samme skærm til pc og tv?
Fra : ___P.Sir

Dato : 14-09-08 11:59

Min søn - lige over konfirmationen - ønsker at investere i et surroundanlæg
til sit værelse. Der finder jo flere "hjemmebiografer" til unge mennesker, i
et rimeligt prisleje, så det kan nok findes.
Men han snakker også om at kombinere computerskærm og tv skærm, således at
samme benyttes til begge dele.
Bortset fra tv tuner kort og lign til pc, er det så noget, der kan
anbefales? Og hvad skal man i så fald kigge efter og være opmærksom på?
Søren

Fra : Klaus H

Dato : 14-09-08 13:00

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:48ccee6e$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Bortset fra tv tuner kort og lign til pc, er det så noget, der kan
> anbefales? Og hvad skal man i så fald kigge efter og være opmærksom på?

Køb et TV der også kan køre som PC-skærm.

Klaus H

Fra : ___P.Sir

Dato : 14-09-08 13:40

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Søren

Køb et TV der også kan køre som PC-skærm.

Og hvordan ved man om den kan det? Hvilke specifikationer skal fremgå af
salgsdata?
Søren

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 14-09-08 17:33

On Sun, 14 Sep 2008 14:39:43 +0200, "___P.Sir"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

>Køb et TV der også kan køre som PC-skærm.
>
>Og hvordan ved man om den kan det? Hvilke specifikationer skal fremgå af
>salgsdata?

De fleste (om ikke alle) fladskærme har en VGA indgang, her sættes
PC'en til. Så forbindes PC lydgang med TV og det virker fint.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Morten

Dato : 15-09-08 15:12

> De fleste (om ikke alle) fladskærme har en VGA indgang, her sættes
> PC'en til. Så forbindes PC lydgang med TV og det virker fint.

Men DVI-D / HDMI er nu at foretrække, giver bedre billede og man slipper for
at skulle "synkronisere" skærmen.

HDMI og DVI-D er praktisk talt det samme, bare med andet stik (med få
undtagelser), men i langt de fleste tilfælde vil en "dum" adaptor til det
passende stik være brugbart hvis fjernsynet kun har DVI og computeren HDMI
el. omvendt.

Mvh
Morten

Fra : Anders Majland

Dato : 17-09-08 19:05

> [...]
> passende stik være brugbart hvis fjernsynet kun har DVI og computeren HDMI

For bedst muligt billede til PC brug skal skærmen understøtte at pc'en giver
den et signal i samme opløsning som panelets.

Bedste kompromis vil imho være at kigge efter 22" skærme med 1680x1050 _og_
checke at skærmen også kan fødes med et VGA/HDMI eller DVI signal i den
opløsning. Det er langt vigtigerer end hvorvidt det er analogt (VGA) eller
digitalt (DVI/HDMI)

Alternativt så større skørm og nøjes med 1080p opløsning (full hd)

/A