Thunderbird - Flere konti men kun en affal~
Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-09-08 08:31

Thunderbird med flere konti, er det muligt at nøjes med en
affaldsspand?

Alt andet kan sættes til lokalfolder, men tilsyneladende ikke trash,
noget jeg har overset?

På forhånd tak.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-09-08 08:41

Mr.Larsen skrev:

>Thunderbird med flere konti, er det muligt at nøjes med en affaldsspand?

Bruger du IMAP ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-09-08 08:42

Ivan V. Klattrup har bragt dette til os:

> Bruger du IMAP ?

Nej pop3

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-09-08 08:56

Mr.Larsen skrev:

>Thunderbird med flere konti, er det muligt at nøjes med en affaldsspand?

Brug lokale mapper i stedet for særskilte kontimapper
lav så mapper parallelt med Indbakke til de forskellige konti
brug meddelelsesfiltre til at placere mail i de mapper hvor de skal være
ændring til lokale mapper gøres i serverindstillinger -> Avanceret

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-09-08 09:01

Ivan V. Klattrup formulerede spørgsmålet:

> [...]
> brug meddelelsesfiltre til at placere mail i de mapper hvor de skal være
> ændring til lokale mapper gøres i serverindstillinger -> Avanceret

Ok, jeg håbede på en smutvej, jeg har ret mange konti, men tak for
vejledningen, det bliver en dag hvor jeg ikke lige har andet at lave

mvh.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-08 11:17

Mr.Larsen skrev:
> Ivan V. Klattrup formulerede spørgsmålet:

> Ok, jeg håbede på en smutvej, jeg har ret mange konti, men tak for
> vejledningen, det bliver en dag hvor jeg ikke lige har andet at lave

Du får meget bedre overblik over dine konti ved at følge
Ivans råd om at benytte Global indbakke (Lokale mapper).
Lige en advarsel:

Når du ændrer en konto fra en særskilt konto til Global
indbakke, så kan du ikke længere få adgang til mailene i
kontoen. Du skal altså først oprette en eller flere mapper i
en af de andre konti, som du kan flytte mailene over i,
inden du ændrer til Global Indbakke. Herefter kan du flytte
mailene over til undermapper under Lokale mapper.

OBS! Lad være med at oprette undermapper under Indbakke, men
opret dem i stedet under Lokale mapper - eller som
undermapper i en mappe under Lokale mapper.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotomosaikbilleder med Centarsia.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-09-08 11:31

Efter mange tanker skrev Kim Ludvigsen:

> [...]
> stedet under Lokale mapper - eller som undermapper i en mappe under Lokale

Tak for hintet, jeg vil rode lidt med det senere, da 1 skraldespand er
rigeligt

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-09-08 12:26

Kim Ludvigsen wrote:

> Du får meget bedre overblik over dine konti ved at følge
> Ivans råd om at benytte Global indbakke (Lokale mapper).

Det er ikke min erfaring. Jeg har også ret mange konti.

Global indbakke bliver meget hurtigt noget værre rod.

Jesper Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-08 13:16

Jesper Poulsen skrev:

> Det er ikke min erfaring. Jeg har også ret mange konti.
>
> Global indbakke bliver meget hurtigt noget værre rod.

Det er jo ikke værre, end at du kan opsætte den, så det
virker præcist som med enkeltstående konti - bortset fra, at
du kan nøjes med én papirkurv, én Udbakke, én Kladder osv.
På den måde får du samme funktion med adskilte mails men
bedre overblik, fordi der er færre mapper at holde styr på.

Personligt synes jeg, det er rart at alle modtagne mails
havner i den samme Indbakke. Jeg sorterer dem så manuelt ud
i andre mapper, når jeg har læst dem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Thunderbird gør det muligt at søge i fremtidige mails via

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-09-08 10:27

Kim Ludvigsen wrote:

> Personligt synes jeg, det er rart at alle modtagne mails
> havner i den samme Indbakke. Jeg sorterer dem så manuelt ud

Og det synes jeg er noget rod. Én account, én opsætning. På den måde er
man sikker på ikke at få rodet rundt mellem adresser og lign. Man er
sikker på at sende med den rigtige account.

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-09-08 17:09

https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/2874

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : KentBM

Dato : 17-09-08 11:13

Mr.Larsen skrev:
> Thunderbird med flere konti, er det muligt at nøjes med en affaldsspand?
>
> Alt andet kan sættes til lokalfolder, men tilsyneladende ikke trash,
> noget jeg har overset?
Du kan vælge, at affaldsspanden skal slettes, når Thunderbird lukkes. På
den måde er det vel lige meget, hvormange affaldsspand der er i systemet.

Hvis altså det er din begrundelse for kun at ville have en affaldsspand

--

Kent

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-09-08 11:14

KentBM kom med denne ide:

> Du kan vælge, at affaldsspanden skal slettes, når Thunderbird lukkes. På den
> måde er det vel lige meget, hvormange affaldsspand der er i systemet.
>
> Hvis altså det er din begrundelse for kun at ville have en affaldsspand

Nej, ikke helt, men tak for forslaget.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...