Problem med Execute
Fra : Kurt G

Dato : 11-08-08 21:04

Jeg vil gerne opdatere en post og har prøvet at tilpasse noget kode, som jeg
har set i et hefte.
Imidlertid får jeg denne fejlmelding:
Object does not support this property or method: 'execute'

Den tilpassede kode er således:
dim sqlstr
sqlstr= "SELECT * FROM StatusSum"
set svar= server.createobject("adodb.recordset")
svar.open sqlstr,objConn
I = svar.fields("Titel")
response.write "<br>Der er "&I&" hit."
sqlstr = "Update StatusSum SET Titel = I+1 Where Titel = I"
svar.execute sqlstr
svar.close
set svar = nothing

Da I bliver læst korrekt, må der være forbindelse til datadasen.
Databasen er MySql, understøtter den ikke execute?

Mvh Kurt

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-08-08 02:44

On Mon, 11 Aug 2008 22:04:21 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

> [...]
>
>Da I bliver læst korrekt, må der være forbindelse til datadasen.
>Databasen er MySql, understøtter den ikke execute?

RecordSet-objektet har ikke en metode, der hedder Execute. Det har
derimod Connection-objectet.
Så prøv med:
objConn.Execute sqlstr

Good luck!