Internet i Linux med TDC Bredbånd ADSL?
Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 22-07-01 12:46

Jeg har uden held forsøgt at få Internet til at virke i Linux med et
TDC Bredbånd ADSL abb. Nogen der ved eller selv har fået det til at
virke - jeg kører uden router og får min Internet-IP direkte fra TDC's
DHCP server. Det mærkelige er også at jeg ikke kan gå på nettet i
Windows før efter flere timer efter jeg har skiftet fra Linux til
Windows.

Håber nogen kan hjælpe.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-07-01 12:51

Den Sun, 22 Jul 2001 11:46:09 GMT skrev Lasse Mikkelsen:
> [...]
>DHCP server. Det mærkelige er også at jeg ikke kan gå på nettet i
>Windows før efter flere timer efter jeg har skiftet fra Linux til

Windows har SVJH en dårlig vane med ikke at spørge DHCP-serveren efter
reboot, så hvis du har fået nyt IP-nr. imens du kørte linux, så kan
det sikkert være derfor.

Prøv at lave en
ipconfig /release
ipconfig /renew

(eller start winipcfg og click dig frem til det, hvis det er en win95).

Mvh
Kent
--
Object orientation: the idea, that humans find it easier to understand
"you.car.engine.start" than "start your car engine".

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 22-07-01 15:02

Det har jeg forsøgt, men uden held. Jeg bliver nødt til at venter i
omkring 3 timer før det fungerer igen.

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 22-07-01 15:55

Kan i slet ikke hjælpe?

Fra : Jasper Norman

Dato : 22-07-01 23:47

Lasse Mikkelsen wrote:

> [...]
> DHCP server. Det mærkelige er også at jeg ikke kan gå på nettet i
> Windows før efter flere timer efter jeg har skiftet fra Linux til

Eftersom jeg bor "for langt ude" til at kunne oprette ADSL har jeg ikke
nogle f?rsteh?nds oplysninger, men en kollega har i et stykke tid forbandet
TeleDK's ADSL lang v?k pga. en portops?tning som teleDK holder fast ved!
Havde der v?ret tale om Cybersity kunne det lade sig g?re, men TeleDK
skulle efter sigende kr?ve at porten til Internetter skal v?re en eller
anden der ikke er tilg?ngelig i Linux, men derimod naturligvis i Windos.
Han har flere gange haft kontakt til Teledk, men uden held... Om det er
fordi de ikke víl frigive porten, eller om det ikke er teknisk muligt, véd
jeg ikke, men det lyder da underligt, eftersom Cybercity ?benbart er i
stand til det.

Om det har noget p? sig aner jeg ikke, men det kunne da v?re en forklaring
p? dit manglende "held"

Mvh

Jasper

Fra : frank damgaard

Dato : 23-07-01 10:56

Jasper Norman <norman@mail.tele.dk> wrote:

> nogle f?rsteh?nds oplysninger, men en kollega har i et stykke tid forbandet
> TeleDK's ADSL lang v?k pga. en portops?tning som teleDK holder fast ved!

Lyder meget mystisk .
"porte" !?
Der jo ingen router i Bredbånd ADSL løsningen.

> Om det har noget p? sig aner jeg ikke, men det kunne da v?re en forklaring
> p? dit manglende "held"

Jeg tvivler at det er årsagen.

Men han bør prøve at stille spørgsmålet i news: tele.internet.adsl
--
lær mere om citatteknik http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
Frank Damgaard | http://home3.inet.tele.dk/frda

Fra : Steen Suder

Dato : 23-07-01 22:21

Lasse Mikkelsen wrote:

> [...]
> DHCP server. Det mærkelige er også at jeg ikke kan gå på nettet i
> Windows før efter flere timer efter jeg har skiftet fra Linux til

Jeg har oplevet problemer med dhcp klienten på f.eks. Mandrake 8. Jeg
skiftede til pump (afinstallér dhcpcd) og så virkede det.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."