden med på dens præmisser

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-08-08 10:07

> [...]

> hund af sådanne steder, min hund og jeg følges ad, og den har rigtig godt af

Og hvis alle bare gjorde sådan, så ville der ingen problemer være. Men
det er desværre ikke det man ser i praksis i f.eks. Fårup.

Og når det så er sagt, så gad jeg ikke være afhængig af Siri i Fårup
Sommerland, så vil jeg have lov til at gøre hvad jeg har lyst til. Så
kan hun blive passet hos mine forældre sammen med deres hund. På den
måde får vi begge to en god dag. :)

Mvh Trine

Fra : C.H

Dato : 07-08-08 10:40

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Johnny - Legoland
>
> Ivan - Aalborg zoo
>
> ih - - Knuthenborg Safaripark( ikke i tigerparken)

Egeskov slotspark

Fra : Sybil

Dato : 07-08-08 10:42

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Johnny - Legoland
>
> Ivan - Aalborg zoo
>
> ih - - Knuthenborg Safaripark( ikke i tigerparken)

Frilandsmuseet (Lyngby)

Hvor der er gratis adgang og parkering

Majken

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 07-08-08 10:46

Hm forklarede:
> [...]
>
> Johnny - Legoland
>
> Ivan - Aalborg zoo
>
> ih - - Knuthenborg Safaripark( ikke i tigerparken)

Der ligger en restaurant i Havnsø, der har åbent torsdag til søndag,
hvor der også serveres vand og et par godbidder til hunden, hvis man
har den med.
Der var desværre lukket da vi forsøgte at spise der.
Kai

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-08-08 14:01

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse

> [...]
> hunden, hvis man har den med.
> Der var desværre lukket da vi forsøgte at spise der.

Jeg bor 3 km. fra Havnsø, og det eneste sted jeg kan forestille mig
man måtte have hund med var på Café Nordvest på Havnevej. Jeg har
spist der 3 gange d.v.s. første - sidste - og eneste gang. Maden var
nærmest uspiselig. Jeg ved de har haft lukket medens der blev
renoveret sidste år, der blev revet ned og bygget op igen, og man
kan også spise i deres gårdhave, og så er der vist også kommet nye
ejere. Så må man da håbe at de har en bedre kok nu.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Sybil

Dato : 07-08-08 16:39

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> der blev revet ned og bygget op igen, og man kan også spise i deres
> gårdhave, og så er der vist også kommet nye ejere. Så må man da håbe at de

Nordvest er blevet bygget betydeligt om, og har fået ny kok. Den har fået
gode anmeldelser efterfølgende. Men det er ikke der.
Der er kommet nogle nye pavillioner næsten lige overfor, hvor der er
restaurant i den ene.

Majken

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-08-08 17:58

"Sybil" <Butbut@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Nordvest er blevet bygget betydeligt om, og har fået ny kok. Den
> har fået gode anmeldelser efterfølgende.

Ok. Det var også hårdt tiltrængt.

Men det er ikke der.
> Der er kommet nogle nye pavillioner næsten lige overfor, hvor der
> er restaurant i den ene.

Åh ja, nu du siger det. Der er bl.a. kommet en frisør i en af
pavillonerne. Det kunne da være at den restaurant skal afprøves en
dag.

Fra : Sybil

Dato : 07-08-08 19:24

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Åh ja, nu du siger det. Der er bl.a. kommet en frisør i en af
> pavillonerne. Det kunne da være at den restaurant skal afprøves en dag.

Jeps, det er rigtigt.
Meld endelig tilbage hvis du kommer derind og spiser.
Kommer ikke til Havnsø hver dag, men en gang eller to om året.

Og ja, Nordvest trængte til en ordenlig omgang, har ikke spist der, men det
så heller ikke indbydende ud før.

Majken

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 07-08-08 10:47

Hm har bragt dette til os:
> [...]
>
> Johnny - Legoland
>
> Ivan - Aalborg zoo
>
> ih - - Knuthenborg Safaripark( ikke i tigerparken)

Bernstoffparken
Kai

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-08-08 11:08

> [...]
>
> Johnny - Legoland
>
> Ivan - Aalborg zoo
>
> ih - - Knuthenborg Safaripark( ikke i tigerparken)

Uh, jeg har vist været de fleste af stederne.... Men den absolut bedste
service for hundene, har vi fundet i Løveparken i Billund, og Legoland,
samme... Og Aalborg Zoo.... Men om det så var fordi hundene var et mægtigt
tilløbsstykke, ved det vi kom med med vores Sct Bernhard... Ca 110 Kg, og
min søster og svoger, med deres rigtigt store Grand Danois, skal jeg ikke
kunne sige.... Men stort set hver gang vi mødte en ansat, løb de straks
efter en spand vand ... Jeg tror aldrig vore hunde har drukket så
meget.... Men OK, det var også meget varmt.... Når de så hældte noget af alt
vandet ud igen, var der straks en ansat, til at spule rent efter dem.... Alt
i alt, en Megaflot service....
Hundeboxene i Løveparken, var pragtfuldt kølige, og måske ikke specielt
flotte, men til gengæld, meget rene.... Ja der var faktisk så køligt, at man
nærmest blev misundelig på hundene.

I øvrigt er hunde også velkomne i Jesperhus blomsterpark, og også på
Jesperhus camping, eller feriecenter, hvad man nu foretrækker at kalde det.

M.V.H....Benny..

Fra : Hm

Dato : 11-08-08 16:47

Så er der lige en opdateret liste, hvis nogen er interesseret
Havnsø var der tvivl om.

Bakken

Bernstoffparken

Djurs Sommerland

Egeskov slotspark

Frilandsmuseet (Lyngby) gratis adgang og parkering
Fårup Sommerland

Grenen

Givskud Zoo (dog ikke hos løverne, men der er fine bokse)

Jesperhus blomsterpark

Knutenborg Safaripark ( ikke tigerparken)

Legoland

Løveparken i Billund

Rubjerg Knude

Råbjerg Mile

Skanserne v/ Dybbøl

Ålborg zoo

Ingen Adgang:

*****************

København Zoo
Odense Zoo
Ree Park - Ebeltoft Safari
Skandinavisk Dyrepark

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-08-08 18:06

> Så er der lige en opdateret liste, hvis nogen er interesseret
> Havnsø var der tvivl om.
>
> Bakken
>
> Bernstoffparken
>

> Djurs Sommerland
>
> Egeskov slotspark
>
> Frilandsmuseet (Lyngby) gratis adgang og parkering
> Fårup Sommerland
>
> Grenen
>
> Givskud Zoo (dog ikke hos løverne, men der er fine bokse)
>

> Jesperhus blomsterpark
>
> Knutenborg Safaripark ( ikke tigerparken)

> [...]

tak Hm for dit initiativ. Det er godt at vide, hvor hundene er velkomne.

mvh Anelise

Fra : charlotte

Dato : 07-08-08 23:05

Cafe / restuerant på havnen i Gudhjem. De sælger udelukkende fisk.
Havde en træterasse med udsigt over vandet. Kan ved gud ikke huske
hvad det hedder. Men hunden er velkommen på deres udendørs terrasse

Charlotte