Fejlsøgning på Switch
Fra : Bjarne K.

Dato : 27-08-08 12:57

Er der nogen der kan gennemskue hvad problemet kan være.

Skulle skifte en gammel Hub ud med en HP procurve switch.

Hiver alle kabler ud og sætter den nye switch op. I med alle kabler, men det
virker ikke.
Kan se at der ikke er lys i porten, hvor kablet fra Routeren er sat i.

Prøver nu med et kabel router > bærbar, og det virker.
Prøver så router > hub > bærbar, og det virker.
Prøver så router > switch > bærbar og det virker ikke. (igen intet lys i
port fra router)

Jeg konkludere at det må være switchen der er kaput, så jeg sætter hub'en op
igen og tager switchen med hjem igen.
Hjemme igen, skal jeg lige teste switchen, og her virker den sq fint.

De kabler der blev benyttet til testen var helt nye, så er der nogen der har
en ide om hvad pokker der lige kan være gået galt ?

Det var en gamme cisco router, hvis det har noget at sige.

Bjarne K.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 27-08-08 14:22

ons, 27 08 2008 kl. 13:57 +0200, skrev Bjarne K.:
> Er der nogen der kan gennemskue hvad problemet kan vre.
>
> Skulle skifte en gammel Hub ud med en HP procurve switch.
>
> Hiver alle kabler ud og stter den nye switch op. I med alle kabler, men det
> virker ikke.
> Kan se at der ikke er lys i porten, hvor kablet fra Routeren er sat i.
>
> Prver nu med et kabel router > brbar, og det virker.
> Prver s router > hub > brbar, og det virker.
> Prver s router > switch > brbar og det virker ikke. (igen intet lys i
> port fra router)

Prøv at bruge krydset kabel eller ikke krydset kabel mellem router og
switch.

/A

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-08-08 14:26

"Andreas Lorensen" <andlo@fita.dk> wrote in message
> [...]
> port fra router)

Prøv at bruge krydset kabel eller ikke krydset kabel mellem router og

Min kollega har faktisk lige foreslået det samme. Bare mærkeligt hvis en ny
switch ikke kan finde ud af det med et alm kabel. Men det skal selvfølgelig
prøves.

Bjarne K.