punBB - database fejl - hjælp virkelig nee~
Fra : Birgit Holme

Dato : 11-08-08 18:48

Hejsa - håber dette er det rette sted at søge hjælp til dette.

Jeg har stort set ingen kendskab til databaser og kan derfor ikke
regne ud hvad jeg har lavet galt.

Først bliver mit board spammet og nu har jeg kludret i
opdateringen af det - vist ikke lige min dag...

Jeg updaterede mit punBB discussionboard og nu får jeg denne
fejlmeddelelse når jeg prøver at gå ind på boardet.

Er der nogen der kender til punBB og kan hjælpe med dette

fejl. Parse error: syntax error, unexpected '.' in
/home/.baldly/birgitholme/happyharvestcoop.com/forum/include/func
tions.php on line 789

Siden discussionboarded ligger på er www.happyharvestcoop.com

På forhånd mange tak for hjælpen/Birgit

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : ib petersen

Dato : 11-08-08 19:08

Birgit Holme wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Hejsa - håber dette er det rette sted at søge hjælp til dette.
>

> fejl. Parse error: syntax error, unexpected '.' in
> /home/.baldly/birgitholme/happyharvestcoop.com/forum/include/func
> tions.php on line 789

Hej Birgit
Kender desværre ikke punBB .
Kan du ikke lige skrive (kopiere) linie 789 fra functions.php - så
er det lettere at se hvad det kan være der er galt !
Ellers bliver det rent gætteri !!

Hilsen ib

Fra : Birgit Holme

Dato : 11-08-08 19:30

dette er linje 789
error('Unable to process user include
'../../punbb-1.2.19/upload/include/.htmlspecialchars($cur_include[0])
..' from template maintenance.tpl. There is no such file in folder
/include/user/');

Giver det mening for dig?

/Birgit

Fra : Birgit Holme

Dato : 11-08-08 20:00

noget af fejlen er vist at jeg ikke brugte en patch fra 1.2.17 men
uploaded direkte med den nye version 1.2.19

jeg ville så se om ved at bruge den patch at det så ville fixe min
syntax error, men...

--------------
Then,issue the following command in your shell:

patch -ul -d [punbb_dir] -p2 < [patch_file]

Replace [punbb_dir] with the path to your forums root directory and
[patch_file] with the name of the patch file.

Hvordan kan jeg issue en command "in my shell".

Nøj hvor jeg hader ikke at vide hvad jeg gør - det er totalt som at
fiske rundt efter en nål i en høstak. Måske skulle jeg bare starte helt
forfra, jeg var dog så "fornuftig" at tage en backup af min database

/Birgit