Hvilken browser...
Fra : Mikkel Jakobsen

Dato : 24-08-08 07:52

Hej Ng..

Jeg har noget HTML kode der skal afvikles, afhængig af hvilken
browser der bruges..

if(browser=IE){print" html kode for IE";}
if(browser=Firefox){print" html kode for FF";}

Men hvordan finder jeg ud af hvilken browser den besøgende
bruger? Og hvor mange forskellige findes der?

den kode der skal udskrives er:
<object> (afspilning af musik) hvis browseren er IE

eller
<embed>(afspilning af musik) hvis browseren er firefox.

Mvh Mikkel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-08-08 09:13

Mikkel Jakobsen skrev:

> Jeg har noget HTML kode der skal afvikles, afhængig af hvilken
> browser der bruges..

Hvorfor laver du ikke bare noget kode, der virker i
begge/alle browsere?

> den kode der skal udskrives er:
> <object> (afspilning af musik) hvis browseren er IE
>
> eller
> <embed>(afspilning af musik) hvis browseren er firefox.

Tjek nedenstående side - og i modsætning til din kode, så
validerer koden på siden:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker-multimedia.php

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Mikkel Jakobsen

Dato : 24-08-08 10:09

Hej Ludvig

> Hvorfor laver du ikke bare noget kode, der virker i
> begge/alle browsere?

Jeg forstår godt din ide. og vil også godt bruge den, men jeg kan
ikke få det til at virke...

Har kigget på din side og valgt at bruge :

<object classid="clsid:6BF52A52-394A-11D3-B153-00C04F79FAA6"
width="250" height="45" id="minmp3">
<param name="URL" value="fil.mp3">
<param name="autostart" value="true">
<param name="Volume" value="Last Setting">

<!--[if !IE 6]>-->
<object data="fil.mp3" type="audio/mpeg" width="250" height="16">
<param name="autostart" value="true">
<param name="controller" value="true">
<param name="uiMode" value="full">
</object>
<!--<![endif]-->
</object>

Det er ikke filen eller stien det er galt med, for det virker
fint i IE 6, men der vises intet i Firefox 3.01
Kun teksten "ALTERNATIV" vises.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-08-08 12:26

Mikkel Jakobsen skrev:

> [...]
>
> Det er ikke filen eller stien det er galt med, for det virker
> fint i IE 6, men der vises intet i Firefox 3.01

Så er det sikkert fordi, du ikke har et plugin til mp3-filer
installeret i din Firefox. Ellers kan du prøve at lave en
testside og lægge ud på nettet, så vi bedre kan tjekke, hvor
det går galt. Men du har vel husket at rette filnavnet begge
steder i koden?

Jeg har sat XFUT på indlægget til webdesigngruppen, fordi
det hører hjemme derovre. Det betyder, at en kopi af dette
indlæg også sendes til webdesigngruppen, og at svar på
indlægget automatisk dirigeres over til webdesigngruppen i
stedet for at havne i denne gruppe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lyt til og optag fra netradioer med Screamer Radio.