Åbning af porte
Fra : Klaus Linnert

Dato : 24-08-08 16:49

Hej NG

Først, er dette den rigtige gruppe omkring åbning af porte på router?

mvh
Klaus

P.S. Hvis ikke, hvilken gruppe så?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-08-08 17:21

"Klaus Linnert" <klaus@linnert.dk> skrev i en meddelelse
> Først, er dette den rigtige gruppe omkring åbning af porte på router?

Ja - routere hører til her - men det er ikke den rigtige til at spørge
om det er den rigtige gruppe

Spørgsmål om brug af grupperne hører til i news:dk.velkommen

Du kan i øvrigt læse om grupperne på www.usenet.dk

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-08 17:32

On Sun, 24 Aug 2008 17:49:26 +0200, Klaus Linnert <klaus@linnert.dk>
wrote:

>Hej NG
>
>Først, er dette den rigtige gruppe omkring åbning af porte på router?
>
>mvh
>Klaus
>
>P.S. Hvis ikke, hvilken gruppe så?

Kan da sagtens være i denne gruppe.

Hvad er problemet.

Skriv lige router navn og nummer når du stiller spørgsmålet.

Det er NAT el. Port forward du leder efter i din router opsætning

Fra : Klaus Linnert

Dato : 24-08-08 18:15

brian frembragte:

> Kan da sagtens være i denne gruppe.
>
> Hvad er problemet.
>
> Skriv lige router navn og nummer når du stiller spørgsmålet.
>
> Det er NAT el. Port forward du leder efter i din router opsætning

Fint, mit problem er, at jeg ikke kan få kontakt med min port 21 og 23,
selvom jeg har åbnet dem. Routeren er en DI-524.

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-08 20:25

>Fint, mit problem er, at jeg ikke kan få kontakt med min port 21 og 23,
>selvom jeg har åbnet dem. Routeren er en DI-524.
>
>Klaus

Ok kender ikke den router men eftersom du mener at have åbnet portene
så er det nærliggende at spørge hvor ligger det softvare du vil have
adgang til (ftp/telnet)?
Har du styr over firewall der hvor du ønsker at tilgå?

Hvis du sidder på dit eget lan og prøver så er der nogle routere der
ikke tillader trafik indefra til net og tilbage igen.

Har du testet indefra eller udefra ?

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-08 20:43

ps kan se i din manual at der er en firewall

Er den åben for trafik på dine porte 21/23

Fra : Klaus Linnert

Dato : 24-08-08 22:55

brian formulerede søndag:
> ps kan se i din manual at der er en firewall
>
> Er den åben for trafik på dine porte 21/23

Hej Brian.

Jeg har åbnet port 21 og 23, og der er forsøgt adgang udenfor mit eget
lan. Jeg har i samme forbindelse også prøvet at åbne port 80, hvilket
ikke gav noget problem. Jeg har været Firewall og sat 21 og 23 Enable.

Jeg har måske på fornemmelsen at det kan være den Private IP jeg har
sat op i Virtual Server der laver numre, men jeg fik ikke lov til at
Apply uden jeg gav den et nummer. Jeg har fulgt manualen i denne
forbindelse. Men intet hjælper.

Håber du har et godt råd.

Mvh
Klaus

Fra : brian

Dato : 25-08-08 06:51

On Sun, 24 Aug 2008 23:54:31 +0200, Klaus Linnert <klaus@linnert.dk>
wrote:

> [...]
>lan. Jeg har i samme forbindelse også prøvet at åbne port 80, hvilket
>ikke gav noget problem. Jeg har været Firewall og sat 21 og 23 Enable.

Den side skulle jo så være i orden.
(måske der er en der har ingående kenskab til den router der hjælper
?)

> [...]
>sat op i Virtual Server der laver numre, men jeg fik ikke lov til at
>Apply uden jeg gav den et nummer. Jeg har fulgt manualen i denne

Jamen det er jo egentligt også logisk du skal jo fortælde routeren
hvor den skal sende trafikken hen.
Den "server" der skal modtage og håndtere ftp eller http server har jo
en ip adresse og det er den du skal skrive i den virtuelle server.

På den virtuelle server "skal" kan du sætte fast ip adresse eller
endnu bedre give routerne besked på at tildele samme ip hver gang til
den maskine.
Har du søret for at maskinens ip adresse stemmer med den du taster i
virtual server.

Hvad styre system ligger på serveren?
Er serveren en netværksdisk der sidder på routeren?
Har du prøvet at portscanne den Wan Ip adresse og se om portene er
blevet åben?

brug evt www.grc.com -> service -> Shiels up
så kan du se om dein router svare på portene (om de er åbne)

Hilsen

Brian

Fra : Klaus Linnert

Dato : 25-08-08 14:28

brian:

> [...]
> blevet åben?
>
> brug evt www.grc.com -> service -> Shiels up
> så kan du se om dein router svare på portene (om de er åbne)

Hej Brian

Så har jeg noget at gå i gang med i aften, jeg har kørt GRC og alle tre
porte er Stealth, port 80 kan man godt komme ind på!

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 21:39

Kig fire walls