Fejl i Mysql i Surftown
Fra : Alice

Dato : 10-08-08 13:22

Jeg bruger plus 153, og skal ligge den ind hos Surftown, men jeg får
denne fejl, når jeg går ind for at gøre installatioen færdig.

Warning: mysql_connect(): Unknown MySQL server host '
mydb12.surf-town.net' (1) in
/hsphere/local/home/aliceyvonne/over50.web.surftown.dk/db/mysql4.php on
line 48 Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid
MySQL-Link resource in
/hsphere/local/home/aliceyvonne/over50.web.surftown.dk/db/mysql4.php on
line 330 Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid
MySQL-Link resource in
/hsphere/local/home/aliceyvonne/over50.web.surftown.dk/db/mysql4.php on
line 331 phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Jeg har brugt disse oplysninger, i forbindelse med installationen.
Jeg har oprettet en Mysql

Jeg har brugt disse oplysninger:
Type: Mysql4x/5x
Hostnavn: mydb12.surf-town.net
Databasenavn: Alice_Yv_over50
Bruger: Alice
Kode: ......
Præfiks for tabel: phpbb_
Mail: yvonnet@mail.tele.dk
Domænenavn: http:www.over50.web.surftown.dk
Server port: 80
Sti til forum: /www.over50.surftown.dk

Hvad gør jeg forkert?? Hvorfor vil det ikke virke? Er der nogen der kan
hjælpe mig. For jeg er snart desperat efter en uge at have prøvet på at
få det her op at køre.

Ps. opdagede lige at der står port nummer 3306 inde i Surftown, prøvede
at rette det, men stadig fejl, hvad gør jeg forkert. :(

Siden hedder http://www.over50.surftown.dk

Fra : Pete C.H

Dato : 10-08-08 14:55

Alice wrote:
> [...]
> /hsphere/local/home/aliceyvonne/over50.web.surftown.dk/db/mysql4.php on
> line 48 Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid

Er det med vilje der er et ekstra mellemrum i starten af den host?
Der står ' mydb12.surf-town.net' og ikke 'mydb12.surf-town.net' som der
nok burde. Tjek om det er det.

Fra : Alice

Dato : 10-08-08 15:20

Hej Peter
Æv, jeg troede lige du havde fundet det, men det var ikke det, men jeg
har rettet det nu, så tak for det. Men jeg kan stadig ikke komme videre.

Fra : Dan Storm

Dato : 11-08-08 07:56

Alice skrev:
> Hej Peter
> Æv, jeg troede lige du havde fundet det, men det var ikke det, men jeg
> har rettet det nu, så tak for det. Men jeg kan stadig ikke komme videre.

Efter du har rettet det, er der så kommet en ny fejlmeddelelse eller er
det stadig den samme?

- Så vigtig er du heller ikke!