Relaterede nyheder, nyhedsscript
Fra : Mathias

Dato : 23-08-08 09:51

Hej alle

Jeg er i gang med at lave et enkelt nyhedsscript i PHP, bestående at to
kategorier og et arkiv, gemt i mysql.

Flere nyhedsportaler har en "relaterede artikler" funktion, hvor man som
læser får præsenteret artiker som direkte er relaterede til den man læser.
Hvordan laves dette mon smartest? Der må være en smartere måde, end manuelt
at linke til de relaterede artikler, når man opretter en ny..

Alle forslag er velkomne!

Mvh Mathias

Fra : Lakridserne

Dato : 24-08-08 08:48

On 23 Aug., 10:51, "Mathias" <baggadap_FJERN-DE...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Hvordan laves dette mon smartest? Der må være en smartere måde, end manuelt
> at linke til de relaterede artikler, når man opretter en ny..

Hvad med at du f.eks. laver links via php og mysql til andre i samme
kategori og evt. samme slags overskrift (brug like-operatoren).

Lakridserne

Fra : Leif Neland

Dato : 25-08-08 09:32

"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan laves dette mon smartest? Der må være en smartere måde, end
> manuelt at linke til de relaterede artikler, når man opretter en ny..

Sæt keywords på artiklerne.

så har du en tabel artkw med artikel_id og keyword_id

Lige rystet ud af ærmet.

SELECT DISTINCT a.artikel_id
FROM artkw a INNER JOIN artkw b
ON a.keyword_id=b.keyword_id