cisco 1711 image
Fra : sprint

Dato : 07-09-08 11:40

Jeg har en Cisco 1711 købt brugt.
Kan ikke få kontakt med den via konsol kabel.
Den har siddet i firma-netværk som repeater. Booter blinkende på OK i 2 min
for at gå over i klar mode. Det eneste jeg indtil nu har fundet ud af om den
er, en MAC adresse og at dhcp er aktiveret men tildeler ikke IPer. Den giver
ikke nogen ip på netværket overhovedet. Den svarer ikke via det originale
console cable i console porten eller AUX porten heller. Den har været
tilgået konfiguration via netværk men hvad gør jeg når ikke har en ip, login
eller password ? jeg har sat en tftp server op men er i tvivl om skal prøve
med xmodem eller tftp.
Jeg kan godt finde ud af at breake en opstart, men consollen der formentlig
er sat rigtigt op giver stadig ikke så meget som et tegn tilbage fra
routeren.

Mvh
Sprint

Fra : Jens

Dato : 08-09-08 12:54

"sprint" <sprint@comxnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg kan godt finde ud af at breake en opstart, men consollen der
> formentlig er sat rigtigt op giver stadig ikke så meget som et tegn

http://www.google.dk/search?hl=da&q=Password+recovery+Cisco+1711&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Måske der er noget du kan bruge ?

Jens

Fra : sprint

Dato : 08-09-08 17:05

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev i en meddelelse
> "sprint" <sprint@comxnet.dk> skrev i meddelelsen
>
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=Password+recovery+Cisco+1711&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
>
> Måske der er noget du kan bruge ?
>
> Jens

Tak, det vil jeg prøve :)

Sprint

Fra : sprint

Dato : 13-09-08 12:47

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

jeg har ikke fået liv i routeren endnu.
Alle vejledninger bortset fra en voldelig en, går ud på at man skriver i
console window terminal. Jeg ved hvordan man gør dette, men der er ingen
response fra routeren til vinduet.
Routeren skriver simpelthen ikke noget i vinduet. Hvis ikke både konsol og
aux er brændt af ved statisk elektricitet, så er de porte de-aktiverede af
den som har programmeret routeren. Jeg har stadig ikke ip men måske en mac.
Hvis nogen skulle være i tvivl: Jeg har prod. nr. og serie nr. på routeren
samt navn og adresse på sælger som dog ikke kan oplyse meget om routeren.
Der er intet "uhæderligt" ved denne router.

Fra : sprint

Dato : 13-09-08 20:59

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

har fået løst problemet. takker der.
sprint

Fra : Michal

Dato : 15-09-08 20:59

On Sat, 13 Sep 2008 21:59:23 +0200, sprint wrote:
> har fået løst problemet. takker der.
> sprint

Hvor lå udfordringen så? ikke-default indstilling af routerens
serielport?

--
Venlig hilsen
Michal

Fra : sprint

Dato : 19-09-08 16:45

"Michal" <usenet@spamwodzinskitrap.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor lå udfordringen så? ikke-default indstilling af routerens
> serielport?
>
> --
> Venlig hilsen
> Michal

Problemet var/er stadig det kabel som forhandleren har solgt mig.
Det solgte kabel ligner til forveksling i farve og støbning, men er rundt og
ikke et bredt et.
Der er kun 3 ledere i rj45 stikket, formentlig ben 3,4 og 5.
Det rigtigt starter på ben 2 eller har alle 8 ledere ført igennem.

Da en god ven satte sit eget til, fik vi kontakt med routeren gennem console
og fik nulstillet software og koder til fabriksindstilling og kan nu
programmere den forfra.

Dog har jeg knas med at programmere den, hvor den blokkerer fuldstændig når
jeg tilføjer bare en simpel access-list til inside interface vlan1. Men det
må jeg se at få løst, så jeg kan tage den i brug.

Mvh
Sprint