Hvilken switch?
Fra : ___P.Sir

Dato : 12-09-08 18:51

Har fået fiber ind i huset, og skal nu trække internet kabel samt tv kabel
op på loftet, og derfra fordele ud til husets øvrige computere og fjernsyn.
Er det en "switch" jeg skal bruge som fordeler deroppe? Og hvilken kan
foreslåes? Er der forskel på ind- og udgange i en sådan? Skal jo have 2
kabler ind, og så 6 ud (3 pc, 3 tv). Skal det så være 2 indgange og 6
udgange, eller skal den bare have min. 8 netværkskabel tilslutninger?
Preben

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-08 13:12

On 12 Sep., 19:51, "___P.Sir" <remove_...@adslhome.dk> wrote:
> [...]
> kabler ind, og så 6 ud (3 pc, 3 tv). Skal det så være 2 indgange og 6
> udgange, eller skal den bare have min. 8 netværkskabel tilslutninger?

Det er ikke meget du fortæller om hvilket fiberudbyder samt løsning du
for installeret.

Er det fx IP-tv eller analog tv. samt hvilket udbyder er det? Hvad for
du af terminaldustyr installeret?

Hvis der er forskellige udbydere at vælge mellem, såkaldte
indholdsudbydfer, hvilket er dette så? Fx er der forskel på hvor mange
IP adresser der er rådighed over osv.

Så generelt er det lidt svært at give dig en løsning du kan arbejde
videre på.

Mvh. Bjarke

Fra : ___P.Sir

Dato : 13-09-08 10:29

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

IP adresser der er rådighed over osv.

Så generelt er det lidt svært at give dig en løsning du kan arbejde

Det er fiber tv, ip telefon og bredbånd. Udbyderen er dansknet, og der er
ført fiber indenfor huset vægge, hvor kablet i øjeblikket stopper i en
"gateway," AT-iMG616LH/BD hedder den - , hvorfra jeg så selv skal fortsætte
fra dens 6 udgange, hvoraf 3 er til internet og de øvrige til tlf. og tv.
Jeg vil foretrække at bruge kabelføring i stedet for trådløst, dvs. en gang
for alle trække de nødvendige kabler op over loftet og ned til 2
børneværelser og et soveværelse. Så derfor spørgsmålet.
Preben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-09-08 20:21

On Fri, 12 Sep 2008 19:51:22 +0200, "___P.Sir"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

> [...]

>kabler ind, og så 6 ud (3 pc, 3 tv). Skal det så være 2 indgange og 6
>udgange, eller skal den bare have min. 8 netværkskabel tilslutninger?

Mit forslag er:

At du køber en standard (trådløs ?!) bredbåndsrouter med indbygget 4
port switch som du kobler computerene op på. Routern kobler op mod
internetudbyderen, og du undgår at skulle installere PPPoE software på
de enkelte computere. Samtidig vil routeren isolere dine computere i
et privat netværk: Det har stor sikkerhedsmæssig værdi...

De 3 TV kobles direkte på fiberboksen - Hvis din fiberboks li'som min
har indbygget 4 port switch er det 'lige ud ad vejen'. Har den kun et
til to netstik må du investere i en ekstra switch der sættes mellem
fiberboks og TV'ene...

<mlr>