String til dato
Fra : Søren Bay

Dato : 19-08-08 20:03

Hejsa

Jeg har en dato input box, hvor formatet svinger lidt.

en mulighed er:
1-1-2008

Men også:
10-10-2008

Dem vil jeg gerne konvertere, således at de passer ind i MySQL - altså
YYYY-MM-DD

Hvordan gør jeg det?

Alternativt - hvis der er en der kan henvise til en fin lille datepicker
der er nem at bruge og som altid returnere i DD-MM-YYYY, er det også en
mulighed!

--
Søren Bay - http://www.flyingfish.dk
Modeltog, IT-udstyr og meget andet til salg - http://shop.flyingfish.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-08 22:00

Søren Bay skrev:

> Jeg har en dato input box, hvor formatet svinger lidt.

Nu siger du ikke hvad der er dag og hvad der er måned, men jeg
går ud fra et dansk format:

$dato='10-10-2008';
$datoarray=explode('-',$dato);
$mysqlformat=$datoarray[2].'-'.$datoarray[1].'-'.$datoarray[0];

Det kan godt svare sig at give de tre numre 'magiske' navne.

define ('MONTHNR', 1);
osv.
$mysqlformat=$datoarray[2].'-'.$datoarray[MONTHNR].'-'.$datoarray[0];

--
Bertel

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-08-08 16:25

"Søren Bay" <bay@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Alternativt - hvis der er en der kan henvise til en fin lille datepicker
> der er nem at bruge og som altid returnere i DD-MM-YYYY, er det også en
> mulighed!

Måske du kan bruge noget fra strtotime ?
http://dk.php.net/strtotime