Langsom nedlukning med Netværksprinter
Fra : Torben

Dato : 14-09-08 08:18

Hej Gruppe,
Kraftig Xp/sp2 maskine kabel-tilsluttet D-link 635 Router, HP 6280
Printer kabel-tilsluttet samme router som også betjener en bærbar
trådløst, alt virker tilsyneladende ok, men den stationære er blevet
meget længe (4-5 minutter) om at lukke ned efter installationen af
printeren.
Alle kører DHCP, kan det være grunden (ville en fast IP afhjælpe)?
mvh Torben

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-09-08 15:01

Torben wrote:

> [...]
> installationen af printeren.
> Alle kører DHCP, kan det være grunden (ville en fast IP afhjælpe)?

Næppe.

Se efter i XPs Logbog. Højreklik Denne computer, i Start og vælg
Administrer. Det vil højst sandsynlig oplyse dig om hvilken process
XP ikke umiddelbart kan lukke ned og det er ofte grunden til at
det ta'r lang tid at lukke ned.

Du ka' osse slukke for at unødvendige tjenester (Windows Services)
starter ved boot.

Se her:

<http://www.blackviper.com>

for hvordan du gør.

På min aldrende Thinkpad med XP Pro og Pentium III'en skruet helt i
bund - for at spare på batteriet - kommer login vinduet frem efter
34 sekunder. Nedlukning sker på 13 sekunder. Det ka' slet ikke
betale sig at bruge Dvale.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Torben

Dato : 14-09-08 16:04

Axel Hammerschmidt wrote:
> [...]
> hvilken process XP ikke umiddelbart kan lukke ned og det er
> ofte grunden til at det ta'r lang tid at lukke ned.

Mange tak for et konstruktivt svar Axel, jeg prøver det snarest og
vender tilbager
mvh torben

Fra : Torben

Dato : 21-09-08 19:11

Torben wrote:

> Mange tak for et konstruktivt svar Axel, jeg prøver det
> snarest og vender tilbager
> mvh torben

Axel, har nu haft mulighed (hos familieven) for at checke logbog osv...,
der var intet specielt, men under nedlukning så jeg en "task"
vedr.manglende netforbindelse (husker ikke navnet). Det korte og lange
er at hvis printeren er tændt er der ingen problemer, men hvis slukket
opstår problemet både på den kablede og den trådløse bruger af
printeren - så løsningen var at lade printer gå i sleep-mode og ikke
slukke på knappen som var praktiseret!
Tak for hjælpen.
mvh Torben