Variabel på server?
Fra : Kurt G

Dato : 10-08-08 22:33

Jeg vil gerne lave lidt statestik på besøg på siderne.
Dertil skal jeg bruge nogle variabler, som jeg først ville gemme i en
database og derefter lægge 1 til for hvert besøg.
Jeg tænkte først på at bruge en database til det, men kan man ikke på en
eller måde bruge en variabel på selve serveren?
Jeg ved godt, at der findes besøgstællere, men jeg vil gerne have timestamp
og lidt andet med også!

Mvh Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 22:46

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller måde bruge en variabel på selve serveren?
> Jeg ved godt, at der findes besøgstællere, men jeg vil gerne have

Du skal helt klart bruge en database til dette formål...
Det er langt det nemmeste...
Men hvis du har en udbyder - tilbyder de så ikke statistik på din side ...
???
Bjarne

Fra : Kurt G

Dato : 11-08-08 06:49

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> skrev i en meddelelse
KLIPPET
> [...]
> Det er langt det nemmeste...
> Men hvis du har en udbyder - tilbyder de så ikke statistik på din side ...

Jo, der er statistik hos udbyderen, men jeg vil gerne vide, hvilke af de
enkelte menupunkter der har størst interesse. Som jeg har set statistikken
er den ikke så detallieret så jeg regner med selv at klare det.

Tak for svaret.
Kurt

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-08-08 02:30

On Sun, 10 Aug 2008 23:32:57 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

> [...]
>Jeg tænkte først på at bruge en database til det, men kan man ikke på en
>eller måde bruge en variabel på selve serveren?

I princippet kunne de godt gemmes som Application-variable. Men de tabes
bare, når serveren resettes - og det sker altså en gang imellem.
Så jeg er enig med Bjarne - brug en database (men gerne en separat db).

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kurt G

Dato : 11-08-08 06:51

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> On Sun, 10 Aug 2008 23:32:57 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
> wrote:
KLIPPET

> [...]
> bare, når serveren resettes - og det sker altså en gang imellem.
> Så jeg er enig med Bjarne - brug en database (men gerne en separat db).

Ja, jeg havde det på fornemmelse.

Tak for hjælpen.

Kurt