DVR paa lokalt og eksternt netvaerk
Fra : Bjørn

Dato : 20-08-08 13:01

Hej

Er det her gruppen, hvor jeg evt. kan få nogen hjælp til at opnå kontakt til
min DVR over internettet med DynDNS.org som DNS server?

Jeg er nu blevet irriteret på min DVR leverandør og har mere eller mindre
opgivet, at få noget fornuftigt ud af ham og da James fra DynDNS samtidig
siger at der er "hul igennem" når han forsøger, så ved jeg nart ikke hvor
jeg skal begynde eller ende med problemets løsning.

Min DVR har følgende netværksopsætning:

IP : 192.168.1.43
Porte: CMD 3357 , DATA 3358 , TALK 3360 samt HTTP 0080

IP og porte er tildelt og åbnet i min Linksys WRT54GS vers. 1.1

Og hos DynDNS har jeg oprettet 2 gratise DN (se nedenfor) og min router er
fint registreret.

Men jeg får ikke min loginside frem i IE (kan kun bruge WinXPs IE for
visning af DVR´ens live-overvågning og afspilning) til min DVR.

Til gengæld får jeg fint mit nye interne Linksys WVC54GCA internet kameras
loginside frem (når det er tændt) - no problems med det.
Det interne kameras loginside kommer faktisk frem lige meget hvilket DN jeg
bruger:

Jeg har:
Hos TZO - 1-year free trial - fulgte med kameraet:
1)
http://www.thebear1066.linksys-cam.com
2)
http://www.thebear1066.linksys-cam.com: og port nr.

(med eller uden www. foran). Og det virker uden problemer.

Og hos DynDNS - gratis
Men jeg får også Linksys kameraets login side frem, når jeg kalder:

http://thebear1066.dyndns.org
eller
http://beardvr.dyndns.org

Sandsynligvis (tror jeg) er grunden den, at min DVRs tildelte IP-adresse
ikke er registreret hos DynDNS. Her kan jeg kun se min routers IP. Og så
tager mit nye Linksys kamera loginside åbenbart over af en eller anden
årsag.

Det var baggrunden indtil videre og min situation kan vist beskrives endnu
kortere:
Jeg kan ikke finde ud af det....

Hvad jeg jo gerne ville var:
At kunne få begge loginsider frem - altså muligheden for at kunne se både
det interne kamera og min DVR med de eksterne kameraer.

Jeg mente jo til at begynde med, at når en port var åbnet udadtil så kunne
jeg bare bruge et DN samt enhedens port-nummer for at få enheden loginside
frem ved opkald fra eksterne netværk/Internettet. Men det kan jeg bare ikke
få til at virke hos mig...

Altså noget i stil med:

DVR = http://beardvr.dyndns.org:port-nr.
og
Linksys
kamera = http://thebear1066.linksys-cam.com:port-nr.

Kan nogen hjælpe mig med at se løsningen ?

Mvh
Bjørn

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 20-08-08 17:36

ons, 20 08 2008 kl. 14:00 +0200, skrev Bjørn:

> DVR = http://beardvr.dyndns.org:port-nr.
> og
> Linksys
> kamera = http://thebear1066.linksys-cam.com:port-nr.

Du skal jo nok også lave en portforward (kan også hede virtuel server
eller andet) i routeren, så trafik der rammer routeren på dens eksterne
IP forwardes til en intern IP på en given port.

/andreas