On 14 Aug., 23:24, "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk>
wrote:
> jones_net wrote:
> > Hejsa
>
> > Jeg har et Excell ark, hvor jeg gerne vil have at nogle givne felter
> > automatisk sættes til en værdi, alt efter hvad der står i nogle andre
> > felter.
> > Altså at der på sheet1 i felt A1 står et varenummer, og i A2 skal så
> > stå en produktionstid, som er forskelligt alt efter varenummeret.
>
> > Jeg havde tænkt mig, at have en liste på sheet2, hvor der er varenumre
> > og tider i hver sin kolonne, og det er så ud fra denne liste, at jeg
> > skal hente værdien i A2.
> > Så når jeg skifter varenummeret, så ændres produktionstiden
> > automatisk.
>
> > Hvad hedder denne fundktion?
>
> > Håber i kan hjælpe
>
> LOPSLAG (VLOOKUP på engelsk).
>
> Antag at du har dine numre og produktionstider på Ark2 i cellerne A1 til
> B500
>
> Så markerer du dette område. Klik i ruden hvor celleadressen (A1) står.
> Skriv et navn, fx "Liste" (uden anførselestegn). Afslut med Enter. Du har nu
> navngivet dit område. Gå så til Ark1. Jeg antager at du taster varenummeret
> i A1. I A2 skal du så indsætte denne formel:
>
> =LOPSLAG(A1;Liste;2;FALSK)
>
> Jan- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -
Fantastisk - lige hvad jeg skulle bruge.
Mange tak for hjælpen
/J