Bærbar hopper af trådløst net
Fra : Michael Schrøder

Dato : 11-09-08 21:03

Min datters Dell Inspiron 6400 har ingen problemer med vores trådløse
net hjemme, men på Svendborg Gymnasium mister den hele tiden
forbindelsen, så hun er nødt til at genstarte maskinen.
(jeg forsøger at lære hende at reparere forbindelsen...

Det er ikke et problem de andre i klassen har, så det er nok hendes
bærbare, men hvad kan det være ?

/Michael

Fra : Ole C

Dato : 11-09-08 21:36

Michael Schrøder skrev blandt andet:

> [...]
> (jeg forsøger at lære hende at reparere forbindelsen...
>
> Det er ikke et problem de andre i klassen har, så det er nok hendes

Kender ikke specielt til Dell, men muligheden er at for eksempel den
indbyggede antenne er dårligere end de andres - eller at det trådløse
netkort er dårligt eller defekt.
Det er sikkert andre muligheder, men det giver ikke så meget mening at
sammenligne med maskiner af andre fabrikater.
Kan du ikke samtidig lære hende, at aflæse styrken på forbindelsen - i
første omgang med Windows selv, men mere præcist med dette program:
http://www.metageek.net/products/inssider
Hun kan gemme et billede af grafen, som I kan bruge til en sammenligning med
forholdende hjemme.

--
vh
Ole C

Fra : Sørensen

Dato : 12-09-08 00:47

"Michael > skrev
på Svendborg Gymnasium mister den hele tiden
> forbindelsen,
Måske hopper den ikke af, men over på et andet net som er kodet, jeg mener
at der er et sted i indstillinger hvor man kan vælge foretrukne net.

vh.
Sørensen