Grafikkort og strømforbrug
Fra : Kim

Dato : 15-09-08 14:06

En del af de nye grafikkort bruger en del strøm,
typisk kræves der mellem 300 og 400W.
Lad os nu sige at det bruger 350W, hvor meget giver det
på 220V siden i Watt ?

Mvh, Kim

Fra : Martin [TMM]

Dato : 15-09-08 14:16

Hej
Kim wrote:
> Lad os nu sige at det bruger 350W, hvor meget giver det
> på 220V siden i Watt ?

Det samme, minus effektiviteten i strømforsyningen.

Mvh
Martin

Fra : Morten

Dato : 15-09-08 14:30

> Det samme, minus effektiviteten i strømforsyningen.

Nemlig

Watt = Volt * Ampere = Joule pr. sekund.

Mvh
Morten

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 15-09-08 18:36

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Det samme, minus effektiviteten i strømforsyningen.

Underlig forklaring :) Hvis effektiviteten er 80% giver det 350W - 80% = 70
W :)
Du mente nok noget med at 350W på sekundærside svarer til 350W "plus tab",
altså 350W + 20% = 420W

Fra : Martin S

Dato : 15-09-08 19:58

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i en meddelelse >
> [...]
> 70 W :)
> Du mente nok noget med at 350W på sekundærside svarer til 350W "plus tab",

Hvis effektiviteten på en strømforsyning 80%, betyder det så ikke at den
sender 80% videre af de 100% den rykker ud af væggen?

I så fald hedder det 350W +25% = 437.5 W. :)

350W er i øvrigt et voldsomt tal medmindre vi taler SLI. Når grafikkort
producenterne oplyser PSU krav er det jo inkluderet resten af hardwaren.

Mvh Martin.

Fra : ShutEye

Dato : 15-09-08 21:24

> 350W er i øvrigt et voldsomt tal medmindre vi taler SLI. Når grafikkort
> producenterne oplyser PSU krav er det jo inkluderet resten af hardwaren.

Hvordan hulen kan de vide hvad der sidder i min maskine???