Forslag til ny router/firewall
Fra : Jens

Dato : 16-09-08 22:57

Jeg har i dag en Linksys WRTP54G (4 port switch, Wireless AP 54G, 2
IP-telefoni stik) se
<http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&cid=1118334626380>

Jeg får snart fiberbredbånd på 20/20 Mbit/s og ønsker et tilsvarende
produkt, der dog skal kunne følgende:

1) SNMP, så jeg kan opsætte f.eks. PRTG (http://www.paessler.com/prtg/) og
monitorere båndbredde forbrug.
2) Bedre firewall/NAT forward med filtre, sådan at jeg kan nøjes med at
tillade nogle IP-adresser adgang til min server
3) Support for højere båndbredde, som f.eks. 100/100 Mbit/s på WAN (Så den
ikke behøver at blive udskiftet om 1 år)
4) Gigabit switch (4 porte er nok)
5) Support for mange samtidige connections (uden at routeren genstarter
eller låser så den skal genstartes)
6) Mulighed for VPN
7) QoS sådan at IP-telefoni prioriteres først...
8) WLan 54G er fint men gerne hurtigere...

Og det hele skal stadig være pakket i en æske, sådan at jeg ikke skal have
flere stående....

Findes produktet eller er kravende helt urealistiske ?
Jeg har prøvet Google, men synes at der dukker relevante produkter op....

Jens

Fra : Jens

Dato : 17-09-08 10:47

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har prøvet Google, men synes at der dukker relevante produkter op....

Der skulle selvfølgelig have stået: Jeg har prøvet Google, men synes >ikke<

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-09-08 12:28

Jens wrote:

> Og det hele skal stadig være pakket i en æske, sådan at jeg ikke skal have
> flere stående....

Har du mod på at bygge selv?

Mini-ITX og Linux kunne være løsningen. Switch'en sætter du fast ovenpå
kabinettet med dobbeltklæbende tape

Jesper Poulsen

Fra : skibber

Dato : 17-09-08 20:29

On 16-09-2008 23:56:49, "Jens" wrote:
> [...]

> Findes produktet eller er kravende helt urealistiske ?
> Jeg har prøvet Google, men synes at der dukker relevante produkter op....

Måske denne

http://www.qxl.dk/search/search.asp?txtSearch=draytek&Adv=1&catalog=5&Catg=1&InTitleAndDesc=1

/skibber