Port forward et range af porte på en Zyxel~
Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 13-08-08 22:11

Jeg har en Zyxel P-2602HW-D1A router fra Cybercity og en fast WAN IP
adresse. på den anden side af routeren har gatewayen adressen 10.0.0.1. Det
jeg gerne ville kunner er at forwarede alle porte til feks. adressen
10.0.0.100, grunden hertil er at jeg har en hardware firewall/router som
skal håndtere det hele jeg kan sku ikke rigtig finde ud af deres web
interface. Er der ikke en smart telnet kommando man kan fyre af ala "ip nat
bla bla bla" således at Zyxel routeren blot router alle porte over til mit
røde interface på min HW firewall på port 10.0.0.100

Mvh
Allan

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-08-08 23:14

"Allan S. Kristiansen" <allan@harlvig.dk> wrote in

> [...]
> at Zyxel routeren blot router alle porte over til mit røde
> interface på min HW firewall på port 10.0.0.100

Du kan da bare forbinde din egen rutter til en LAN port på CCs. Det
gi'r lidt "latancy" men det betyder ikke noget hvis du ikke er online
spiller.

Sådan har jeg det: CC router -> switch -> min egen router -> osv osv.

Min egen router får så en privat ip-adresse fra DHCP serveren i CCs
router tillige med de enheder der er koblet på switchen. De enheder
der er koblet på min egen router ligger på deres egen subnet, som
bestemmes af DHCP serveren i min router.

Vi har CC telefoni. Det ordner CCs router.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 13-08-08 23:54

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> bestemmes af DHCP serveren i min router.
>
> Vi har CC telefoni. Det ordner CCs router.

Hej Axel!

Jamen det besvarer ikke mit spørgsmål om hvordan jeg får alle portene fra
CCs Zyxel adresse 10.0.0.1 forwardet over til 10.0.0.100
Mvh
Allan

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-08-08 00:06

"Allan S. Kristiansen" <allan@harlvig.dk> wrote in

<snip>

> Jamen det besvarer ikke mit spørgsmål om hvordan jeg får alle
> portene fra CCs Zyxel adresse 10.0.0.1 forwardet over til
> 10.0.0.100

Skal du forbinde til din router over internettet?

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-08-08 00:16

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote in

> "Allan S. Kristiansen" <allan@harlvig.dk> wrote in
>
> <snip>

> Skal du forbinde til din router over internettet?

Hvad er der i øvrigt svært at forstå? ved CCs vejledning her:

http://preview.tinyurl.com/6z2h7k

Du ka' jo bruge din browser. Du behøver ikke bruge telnet.

Ellers så klik på dette link

http://10.0.0.1:2033

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 14-08-08 05:14

> [...]
>
> http://preview.tinyurl.com/6z2h7k
>
> Du ka' jo bruge din browser. Du behøver ikke bruge telnet.

Det var lige denne jeg skulle bruge: http://preview.tinyurl.com/6z2h7k
takker.

Mvh
Allan

Fra : lars

Dato : 14-08-08 00:16

"Allan S. Kristiansen" <allan@harlvig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nat bla bla bla" således at Zyxel routeren blot router alle porte over til
> mit røde interface på min HW firewall på port 10.0.0.100

http://www.cybercity.dk/kundecenter/telefoni/opsaetningsvejledninger/zyxel_2602h_d1a/support/port_forwarding/vejledning/

hilsen lars

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-08-08 18:04

Allan S. Kristiansen wrote:

> [...]
> firewall/router
> som skal håndtere det hele jeg kan sku ikke rigtig finde ud af deres

Hvis du vil have det, jeg forstår med internet-adgang, hos cybercity kan du
vælge at betale ekstra. Det var, hvad jeg fik at vide da jeg ringede og
spurgte, hvorfor jeg lige pludselig havde netværk 10.0.0.x på begge sider af
en installations firewall.

Er der ikke en smart telnet kommando man kan fyre af
> ala "ip nat bla bla bla" således at Zyxel routeren blot router alle
> porte over til mit røde interface på min HW firewall på port
> 10.0.0.100

Du får et stykke hardware fra dem, som er leveret opsat til at tillade
fjern-administration - forudsat korrekt password - fra alle ip-adresser,
interne som eksterne. Hvis du vælger at låse den til kun at tillade
fjern-administration fra een ip-adresse forsvinder adgangen til at
administrere fra interne adresser også, dvs. du kan ikke vælge at have den
låst for al fjernadministration udefra og åben for administration indefra.
Det er uigennemtænkt, og den zyxel-dimmer, man er påtvunget er til grin som
påtvungen hardware på ydersiden af noget som er bare lidt mere seriøst.

Det var de erfaringer jeg gjorde da jeg fik flyttet en site, jeg
supporterer, fra Tele2 - som benyttede samme teknologi som tdc, ganske
udemærket - til Cybercity fordi Telenor nu ejer begge, i det mindste i DK.
Igen, for mange er den løsning Cybercity leverer utvivlsomt fremragende, men
for nørdebrugere er den uden interesse, hvis da ikke man er meget glad for
tekniske udfordringer.

> Mvh
> Allan

Med venlig hilsen