To pc'er på netværksprinter
Fra : Troels B

Dato : 10-08-08 09:16

Hejsa,

Jeg har lige købt en helt ny Canon MP 600R netværksprinter, som jeg agter at
bruge på et lednings-netværk.

Jeg har installeret software og drivere på PC1 og det fungerer upåklageligt.

Nu vil jeg gerne sætte PC2 på printeren via netværket. Kræver det at jeg
installerer software og drivere på denne pc også? Det fremgår nemlig ikke
helt tydeligt at manualen.

Mvh
Troels

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-08-08 09:42

On Sun, 10 Aug 2008 10:15:38 +0200, "Troels B" <barreth@tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg har lige købt en helt ny Canon MP 600R netværksprinter, som jeg agter at
>bruge på et lednings-netværk.

God ide...

>Nu vil jeg gerne sætte PC2 på printeren via netværket. Kræver det at jeg
>installerer software og drivere på denne pc også? Det fremgår nemlig ikke
>helt tydeligt at manualen.

Du skal i hvert fald installere en printerdriver plus formentlig en
TCP/IP portdriver på alle maskiner...

Hvor meget af den øvrige software der skal installeres er svært at
sige uden at kende printeren i detaljer....

Men de netværksprintere jeg har mødt, har alle haft et web-interface
hvor den mere tekniske opsætning af printeren kan foretages. I så fald
behøver du ikke fylde alle computerene op med unødvendig software til
opsætning af printeren.

<mlr>

Men

Fra : Troels B

Dato : 10-08-08 10:11

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> God ide...

> Du skal i hvert fald installere en printerdriver plus formentlig en
> TCP/IP portdriver på alle maskiner...

Sådan! Installerede bare driver og fulgte netværks guiden på PC2 - det
fungerer perfekt. Taaark

Troels