ereg_replace ? Indsæt <br /> ved linjeskif~
Fra : Momme

Dato : 15-08-08 19:28

Hey, jeg er gået i stå med mit projekt da jeg ikke ved hvordan
jeg får indsæt et linjeskift (<br />) i min streng, hver gang der
opstår et nyt stort bogstav.

Min streng kunne fx. være:

"ToyotaFiatMercedes" hvor jeg gerne vil have hvert "ord" til at
stå på en ny linje.

På forhånd mange tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : tage jørgensen

Dato : 15-08-08 19:48

Momme wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> opstår et nyt stort bogstav.
>
> Min streng kunne fx. være:
>
> "ToyotaFiatMercedes" hvor jeg gerne vil have hvert "ord" til at

Det er ikke let at svare på noget, når man ikke ved hvordan din kode
er lavet.

Men en løsning kunne være at du kopierede og pastede din kodestump
når du arbedjder i kode direkte; ellers kan du arbejde i
designtilstand, hvor du kan skrive som i et tekstbehandlingsprogram.

Altså (i kodevisnig):

Fra : Momme

Dato : 15-08-08 20:06

tage jørgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> når du arbedjder i kode direkte; ellers kan du arbejde i
> designtilstand, hvor du kan skrive som i et tekstbehandlingsprogram.

Hmm - synes ellers ikke at jeg kunne forklare det meget bedre, men jeg
kan da prøve.

Jeg har en streng i en variabel, som indeholder en masse ord, som hver
starter med et stort (uppercase) begyndelsesbogstav.
Disse ord vil jeg gerne have skilt ad med et <br />, hvilket jeg er
overbevist om, gøres med ereg_replace() funktionen, som jeg ikke kan
finde ud af at benytte.

eks:

$streng = "ToyotaFiatMercedes";
Skal blive til: