problener med at tilslutte til Home server
Fra : Frank

Dato : 29-08-08 21:26

Jeg har en Fujitsu-Siemens Home Server, som jeg bruger sammen med 3
stationære, 2 bærbare og et Mediecenter med Vista.
Min ene bærbar som køre med Viste Ultima vil ikke længere tilslutte til Home
Serveren, hverken via Home Server konsullen eller via forbindelse til
fjernskrivebordet.
Dvs.jeg kan godt via forbindelse til fjernskrivebord hvis jeg skriver
ipadressen men ikke hvis jeg skriver Home serverens navn - hvilket har
virket hid til.

De sider på det samme net med samme router.

Frank

Fra : Frank

Dato : 02-09-08 18:50

"Frank" <fun@fun> skrev i meddelelsen
> [...]
> virket hid til.
>

> De sider på det samme net med samme router.

Hmmm
Ville det hjælpe med flere oplysninger, og i givet fald hvilke?

Frank

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-08 22:03

On Fri, 29 Aug 2008 22:25:43 +0200, "Frank" <fun@fun> wrote:

> [...]
>virket hid til.
>

>De sider på det samme net med samme router.

måske der er kommet en opdatering ned som har tændt firewallen igen?
er set før på XP maskiner

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 05-09-08 11:57

> [...]

>Dvs.jeg kan godt via forbindelse til fjernskrivebord hvis jeg skriver
>ipadressen men ikke hvis jeg skriver Home serverens navn - hvilket har

Hvis du kan pinge de andre maskiner med deres IP adresse, så virker
selve netværket godt nok.

Hvis du ikke kan pinge med navn, så må det være fordi Windows ikke
oversætter navnet til IP adresse.
Det kan have mange årsager, Windows veje er jo uransagelige.
Du kan sikkert komme uden om problemet ved at lægge navne og adresser
ind i en LMHOST fil og i din WINS indstilling angive, at den skal
bruges.
Det er nemt gjort, se
www.howtonetworking.com/Windows/lmhosts.htm
så prøv det først.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Frank

Dato : 05-09-08 18:10

> [...]
> Du kan sikkert komme uden om problemet ved at lægge navne og adresser
> ind i en LMHOST fil og i din WINS indstilling angive, at den skal

Utålmodig som jeg er, reinstallerede jeg i går - en forholdsvis simpel
proces når man har en home server

Der er bare irriterende ikke at vide havd der gik galt - man tak for
forsøget til jer som prøvede.

Frank