Include
Fra : Marc HK

Dato : 07-08-08 14:33

hej, jeg har forsøgt at inkludere en menu på en hjemmeside, med
php.
jeg prøvede først med ssi, men da frac.dk som er der en
prøveversion af min side skal ligge, ikke understøtter ssi
længere, har jeg måtte forsøge mig med php.
jeg har fået det til at fungere før, men nu fungerer det ikke.
siden hedder http://www.ssi.frac.dk/ og siden der skal inkluderes
hedder http://www.ssi.frac.dk/menu/menu.php.
på forsiden er der ikke andet en bare en fejlmeddelelse.
så hvad har jeg gjort galt, hvis i kan se det?

og et ekstra spørgsmål, var det ikke meningen at man med include
ikke skulle få en fejlmeddelse, men siden, bare uden den del
include var i? var det ikke kun med require, det skulle ske?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-08-08 14:45

Marc HK skrev:

> siden hedder http://www.ssi.frac.dk/ og siden der skal inkluderes
> hedder http://www.ssi.frac.dk/menu/menu.php.

Den skal inkluderes sådan her:

   include 'menu/menu.php';

> på forsiden er der ikke andet en bare en fejlmeddelelse.
> så hvad har jeg gjort galt, hvis i kan se det?

Vi kan se at du har et < hvor det ikke må være. Det kan du også
selv se. Men vi kan ikke se koden og finde hvor fejlen er.

> og et ekstra spørgsmål, var det ikke meningen at man med include
> ikke skulle få en fejlmeddelse, men siden, bare uden den del
> include var i? var det ikke kun med require, det skulle ske?

Nej. Fejlmeddelelser er én ting, include/require noget andet.

Når der er parse error, kan siden ikke behandles. Require betyder
at der stoppes hvis der ikke kan inkluderes. Med include forsøger
systemet at køre videre selv om filen mangler.

--
Bertel