Hvilket bundkort?
Fra : EL-Trikker

Dato : 16-09-08 21:42

Jeg ved at dette her emne vil kunne skabe en frygtelig debat..

Hvis man skulle vælge et bundkort til en maskine / server som skal stå og
køre som en slags filserver / billede server og køre i døgndrift og være
stabil.

Da den ikke skal køre andet end delte mapper og raid controlleren er til PCI
er der ingen specielle preformance krav til maskinen... andet end et stabilt
system..

Jeg ville helt klart vælge et ASUS bundkort med en intel processor.. men
hvad siger i til det ?

//EL-Trikker

(bemærk dette indlæg ønskes ikke besvaret med forslag til diverse NAS osv)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-09-08 00:48

"EL-Trikker" <eltrikker@REMOVEgmail.com> skrev

> Jeg ved at dette her emne vil kunne skabe en frygtelig debat..

Det er skam også meningen, men desværre hører den hjemme i

Claus

Fra : jk

Dato : 17-09-08 07:46

On Tue, 16 Sep 2008 22:42:14 +0200, "EL-Trikker"
<eltrikker@REMOVEgmail.com> wrote:

> [...]
>system..
>
>Jeg ville helt klart vælge et ASUS bundkort med en intel processor.. men

Hvad med en gammel P3 ?
Altså bruge noget skrot. F.eks. IBM desktop.

Dit forslag med asus og Intel forstår jeg ikke. Intel chipset bruger
meget strøm i dag. Men et amd chipset baseret bundkort som Gigabyte
MA78GMS28 bruger næsten ingenting. Så kan du også sætte en 45 Watt
dual core på som X2 4850E:
http://www.prcdata.dk/produkt/amd-athlon-x2-4850e-25-ghz-processor/83400626/udvidet/

http://my.ocworkbench.com/2008/gigabyte/GA-MA78GM-S2H/g1.htm
Bundkortet har en kapabel onboard grafik og e-sata port, samt raid.

Den løsning er faktisk nok 4x overkill.

mvh

John