Linksys WRT-54GS throughput
Fra : O. Skjold

Dato : 13-09-08 16:08

Hej

Nogen der kender max hastighed fra WAN til LAN på en WRT54-GS (hw
ver 1.1) eller kender en målemetode?

Jeg kører p.t. med Tomato-firmware på den hvis det har betydning.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Jens G

Dato : 13-09-08 16:37

On Sat, 13 Sep 2008 17:08:14 +0200, "O. Skjold"
<skjold5260dk@gmail.com> wrote:

>Hej
>
>Nogen der kender max hastighed fra WAN til LAN på en WRT54-GS (hw
>ver 1.1) eller kender en målemetode?
>
>Jeg kører p.t. med Tomato-firmware på den hvis det har betydning.

Ifølge
http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/
klarer Ver 1.0 34Mb/S, og Ver 1.1 er nok ikke dårligere.

Jeg har en WRT54GS Ver 1.0 med Tomato, og den klarer fint min 20/2Mb
webspeed forbindelse. Det er med nogle QOS regler og båndbreddestyring
slået til, men uden trådløst. Jo mere CPU'en får at lave, jo mindre
vil throughput blive.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : O. Skjold

Dato : 13-09-08 16:55

Jens G skrev i news:48cbdc56.150015@dtext.news.tele.dk

<klip>

> [...]
> båndbreddestyring
> slået til, men uden trådløst. Jo mere CPU'en får at lave, jo

Mange tak for info/erfaring

Sagen er, at jeg har fået 20/1 mbit DSL fra TDC og min
dl-hastighed ligger vel omkring 16-17 mbit (ikke valid måling).

De har dog kun garanteret 10 mbit men jeg skulle lige være sikker
på, at det ikke var min router der var årsagen til den lidt
lavere hastighed.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 17:09

On Sat, 13 Sep 2008 17:54:39 +0200, "O. Skjold"
> [...]

>De har dog kun garanteret 10 mbit men jeg skulle lige være sikker
>på, at det ikke var min router der var årsagen til den lidt

Alt efter hvordan der er målt så er din 16-17 mbit ganske almindeligt
ve en 20 mbit forbindelse.
Jeg tvivler på at du får den højere.

Hvordan får man en 20 mbit/1 mbit ved tdc?
Jeg kan i århus centrum kun købe mig til en 8/768 forbindelse.

Fra : O. Skjold

Dato : 13-09-08 17:23

brian skrev i news:bapnc4polk6nhab1q759gp64hilsp6hk3r@4ax.com

<klip>

> Alt efter hvordan der er målt så er din 16-17 mbit ganske
> almindeligt
> ve en 20 mbit forbindelse.

Det er kun målt via en ftp-forbindelse mod en privat server på et
fibernet.

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_int_bb_be

> Jeg kan i århus centrum kun købe mig til en 8/768 forbindelse.

Det er nok fordi du er for langt fra centralen. Jeg har 400
meter.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 18:30

>Det er nok fordi du er for langt fra centralen. Jeg har 400
>meter.

Derfor skrev jeg også i centrum af århus. Hvis der ikke kan leveres
seriøse linier der hvor kan man så forvente at få seriøse linier.
(seriøse linier er min 10 m down og 10 up)

Damm adsl forbindelser er langt bagefter fibernet. Bare surt når man
ikke kan få fiber.

Fra : O. Skjold

Dato : 13-09-08 20:15

brian skrev i news:31unc45nl00qqunccc4i9qqc2la7tf105g@4ax.com

<klip>

> Damm adsl forbindelser er langt bagefter fibernet.

Tja, i hvert fald med rentabiliteten:
http://ing.dk/artikel/91188?nyhedsbrev

> Bare surt når man
> ikke kan få fiber.

Jeg kan godt få det her men det koster tilslutningsafgift + sjvh
149,- for fiberen + 449,- til en operatør for en 25/25 mbit
(månedligt).

For at få en fornuftig pris kan det kombineres med kabel-tv og
fastnettelefoni således dette spares men da jeg har 5 TV'er skal
jeg investere i en boks á ca. kr. 1.300,- til hvert TV ud over
det første og så blir' det for pebret synes jeg.

Derfor DSL her i huset indtil videre

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Jens G

Dato : 13-09-08 22:09

> [...]

>De har dog kun garanteret 10 mbit men jeg skulle lige være sikker
>på, at det ikke var min router der var årsagen til den lidt

Du må vel kunne prøve at gå uden om routeren, og måle hastigheden med
en PC direkte på DSL'en?

Fra : Brian Kals

Dato : 14-09-08 10:50

"O. Skjold" <skjold5260dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> De har dog kun garanteret 10 mbit men jeg skulle lige være sikker på, at
> det ikke var min router der var årsagen til den lidt lavere hastighed.

Lav en måling uden om routeren.
Men 16-17 lyder ikke helt ved siden af.

Jeg har ca 17,6 på samme type forbindelse, ca 550meter kabel til centralen.

Mvh
Brian