Linksys WRT54GP2 død ?
Fra : Jakob M

Dato : 08-09-08 19:40

Jeg har en Linksys WRT54GP2 der har siddet efter Fullrates Zyxel 2602R.
Sidstnævnte er med "offentlig IP adresse", dvs i bridge-mode.
Det har fungeret fint i et års tid, men lige pludseligt var der ikke længere
hul igennem, hverken med PC eller telefon. Hvis jeg sætter PCen direkte til
Zyxel'en virker det fint, så Fullrate er indtil videre frikendt. Jeg har
prøvet at resette begge flere gange uden held. Jeg kan ikke komme i kontakt
med Linksys'ens webinterface, jeg får en 404.

Er der noget jeg kan gøre inden den havner i skraldespanden ?.

Mvh
Jakob

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-09-08 19:54

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke komme i kontakt med Linksys'ens webinterface, jeg får en 404.
>
> Er der noget jeg kan gøre inden den havner i skraldespanden ?.

Har du prøvet en anden browser som f.eks firefox?
Det er før set iex går i spunk og kan lave spændende ting. Jeg har før
oplevet lignende ting med ZyXELs ZyWALL serie - der kørte det bare i firefox
istedet

--
/Dennis
Diverse harware sælges

Fra : Jakob M

Dato : 08-09-08 19:56

> Har du prøvet en anden browser som f.eks firefox?

IE, Opera, OE, det gør ingen forskel.

Mvh
Jakob

Fra : Sørensen

Dato : 08-09-08 20:06

"Jakob > skrev
.. Jeg kan ikke komme i kontakt
> med Linksys'ens webinterface, jeg får en 404.

Der ligger somme tider noget softvare på den medfølgende CD som kan
konfigurere uden browser, (set ved D-Link)

vh.
Sørensen

Fra : Jakob M

Dato : 08-09-08 20:45

> Der ligger somme tider noget softvare på den medfølgende CD som kan
> konfigurere uden browser, (set ved D-Link)

Tak for tippet, der var rent faktisk noget setup halløj på CDen, men det
hjalp heller ikke. Programmet sagde bare "unable to connect to the router".
Kablerne er tjekkede og dobbelttjekkede, og virker jo fint med Fullrates
Router ?.

Det bør måske nævnes at jeg har kørt med fast IP adresse fra WinXP før. Hvis
jeg vælger "hent automatisk" IP adresse får jeg ikke tildelt en.

Mvh
Jakob

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-09-08 21:49

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> wrote in

> [...]
> med Linksys'ens webinterface, jeg får en 404.
>
> Er der noget jeg kan gøre inden den havner i skraldespanden ?.

Har du installeret SP3 for nylig?

Prøv at be' Windows klienten i XP Pro om at søge efter tilgængelige
trådløse net igen, en ekstra gang inden du udvælger at forbinde til din
WRT54GP2.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Jakob M

Dato : 08-09-08 22:18

> Har du installeret SP3 for nylig?

Nej, over 1 måned siden.

> Prøv at be' Windows klienten i XP Pro om at søge efter tilgængelige
> trådløse net igen, en ekstra gang inden du udvælger at forbinde til din
> WRT54GP2.

Jeg bruger ikke det trådløse net pt, kun den stationære via LAN kabel.

Mvh
Jakob

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 08-09-08 22:40

Jakob M wrote:
> Er der noget jeg kan gøre inden den havner i skraldespanden ?.

Hvis du ikke allerede har prøvet, så giv den en factory reset ved at
holde reset-knappen inde i ca. 10 sekunder.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jakob M

Dato : 09-09-08 18:19

> Hvis du ikke allerede har prøvet, så giv den en factory reset ved at
> holde reset-knappen inde i ca. 10 sekunder.

Har prøvet det indtil flere gange. Power LEDen blinker hele tiden hurtigt,
som om firmwaren er itu, selvom jeg aldrig har rørt ved noget der minder om
firmwareopgradering.

Mvh
Jakob

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 09-09-08 19:03

Jakob M wrote:
> Har prøvet det indtil flere gange. Power LEDen blinker hele tiden
> hurtigt, som om firmwaren er itu, selvom jeg aldrig har rørt ved
> noget der minder om firmwareopgradering.

Ja når den blinker på den måde, så er der noget helt galt.
Næste øvelse kunne være at sætte pc'en op med fast ip-adresse i samme
net som routerens adresse og se, om du kan pinge den.
Svarer den ikke på ping kommer man næppe videre uden at splitte den
ad og resette flash-chippen, hvis det ellers er muligt. På den måde
har jeg selv reddet en død WRT54G, men om det samme kan lade sig
gøre på WRT54GP2 aner jeg ikke.

Prøv evt. at søge på Google, der er vist andre der har haft samme
oplevelse som dig.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jakob M

Dato : 09-09-08 22:32

> Ja når den blinker på den måde, så er der noget helt galt.
> Næste øvelse kunne være at sætte pc'en op med fast ip-adresse i samme
> net som routerens adresse og se, om du kan pinge den.

Er prøvet uden held.

> [...]
> gøre på WRT54GP2 aner jeg ikke.
>
> Prøv evt. at søge på Google, der er vist andre der har haft samme

Har prøvet at reflashe den med Linksys eget program TFTP client efter denne
opskrift
http://www.dslreports.com/forum/r18176127-Wrt54gp2-Power-Led-Flashing

Jeg tror efterhånden at den bliver opgraderet til at være brevvægt eller
dørstop

Mvh
Jakob

Fra : Michael Rasmussen