Råd ønskes
Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 07-08-08 22:50

Hej

Kan i anbefale en god, men ikke alt for dyr NAS

Behov:

1) Helst 2 diske (Sata & Raid). Gerne med begge monteret 2 x 750 eller lign.

2) FTP Server support...

3) Skal kunne tilsluttes som alm. netværksdrev, hvor filer/mapper kan
oprettes. Helst med AD support, således forskellige brugere kan tildeles
forskellige rettigheder...

4) Må gerne evt. have mulighed for selvstændig torrent download, men ikke
afgørende...

5) USB port til udvidelse med externe HD

6) Gerne med GigaBit netkort

Prisen skal helst ikke være alt for høj og smertegrænsen er omkring 2.500

Mvh

Finn

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-08-08 01:14

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> wrote in

> Prisen skal helst ikke være alt for høj og smertegrænsen er omkring
> 2.500

Tror det blir svært at opfylde. Alene 2x750 Gb sluger nemt halvdelen af
budgettet.

Og du får ikke meget NAS for 12-1300,- kr, med dine krav.

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 08-08-08 06:38

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> wrote in

> Tror det blir svært at opfylde. Alene 2x750 Gb sluger nemt halvdelen af
> budgettet.

De 2 diske skal ikke nødvendigvis være monteret... Men synes det er en
jungle og de vigtigste behøv ligger i FTP server og adgang til disken som
netværksdrev med AD support...

/Finn

Fra : Rander

Dato : 08-08-08 13:33

Finn Stampe Mikkelsen skrev noget i denne stil, den 08-08-2008 07:37:

> De 2 diske skal ikke nødvendigvis være monteret... Men synes det er en
> jungle og de vigtigste behøv ligger i FTP server og adgang til disken
> som netværksdrev med AD support...

I så fald vil jeg ikke tøve med at anbefale en Synology 207+, der
opfylder alle de krav du stiller. Sjovt nok er +'eren billigere end den
almindelige 207 på edbpriser, selvom + har 128 MB RAM mod 64...

Pris omkring 1.700 + diske, iflg.
<http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400821>

http://bamsepetting.dk

To drenge kan godt være kærester. Hvis de så bliver
gift bliver de bare til bøsser. (Rikke, 8 år)

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 08-08-08 18:55

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://bamsepetting.dk
>
> To drenge kan godt være kærester. Hvis de så bliver
> gift bliver de bare til bøsser. (Rikke, 8 år)

Tak for info.. Har luret på om ikke det var lige så nemt at købe en bærbar
og et par USB diske, udstyre den med en Win2003 Server og lade den klare
skærene

Virker lige så nemt og nogenlunde samme pris, måske endda billigere

/Finn

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-08-08 23:20

> Virker lige så nemt og nogenlunde samme pris, måske endda billigere

Blir dyrere på elregningen. Og det er ligefør det er sværere at klø sig i
røven end sætte en Synology op.

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 09-08-08 10:47

> "Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> wrote in

> Blir dyrere på elregningen. Og det er ligefør det er sværere at klø sig i
> røven end sætte en Synology op.

Tror helt sikkert du har ret mht. opsætning... Og sikkert også omkring
strømregning...

Men den vil have nærmest uanede muligheder + at jeg står for at skulle
igennem Windows Server certificering og der ville jeg kunne bruge den til
hjemme træning også...

Men tak for input og det er ikke helt afgjort endnu, så kigger lidt omkring
med de råd der er kommet..

/Finn

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 08-08-08 05:20

Finn Stampe Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> 6) Gerne med GigaBit netkort
>
> Prisen skal helst ikke være alt for høj og smertegrænsen er omkring 2.500

Hej Finn

Kig f.eks. på denne:

DKK 2.699
Qnap TS-209 II PRO NAS
http://www.hifi-hammeren.dk/product_info.php?products_id=4411
Citat: "...
PRO udgaven understøtter MS Active Directory og Linux klienter.
Da QNAP'en antages at være tændt mange timer om dagen. Ja, måske året
rundt. Derfor anbefaler vi at bruge serverdiske. De er ganske vist
dyrere, men de er udviklet til at være tændt 24/7/365
...."

TS-209 II
Hardware Spec.
http://www.qnap.com/pro_detail_hardware.asp?p_id=93
Software Spec.
http://www.qnap.com/pro_detail_software.asp?p_id=93
Citat: "...
FTP with SSL/ TLS (explicit) mode
Backup server
Client-side backup software-NetBak Replicator supports Instant,
Schedule, and Auto-sync backup
3rd party backup software support: Acronis True Image, CA Brightstor
ARCserver Backup, EMC Retrospect, Symantec Backup Exec
Networking
TCP/IP, DHCP Client, DHCP Server, CIFS/SMB, AFP, HTTP, HTTPS, FTP, DDNS,
NTP, Gigabit Jumbo Frame
Supported Operating Systems
Microsoft® Windows® 98/ ME/ NT/ 2000/ XP/ 2003/ Vista 32-bit
Macintosh® OS X
User Management
User quota management (per user)
User account management (max. 256 users)
User group management (max. 128 groups)
...."

-

http://www.qnap.com/