hjælp til inklude database i billed upload
Fra : Kenneth Jensen

Dato : 25-08-08 21:33

Goddag .

Jeg sidder og laver en side på local server og har lavet et
billed upload som jeg så skal havde lagt en database ind over. .

databasen er oprettet og phpkoden skrevet men hvordan jeg skriver
koderne i php så jeg kan inklude min database er ikke lige noget
jeg er så god til da jeg ikke har arbejdet med php særlig længe.

Så jeg håber der er nogen som kunne være så venlige at skrive
hvordan min kode skal se ud for at jeg kan bruge mit billed
upload via databasen

Min database lyder som følgende:

id
billed
navn
fodselsdato
by
drink

Og min kode ser således ud:

<?php
if(isset($_POST["Submit"]))
{
$mappe="../img/personerne/";
$billednavn = time() . $_FILES[billedfil] [name];
copy($_FILES[billedfil] [temp_name], $mappe.$billednavn);

?>

<script language="javascript">
window.location="<?PHP echo $PHP_SELF; ?>";
</script>

<?php
}
else {
?>
<form action="<?php echo $PHP_SELF; ?>" method="post"
enctype="multipart/form-data" name="upload_form">

Vælg billed:<br />
<input type="file" name="billedfil" /><br />
Navn<br />
<input type="text" name="navn" /><br />
Fødselsdato:<br />
<input type="text" name="fodselsdato" /><br />
By:<br />
<input type="text" name="by" /><br />
Drink:<br />
<input type="text" name="drink" /><br />
<input type="submit" name="Submit" value="Upload" />
</form>
<?php
}
?>

Håber i kan fortælle mig hvad jeg skal skrive ind og hvor det
skal gøres....

Mange hilsner

Kenneth Jensen.

- Pædagogiske tutorials på dansk