PHP applikationer til 3 opgaver.
Fra : Finn K

Dato : 30-08-08 14:50

Hej.

Håber dette er det rigtige sted at spørge om hjælp.
Jeg skal (ulønnet) til at banke en hjemmeside sammen til en institution, og
er nogenlunde kørende i HTML (bruger Stones Webwriter), så selve hjemmesiden
er ikke noget problem.
Men institutionens ansatte skulle gerne kunne opdatere dele af hjemmesiden
på en let tilgængelig måde, så her bliver det nødvendigt med nogle
hjælpemidler.
Det skal altså helst være nogle serverside-applikationer der kan flettes ind
i en HTML-side.
Hotellet kan køre både PHP og MySQL, så jeg håber at der kan findes en
løsning ved hjælp af dette.

Det jeg mangler er nogle små (helst gratis) applikationer der kan løse 3
konkrete opgaver:

1. Informationsbreve.
Hver af institutionens afdelinger vil gerne have en underside, hvor de kan
gemme dokumenter (f.eks. PDF) med informationer som alle kan gå ind og læse.
Det skal altså være noget med, at personalet kan logge ind og uploade
dokumenter fra deres lokale PC.
Og dokumenterne må meget gerne blive vist på en overskuelig måde, f.eks. med
de nyeste øverst.

2. Nyhedsrulle.
Institutionens leder vil gerne kunne poste generelle nyheder (tekst-format)
på en nyhedsside.
Igen vist på en overskuelig måde på selve nyhedssiden.
De f.eks. 5 nyeste nyheder skal samtidig automatisk blive vist i et vindue
på hjemmesidens forside.

3. Fotogalleri.
De vil gerne selv kunne uploade billeder til en fotogalleri - grupperet i
mindre gallerier (en udflugt, et arrangement m.m.).
Jeg kan se, at der findes mange løsninger på dette problem. Jeg søger nok
noget rimeligt simpelt.
Det vil være super, hvis man automatisk kunne vise de f.eks. 3 nyeste
gallerier med et enkelt billedeksempel på hjemmesidens forside.

Dette var ønskerne.
Jeg håber der er nogle venlige sjæle der kan give mig nogle ideer til steder
at lede videre - og gerne konkrete bud på løsninger.

På forhånd 100.000 tak!

MVH
- Finn

Fra : Gert Krabsen

Dato : 30-08-08 17:38

Finn K skrev:
> [...]
> Jeg håber der er nogle venlige sjæle der kan give mig nogle ideer til steder
> at lede videre - og gerne konkrete bud på løsninger.

Hvis du ikke er rutineret udi PHP-programmering vil jeg foreslå, at du
kigger på et af de færdige CMS-systemer, der findes.

Mange bruger
- CMSimple
- Joomla
- Zikula (tidligere PostNuke)

Jeg kender selv kun sidstnævnte, men det har moduler til stort set alt -
og i al fald det du har brug for. Se på www.zikula.dk, hvor der også er
et meget hjælpsomt brugerforum..

/Krabsen

Fra : Finn K

Dato : 30-08-08 19:13

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender selv kun sidstnævnte, men det har moduler til stort set alt -
> og i al fald det du har brug for. Se på www.zikula.dk, hvor der også er et
> meget hjælpsomt brugerforum..

Tak for info.
Det ser interessant ud, det kigger jeg lidt nærmere på.

MVH
- Finn

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 02-09-08 15:10

Gert Krabsen wrote:
> [...]
> - Joomla
> - Zikula (tidligere PostNuke)
>
> Jeg kender selv kun sidstnævnte, men det har moduler til stort set alt -

Alternativt www.drupal.org - de har også præcis de moduler der
efterspørges - og er imo bedre end ovenstående...

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk