Script til mapning af netdrev
Fra : Christopher Tracy

Dato : 01-09-08 17:51

Hey

Jeg vil lave en bat-fil som jeg vil ligge i start, som skal mappe tre
netdrev fra en win2k8 server, på en Vista Home. Ingen problemer med at mappe
dem manuelt, udfordringen ligger i, at når når den Vista Home starter op, så
skal der tastes login oplysninegr til win2k8 servern, for at kunne åbne de
mappede net-drev.
Så ville jeg lave en bat fil der skulle mappe dem op under opstart.
Jeg har prøvet med lidt forskelligt men intet synes at virke, med login,
hvis jeg har været på netdrevet én gang, og logget in kan jeg godt køre net
use script.

Det jeg har prøvet er:
NET USE P: \\Server\shared-folder [password] /user:[brugernavn] USE Q:
\\Bart-server\Professor_Frink
NET USE Q: \\Server\shared-folder
Goto Exit

Men det spiller ikke, what to do ?
(Køre ikke noget domæne)

På forhånd mange tak.

--
/C.T.

=======

May U Live 2 C The Dawn

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 01-09-08 21:53

> [...]
> Jeg har prøvet med lidt forskelligt men intet synes at virke, med login,
> hvis jeg har været på netdrevet én gang, og logget in kan jeg godt køre

Hvorfor ikke oprette den user du har på vista maskinen på serveren - og giv
useren rettigheder til de mapper der skal mappes og ikke andet.

Windows sender i første omgang det user/pass du er logget ind med når det
forsøger at mappe et netværksdrev - finder det user/pass på serveren
benyttes det.

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 01-09-08 22:43

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Hey

> Goto Exit
>
> Men det spiller ikke, what to do ?
> (Køre ikke noget domæne)

Jeg bruger følgende i en VBS fil i start-folderen

Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")
objNetwork.MapNetworkDrive "s:", "\\192.168.1.95\c", True, "BrugerNavn",
"Password"
objNetwork.MapNetWorkDrive "t:", "\\192.168.1.95\e", True, "BrugerNavn",
"Password"

Virker helt fint...

/Finn

Fra : Christopher Tracy

Dato : 07-09-08 17:25

Hej Finn

Finn Stampe Mikkelsen wrote:
> [...]
> "BrugerNavn", "Password"
> objNetwork.MapNetWorkDrive "t:", "\\192.168.1.95\e", True,

Og det virker dælmer også bare på den PC der kører Vista Homer, super mange
tak

--
/C.T.

=======

May U Live 2 C The Dawn

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 07-09-08 18:06

> Hej Finn

> Og det virker dælmer også bare på den PC der kører Vista Homer, super
> mange tak
>
> --

All Timers

/Finn

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-09-08 21:03

Christopher Tracy wrote:

> Det jeg har prøvet er:
> NET USE P: \\Server\shared-folder [password] /user:[brugernavn] USE Q:
> [...]

Hos mig virker følgende:

NET USE X: \\<IP>\<share> password /USER:username /PERSISTENT:NO

Jeg kan også erstatte IP med servernavn.

--
Jesper Lund

Fra : N_B_DK

Dato : 03-09-08 07:22

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.com> wrote in message
> Hey
>
> Jeg vil lave en bat-fil som jeg vil ligge i start, som skal mappe tre
> netdrev fra en win2k8 server,

Hvorfor i alverden vil du gøre det med en at fil ? i 2008 har de jo
langt om længe levet det muligt med GPOer, men det med din vista home,
det vil ikke virke.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 05-09-08 19:23

Hej

Jeg takker for jeres idéer, men jeg har simpelthen ikke haft tid til at
prøver - i ved arbejde
Men jge håber at få tid til det i weekenden.

Endnu engang tak.

--
/C.T.

=======