DVR på lokalt og eksternt netvaerk
Fra : Bjørn

Dato : 20-08-08 13:02

Hej

Er det her gruppen, hvor jeg evt. kan få nogen hjælp til at opnå kontakt til
min DVR over internettet med DynDNS.org som DNS server?

Jeg er nu blevet irriteret på min DVR leverandør og har mere eller mindre
opgivet, at få noget fornuftigt ud af ham og da James fra DynDNS samtidig
siger at der er "hul igennem" når han forsøger, så ved jeg nart ikke hvor
jeg skal begynde eller ende med problemets løsning.

Min DVR har følgende netværksopsætning:

IP : 192.168.1.43
Porte: CMD 3357 , DATA 3358 , TALK 3360 samt HTTP 0080

IP og porte er tildelt og åbnet i min Linksys WRT54GS vers. 1.1

Og hos DynDNS har jeg oprettet 2 gratise DN (se nedenfor) og min router er
fint registreret.

Men jeg får ikke min loginside frem i IE (kan kun bruge WinXPs IE for
visning af DVR´ens live-overvågning og afspilning) til min DVR.

Til gengæld får jeg fint mit nye interne Linksys WVC54GCA internet kameras
loginside frem (når det er tændt) - no problems med det.
Det interne kameras loginside kommer faktisk frem lige meget hvilket DN jeg
bruger:

Jeg har:
Hos TZO - 1-year free trial - fulgte med kameraet:
1)
http://www.thebear1066.linksys-cam.com
2)
http://www.thebear1066.linksys-cam.com: og port nr.

(med eller uden www. foran). Og det virker uden problemer.

Og hos DynDNS - gratis
Men jeg får også Linksys kameraets login side frem, når jeg kalder:

http://thebear1066.dyndns.org
eller
http://beardvr.dyndns.org

Sandsynligvis (tror jeg) er grunden den, at min DVRs tildelte IP-adresse
ikke er registreret hos DynDNS. Her kan jeg kun se min routers IP. Og så
tager mit nye Linksys kamera loginside åbenbart over af en eller anden
årsag.

Det var baggrunden indtil videre og min situation kan vist beskrives endnu
kortere:
Jeg kan ikke finde ud af det....

Hvad jeg jo gerne ville var:
At kunne få begge loginsider frem - altså muligheden for at kunne se både
det interne kamera og min DVR med de eksterne kameraer.

Jeg mente jo til at begynde med, at når en port var åbnet udadtil så kunne
jeg bare bruge et DN samt enhedens port-nummer for at få enheden loginside
frem ved opkald fra eksterne netværk/Internettet. Men det kan jeg bare ikke
få til at virke hos mig...

Altså noget i stil med:

DVR = http://beardvr.dyndns.org:port-nr.
og
Linksys
kamera = http://thebear1066.linksys-cam.com:port-nr.

Kan nogen hjælpe mig med at se løsningen ?

Mvh
Bjørn

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-08-08 15:50

Bjørn wrote:

> Er det her gruppen, hvor jeg evt. kan få nogen hjælp til at opnå kontakt
> til min DVR over internettet med DynDNS.org som DNS server?
[klip]
> Min DVR har følgende netværksopsætning:
>
> IP : 192.168.1.43
> Porte: CMD 3357 , DATA 3358 , TALK 3360 samt HTTP 0080
>
> IP og porte er tildelt og åbnet i min Linksys WRT54GS vers. 1.1

Dvs. der er lavet portforward i NAT routeren af de fire porte til den
private IP (192.168.1.143) som din DVR bruger? Ellers vil det ikke virke.

> Sandsynligvis (tror jeg) er grunden den, at min DVRs tildelte
> IP-adresse ikke er registreret hos DynDNS.

DynDNS registrerer alene din WAN IP. Hvad der sker på LAN siden af
routeren har DynDNS ikke noget at gøre med.

NÃ¥r du blot skal checke om portforward virker, er der ingen grund til at
blande DynDNS ind i sagerne. Skriv blot <WAN-IP>:port når du skal teste
om der er adgang udefra. Senere kan du lade DynDNS erstate din WAN-IP med
en logisk adresse som ikke ændrer sig.

--
Jesper Lund

Fra : Bjørn

Dato : 20-08-08 17:28

Hej Jesper - du er min redningsmand :)

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> blande DynDNS ind i sagerne. Skriv blot <WAN-IP>:port når du skal teste
> om der er adgang udefra. Senere kan du lade DynDNS erstate din WAN-IP med

Jeg kan ikke forstå hvorfor min DVR levereandør ikke kan fortælle mig fra
starten af, at jeg skal sørge for at WAN adressen bliver udskiftet med min
lokale IP adresse fra DVR´ens setup. Jeg burde måske også selv have indset
det tidligere og jeg mener da også, at have prøvet det, men det må have gået
fejl på en eller anden måde, således at jeg har konkluderet, at det ikke var
det, som skulle gøres.
Men jeg har nu været inde på min konto hos DynDNS og ændret WAN adressen til
den lokale IP adresse og så kommer min DVRs loginside ligeså fint frem.
Det er nu som jeg gerne ville have det. Mine 2 DynDNS adresse virker hhv.
til min DVR og mit interne Linksys kamera.

Det der gør det lidt svært for mig at forstå er, at jeg kan godt have WAN
adressen stående under kamera domain navnet og så komme ind til loginsiden
uden noget andet. DynDNS har altså ikke nogen lokal IP adresse på det
interne kamera. Men årsagen til denne lille "underlighed" er måske, at når
der er flere enheden på lokalnettet så vælger 2 forskellige DN bare
tilfældigt en af enheder og den kobler de så ind på hele tiden eller ?

Det eneste der nu mangler er at at min DVR også ville kunne åbnes i Vistas
IE. Jeg får fint loginsiden frem og jeg kan også logge ind. Men lige før de
4 kameraers billeder kommer frem, så låser IE sig fast og jeg må tvangslukke
IE. Men det siger DVR leverandøren også klart og tydeligt, altså at DVR´ens
software ikke vil samarbejde med IE under Vista.

Det problem er vel ikke tilfældigvis noget du også kan løse ?

Men du skal have tak for sparringen - den hjalp i hvert fald :)

Mvh
Bjørn

Fra : Bjørn

Dato : 22-08-08 13:57

> [...]
> blande DynDNS ind i sagerne. Skriv blot <WAN-IP>:port når du skal teste
> om der er adgang udefra. Senere kan du lade DynDNS erstate din WAN-IP med

Hej Jesper - jeg var vist lidt hurtigt ude

Altså med at det virkede. Det er ikke din skyld, men nu kan du godt holde op
med at grine, jeg har opdaget min fejl

Jeg har ændret min DVR´s IP og port adresser oppe i min tekst i dit svar,
istedet for at skrive det engang til - håber det er iorden.

Jeg kan jo ikke tildele en privat IP adresse til et DN hos DynDNS og så få
det til at virke uden for mit lokale netværk. At DynDNS har registreret min
WAN-IP er - som du også siger - helt rigtigt..
SÃ¥ at det virkede forleden var ene og alene grundet i, at jeg kaldte enheden
fa mit lokalnet. Det ville ikke have virket, hvis jeg har kaldt fra et
eksternt netværk.

Så nu er jeg tilbage ved start - det virker ikke og fejlen, som du også
ganske rigtigt har påpeget, ligger enten i min router eller i DVR´en
(overvågningharddiskoptageren m/4 kameraer tilsluttet og 250GB HD
installeret)

Og inden jeg spørger videre, så åbner jeg da portene under Applications &
Gaming/Port Range Forwarding i min Linksys Router og ikke nogen andre steder
samtidig ?

Og hvis sidstnævnte er rigtigt, så kan jeg fortælle dig, at et WAN-IP:port
kald ikke virker hverken fra min Vista PC eller min WinXP bærbare til min
DVR.

Kaldt ---> 85.24.2.192 Routeren - så åbner mit Linksys kamera
Kaldt ---> 85.24.2.192:1024 (som er mit interne Linksys camera) - så
Ã¥bner mit linksys kamera
Og bruger jer en af mine 3 DN
TZO:
thebear1066.linksys-cam.com --> med eller uden port-nr.
thebear1066.dyndns.org --> med eller uden port-nr.
beardvr.dyndns.org --> med eller uden port-nr.
så åbner mit Linksys Camera

Kalder jeg DVR´s porte ---> 85.24.2.192:6333, 6334, 6335
så får jeg ikke andet end "Siden kan ikke vises"

Det skal måske lige siges, at jeg har oprettet DDNS services på både TZO and
DynDNS i min Linksys router og her kan jeg se at begge steder har den
opdateret min WAN-IP adresse til den nuværende.

Så hvad er fejlen? Hjælp

Mvh
Bjørn

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-08-08 14:54

Bjørn wrote:

> [...]
> virkede forleden var ene og alene grundet i, at jeg kaldte enheden fa
> mit lokalnet. Det ville ikke have virket, hvis jeg har kaldt fra et

Hold DynDNS ude af sagen indtil router og services er konfigureret
korrekt.

> [...]
>
> Og inden jeg spørger videre, så åbner jeg da portene under Applications
> & Gaming/Port Range Forwarding i min Linksys Router og ikke nogen andre

Hvis det er standard firmware på Linksys'en, er det "port range forward"
under "applications and gaming". NÃ¥r du kun skal forwarde en enkelt port,
skal du skrive samme port i "start" og "end" feltet. IP adressen skal
være den lokale IP for din DVR.

> Og hvis sidstnævnte er rigtigt, så kan jeg fortælle dig, at et
> WAN-IP:port kald ikke virker hverken fra min Vista PC eller min WinXP
> bærbare til min DVR.

Er "filter Internet NAT redirection" deakviteret under security? Det er
en betingelse for at du kan tilgå din egen WAP IP fra dit LAN.

> [...]
> thebear1066.dyndns.org --> med eller uden port-nr.
> beardvr.dyndns.org --> med eller uden port-nr. så

Alle tre dyndns navne resolver (svarer) til den samme IP, 85.24.2.192, så
det er fuldstændigt lige meget hvilken en du bruger.

Hvis jeg skriver <http://beardvr.dyndns.org:1024> får jeg din webcam side
[jeg går ud fra at "view video" er password beskyttet, så det har jeg
ikke prøvet, og nu vil jeg heller ikke hacke dig.. ].

Port 80, dvs. <http://beardvr.dyndns.org> som svarer til <http://
beardvr.dyndns.org:80> giver mig ligeledes dit webcam.

> Kalder jeg DVR´s porte ---> 85.24.2.192:6333, 6334, 6335 så får jeg
> ikke andet end "Siden kan ikke vises"

Kører der et web-interface på disse porte? Det er ikke sådan ud. Hvis jeg
skriver "wget http://beardvr.dyndns.org:6333" får jeg forbindelse, dvs.
porten er åben, men der kommer ikke noget svar.

Hvad skal du skrive for at tilgå din DVR's webinterface, når du er på dit
LAN? Jeg tror at du skal starte der..

Det er vel ikke sådan at du på dit LAN skal skrive http://DVR-privat-IP
for at tilgå webinterfacet? Hvis ja, kører det på port 80.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-08-08 21:15

Bjørn wrote:

> Altså jeg har gjort som jeg skulle gøre da jeg opsatte Webcam´et altså:
> 1) åbnede port 1024 til 1024 og forbandt porten med 192.168.1.188
> (seneste lokale IP adresse - tidligere var det 192.1681.9) 2) åbnede
> WEBporten 80 til 80 og forbandt den med 192.168.1.188
>
> Og det samme har jeg gjort med DVR´en IP og porte, altså:
>
> åbnede port 6333 til 6333 og forbandt porten med 192.168.1.189 (seneste
> lokale IP adresse - tidligere var det 192.1681.43) åbnede port 6334 til
> 6334 og ----- do ----- åbnede port 6335 til 6335 og ----- do -----
> åbnede port 80 til 80 og ----- do -----

På den måde forwarder du port 80 to gange fra WAN siden (en gang til
192.168.1.188 og en gang til 192.168.1.189), og det kan man ikke. Du kan
ikke have to webinterfaces kørende på samme IP på port 80.

Kan du ikke konfigurere tingene således at der ene webinterface kører på
en anden port end 80? Det skal gøres på de respektive servere.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-08-08 20:11

Bjørn wrote:

> Da du ikke har svaret på mit svar til dig den 22-08-08 [...]

Du har overset et indlæg 22:15 den 22/8.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-08-08 14:36

Bjørn wrote:

> Hvordan få jeg så fat i dit sene svar far den 22/8 ?

[repost]